IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
نحوه ی کارکرد ذهن در مورد نام ها

نحوه ی کارکرد ذهن در مورد نام ها

نحوه ی کارکرد ذهن در مورد نام ها

زبان، سیستم گرداننده ی ذهن است. هیچ لغتی به تنهایی توسط ذهن پذیرفته نمی شود. هر حرف و هر بخش بار معنایی خود را دارد که گاه مثبت، گاه منفی و گاه خنثی است. اگر می خواهید تاثیر مطلوبی بر ذهن بگذارید، باید لغاتی به کار ببرید که بازتاب همان تفکر و برداشتی باشد که قصد بوجود آوردنش را دارید.

نام خانوادگی دانلد ترامپ Donald Trump در آغاز، درامف Drumpf بود. آیا برج های درامف به راحتی برج های ترامپ به فروش می رفت؟ فکر نمی کنم. بر همین اساس برج های لیپ شتز Lipshitz یا برج های بن لادن هم فروش نمی رفت.

روزی موسسه ی خانه های پالت Pulte Homes، دومین موسسه ی بزرگ ساخت مسکن در آمریکا، با ما تماس گرفت که در مورد پروژه ی ساخت یک نام تجاری مشاورشان باشیم. آنها به ما گفتند که ۶۰ درصد دارندگان مسکن، سازنده ی منزلشان را نمی شناسند.

ما می توانستیم این موقعیت را به درستی درک کنیم. اگر خانه های ما هم توسط پالت ساخته شده بودند، ما هم نمی خواستیم این اسم را به خاطر بسپاریم. پس پیشنهاد کردیم که نامشان را عوض کنند.

آنها گفتند که امکان ندارد، چرا که نام موسس این شرکت پالت است. به این ترتیب شرکت پالت در حال حاضر ۳۰ میلیون دلار در سال خرج تبلیغات می کند. از آن جمله می توان یک تبلیغ بادکنکی بزرگ در مراسم روز عید شکرگزاری در فروشگاه مسیز Macy’s و تیزرهای تلویزیونی را نام برد.

آژانس تبلیغاتی شرکت، گروه بی کام تری از آژانس دارسی ماسیوس بنتون و باولز Bcom3 Group’s D’Arcy Masius Benton & Bowles است. دست کم آنها با آژانسی کار می کنند که نمی توانند در مورد انتخاب نام نامناسب گله ای کنند!

گروه سعودی بن لادن The Saudi Binladin Group، که یکی از بزرگ ترین شرکت های ساختمانی دنیاست، در حال حاضر مشغول مذاکره با موسسات روابط عمومی است. اگر گروه سعودی بن لادن، مشتری موسسه ی شما باشد، اولین پیشنهادی که به آنها می دهید چه خواهد بود؟ بسیاری از شرکت ها وقتی موضوع نام تجاری خودشان به میان می آید، ناشنوا می شوند.

چرا کمپانی کلوگ Kelligg، سس ها و گریوی ها Gravy (سس مخصوص استیک و گوشت) تولید خود را با نام لوگو Le Gout (به معنی مزه در زبان فرانسه)، به بازار می دهد؟ آیا آنها متوجه آن نیستند که شاید این اسم برای مصرف کنندگان سس های لوگو زیادی غلیظ به نظر بیاید؟ شرکت دیگری هم به نام سَپی Sappi وجود دارد که خودش را اینگونه توصیف می کند: “نامی یادآور مرغوب ترین کاغذ.” ما فکر می کردیم سپی نامی برای خطاب کردن آدم های احمق است!

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar