ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
1398/02/15
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

هر نام تجاری ای به خلاقیت نیاز ندارد !

هر نام تجاری ای که یک برنامه ی تبلیغاتی در نظر دارد، نیازمند خلاقیت نیست. اگر چنین نیازی داشت، بیشتر محتاج برنامه ی روابط عمومی تا تبلیغات.

نام های تجاری توسط روابط عمومی خلق می شوند. تبلیغات از نام های تجاری نگهداری و محافظت می کند. تبلیغات نام تجاری گودیر Goodyear را خلق نکرد، ولی الان کمک زیادی به باقی ماندن آن می کند.

تبلیغات حکم رهبر سرودی را دارد که این لغات و مفاهمی را که در ذهن خوانندگان جا دارد را تکرار می کند. هدف تبلیغات اینست که این لغات و مفاهیم را از عمق به سطح بیاورد و کاری کند که دوباره در ذهن مخاطب طنین انداز شوند.

مدیر هنری آژانس تبلیغاتی ای که مثل رهبر یک گروه سرود برای تشویق بازیکنان، یک سرود اصیل (اورجینال) را در زمین بازی اجرا کند، از نتیجه ی آن خوشحال نخواهد شد. بیشترین عکس العمل به تیزهای تلویزیونی چنین است: “این دیگه چه جور تبلیغیه؟” خلاقیت مانعی برای اجرای کارکرد اصلی تبلیغات یعنی تقویت یک برداشت موجود در ذهن است.

تبلیغ قرص مسکن تایلنول Tylenol بدین شکل: “مسکنی است که بیشتر از هر جا، در بیمارستان ها استفاده می شود”، چه تاثیری در ذهن مخاطب می گذارد؟ او با خود می اندیشد: “حتما این قرص از آسپرین یا ادویل بهتر است، چون بیمارستان ها درباره ی داروها بیشتر از هر جای دیگر اطلاع دارند.”

آیا این تبلیغ خلاقی است؟ خیر و آیا تاثیر گذار است؟ بله. امروز در تمام داروخانه ها، تایلنول پر فروش ترین نام تجاری اشت.

به آگهی های فیلم سینمایی نگاه کنید. اگر شما کپی رایتر بخش سینمایی یک آژانس تبلیغاتی بودید، عملا بیکار می ماندید. تمام جملات تبلیغاتی در آگهی فیلم های سینمایی بدون استثناء از نقدهای سینمایی گرفته می شود. چرا چنین است؟ از نظر مردم استودیوهای ساخت و پخش فیلم دارای اعتبار و پاورپذیری نیستند، و مردم تنها مطالبی را درباره ی فیلم باور می کنند که منتقدین سینمایی نوشته اند.

یک مشتری شراب خوار که از طریق رسانه ها مطالبی درباره ی شراب های استرالیا خوانده یا شنیده است، به بهترین و مثبت ترین شکل به تبلیغ شراب رزمانت Rosemount با مضمون: “اولین فروشنده ی شراب شیراز در آمریکا”، عکس العمل نشان می دهد. گانگوروها و کوالاها را فراموش کنید. تبلیغات رزمانت تنها در جهت استحکام بخشیدن به جایگاهش است، نه تمرین خلاقیت.

تفاوت رزمانت و بادوایزر را در نظر بگیرید. زمانی که محبوبیت ماءالشعیر بادوایزر در حال کاهش بود، سگ ها، قورباغه ها، سوسمارها و راسوها به دنبالش سرازیر بودند. شاید فروش ماءالشعیر کاهش می یافت، اما دریافت جوایز خلاقیت برای تبلیغات بادوایزر همینطور بشکه های آب نقره کاری شده را پر می کرد.

وقتی از بادوایزر نام می برید، چه ایده های موجه و معتبری به ذهن مصرف کننده خطور می کند؟ فکر می کنیم تنها حیوانی که مصرف کننده یاد آن می افتد، اسب های بزرگ باری است که زمانی واگن های حامل ماءالشعیر “بادوایزر” را می کشیدند، و تنها ایده ی انگیزه دهنده ی همراه بادوایزر، ایده ی سلطان ماءالشعیرهاست.

چندین سال است که شرکت تقطیر میلر Miller Brewing یک تیزر تلویزیونی مخصوص دوران تعطیلات دارد که در آن یک زوج سوار بر درشکه هستند. تا آخرین صحنه ی آگهی که لوگوی میلر روی صحنه ظاهر می شود، بسیاری از تماشاگران تصور می کنند که این یک تبلیغ بادوایزر است.

بادوایزر باید تبلیغات خود را با تیم “سلطان ماءالشعیرها” ادامه دهد و در آن از گاری حمل ماءالشعیر و اسب های بارکش هم استفاده کند، تا بر میراثش به عنوان یکی از قدیمی ترین، معروف ترین و محبوب ترین کارخانه های تقطیر ماءالشعیر، تاکید شود. آنهویزر بوش Anheuser Busch باید هر از گاهی یک آگهی بادوایزر با استفاده از اسب های بارکش و به همراه یک تبلیغ جدید در سوپربال پخش کند.

طبق نظر سنجی مجله ی ادویک Adweek، آگهی اسب بارکش بادوایزر، با اختلاف زیادی محبوب ترین آگهی پخش شده در مسابقات سال 2002 سوپربال بود. شاید فکر کنید که مصرف کنندگان ماءالشعیر، “بادوایزر” را با قورباغه ها، سوسمارها و آخرین اصطلاح تبلیغاتی جالب آن یعنی “چه خبر؟ Whassup” مرتبط بدانند، ولی اینطور نیست. آنها شعار “چه خبر؟” قورباغه ها و سومارها را با تبلیغ “بادوایزر” مرتبط می دانند. این دو برداشت بسیار متفاوت است.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات