نحوه ی اجرای شوک درمانی توسط تبلیغات چی ها
تبلیغات چی ها به این نتیجه رسیده اند که اگر مردم توجهی به مزایای خرید یک نام ویژه ندارند، تنها راه، اجرای شوک درمانی است. برای همین از هر راهی برای تکان دهنده کردن تبلیغات استفاده می کنند. امروزه در تبلیغات از حیوانات، اشخاص مشهور، برهنگی، خشونت، یا هر چیزی که توجه بیننده را و به ویژه توجه منتقدین تبلیغات، استوارت الیوت Stuart Elliott نیویورک تایمز و باب گارفیلد Bob Garfield عصر تبلیغات را جلب کند، استفاده می شود.
در بازی تکان دهندگی، هیچ کس موفق تر از بنتون Benetton، (تولید کننده ی ایتالیایی پوشاک) نبوده است.
کشیشی که یک راهبه را می بوسد، یک قربانی ایدز در حال مرگ، یک زندانی که به سوی سکوی اعدام می رود، یک نوزاد تازه متولد شده که هنوز بند نافش را نبریده اند…، تنها نمونه هایی از جلوه های تکان دهنده ی بصری است که زیر پرچم یونایتد کالرز آو بنتون United Colors of Benetton اجرا شده اند. این سری آگهی های اُلیویرو توسکانی Oliviero Toscani خالق ایتالیایی، برنامه ی تبلیغاتی را به شهرت جهانی رساند. (با اینکه بنتون در اروپا موفق بود، در ایالات متحده با مشکلاتی مواجه شد.)
در حقیقت بنتون یک ایده ی بسیار جالب روابط عمومی PR داشت که هرگز به طور کامل مورد استفاده مورد بهره برداری قرار نگرفت. بنتون بسیاری از پارچه های خود را با استفاده از رنگ های طبیعی تهیه می کرد که به سرعت می شد رنگ آن را بر اساس تقاضای بازار تغییر داد.
(شعار یونایتد کالرز آو بنتون از همین جا سرچشمه می گیرد.) یک برنامه ی بازاریابی بر محور روابط عمومی می توانست برای تثبیت نام بنتون تاثیرگذار تر و ارزان تر عمل کند.
(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)
ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید