IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
اعتماد و اعتبار در تبلیغات

نادیده گرفتن ایجاد اعتماد و اعتبار در تبلیغات

نادیده گرفتن ایجاد اعتماد و اعتبار در تبلیغات

رستوران کوچک یک محله که روی سایبانش نوشته است: “بهترین غذا”، در جلب اعتماد مردم مشکل دارد. شرکت سهامی میلیارد دلاری ای هم که برای تبلیغات در سوپربال (مسابقات فوتبال آمریکایی) دو میلیون دلار خرج می کند، دقیقا دچار همین مشکل است، اگرچه خودش متوجه آن نباشد.

افراط در ادعا و حجم بیش از حد گسترده ی تبلیغات، عملا باعث تنزل و کاهش تاثیر آن می شود. ولی ایجاد اعتماد، نکته ی اساسی در تبلیغات است. متاسفانه هر قدر تبلیغات خلاق و نوآورانه باشد و هر چقدر رسانه ی تبلیغاتی صحیح انتخاب شده باشد، بازهم در جلب اعتماد و اطمینان مخاطبان تاثیر زیادی نخواهد داشت.

معمولا پیام های تبلیغاتی از نظر مخاطبان یک جانبه است و بر محور سود شرکت و نه سود مشتری استوار است. از خودتان بپرسید که آیا شما هر چه را در آگهی های تبلیغاتی می خوانید، باور می کنید؟ خیلی از مردم باور نمی کنند. در نتیجه مردم کلا آگهی ها را نمی خوانند و به تبلیغات رادیویی و تلویزیونی هم توجه چندانی ندارند.

در حقیقت قضیه از این هم بدتر است. تبلیغات به نحوی، بر پیامی کاملا متضاد با آنچه مقصود اولیه بود، دلالت می کند. در برخی موقعیت ها “دلالت بر مفهوم متضاد” آنقدر قوی است که می تواند در نهایت به ضرر تبلیغ کننده تمام شود. فرض کنید یک شرکت تهیه کننده ی غذاهای دریایی در آگهی اش بنویسد: “آزمایشات نشان داده است که کیفیت غذای دریایی ایکس X کاملا سالم و بهداشتی است.” خواننده ی این آگهی با خود چه فکر می کند؟ “حتما بوده اند کسانی که از خوردن غذای دریایی ایکس مسموم شده اند، وگرنه دلیلی نداشت که آنها به این شکل از خودشان تعریف کنند.”

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar