IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
هزاران رسته ی کاری کشف نشده

هزاران رسته ی کاری کشف نشده

هزاران رسته ی کاری کشف نشده

گاهی وقت ها برای ایجاد یک رسته ی کاری جدید، به باور قلبی نیاز دارید. باور داشته باشید که هزاران رسته ی کشف نشده در انتظار شما هستند. متاسفانه بعضی از مدیران به جای ایجاد رسته ای جدید، سعی دارند تا رسته های قبلی را با هم ترکیب و محصول به ظاهر جدیدی بسازند.

ترکیب تلویزیون با کامپیوتر، تلفن با اینترنت، تلویزیون با اینترنت، پرینتر کامپیوتر با دستگاه ها فتوکپی و اسکنر و فاکس و … نمونه های از این محصولات ترکیبی هستند.

به این ایده ی ترکیبی، تقارب Convergence می گویند و تقریبا تمام رسانه های دنیا با آن موافق هستند. اما اگه شما در این دام بیفتید، در خلق رسته ی جدید و ایجاد نام تجاری جدید، به بن بست خواهید رسید.

ما بعنوان یکی از سرسخت ترین طرفداران رویکرد “رسته ی جدید-نام تجاری جدید” منافع خودمان را در ارائه ی یک ایده ی کاملا متضاد، که تباین divergence نامیده می شود، می جوییم.

خوشبختانه تاریخ هم با ما همراه است. رسته ی جدید سوپرکامپیوترها Mainframe، که باعث ساخت نام تجاری IBM شد، از تقارب استفاده نکرد؛ بلکه با استفاده از تباین، موقعیت های بسیاری برای بوجود آمدن رسته های کاری جدیدی مثل صنعت کامپیوترهای کوچک minicomputer، کامپیوترهای میزبان شبکه Workstation، سیستم های ذخیره سازی اطلاعات کامپیوتر، کامپیوترهای شخصی و نرم افزارهای خانگی را فراهم آورد.

تلویزیون هم، که نام های تجاری ای بی سی ABC و سی بی ان CBS و ان بی سی NBC را به وجود آورد، دچار تقارب نشد؛ بلکه با استفاده از تباین، امکان ساخت رسته های دیگر و نام های جدید را بوجود آورد. تلویزیون کابلی (ESPM، CNN)، تلویزیون کابلی سرگرمی (HBO و Showtime) و تلویزیون ماهواره ای (DirecTV و EchoStar)، از جمله ی این رسته ها و نام های جدید هستند.

متاسفانه تاکنون موفق نشده ایم توجه رسانه ها را به این ایده جلب کنیم. هشت سال است که در راه انتشار مقاله ای در مورد تباین تلاش کرده ایم، اما هیچ گاه موفق نبوده ایم. با این حال، به تلاش خود، به شیوه های گوناگون ادامه خواهیم داد و دیر یا زود موفق خواهیم شد.

هر چقدر دوران آبستنی طولانی تر باشد، داستان بزرگ تر خواهد بود. دو سال طول می کشد که یک فیل زاده شود.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar