IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
مواجهه با گسترش خطی

مواجهه با گسترش خطی : روابط عمومی PR

مواجهه با گسترش خطی : روابط عمومی PR

در مقالات گذشته گفته ایم، که ما به شدت مخالف گسترش خطی تولیدات هستیم. در کنار همه ی دلیل هایی که علیه این کار می آورده ایم، گسترش خطی در برخورد با رسانه ها موفق نخواهد بود.

از نظر یک گزارشگر یا نویسنده ی یک مقاله، گسترش خطی مثل تولید محصولات و کالاهای مشابهی است که از محصول مادر تقلید می کند و می خواهد بگوید: ” ما هم هستیم! “

کالایی که شما به تقلید از کالای جنجالی شخص دیگری تولیده کرده اید، جذابیتی برای رسانه ها ندارد. رسانه ها تنها در صورتی جذب می شوند، که خودتان یک کالای جنجالی عرضه کنید. چند مثال:

پالم Palm اولین کامپیوتر جیبی

بلک بری Black Berry اولین ابزار بی سیم سرویس ایمیل

زیپ درایو Zip Drive اولین سیستم پر قدرت ذخیره ای اکسترنال برای کامپیوتر های شخصی

هر سه ی این کالاها، در نوع خود اولین بودند و توانستند به کمک اطلاع رسانی، به سه نام تجاری برتر در زمینه کاری خود تبدیل شوند.

حال به تفاوت بین انجیر رژیمی نیوتون Fat Free Fig Newtons  و اسنک ولز Snack Well’s اولین شیرینی رژیمی توجه کنید. هر دو محصول نامبرده را شرکت نابیسکو Nabisco در سال ۱۹۹۲ به بازار عرضه کرد. اسنک ولز، دریایی از اطلاع رسانی به دنبال داشت، اما رسانه ها نیوتون فینگز را که گسترش خطی همان محصول بود، نادیده گرفتند.

اطلاع رسانی اسنک ولز را به یک نام شناخته شده تبدیل کرد و به تبع آن رقم فروش محصول بالا رفت، تا جایی که بعد از سه سال به ۶۰۳ میلیون دلار در سال رسید.اسنک ولز یکی از ده محصول پرفروش خوار و بار آمریکاست.

متاسفانه پس از گذشت شش سال، آمار فروش به سرعت سقوط کرد و به ۱۳۴ میلیون دلار رسید. چرا؟ چون نابیسکو محصولات متفاوتی را به عنوان گسترش خطی به کالای اصلی ضمیمه کرد.

پس آن ها مرتکب همان اشتباهی شدند که قبلا هم با ارائه ی نیوتون فینگز انجام داده بودند. برخی از این محصولات گسترش خطی، حتی شیرینی ها و کراکر های غیر رژیمی ای بود که تنها باعث سردرگمی مشتریان می شد.

اطلاع رسانی به تنهایی کافی نیست، اطلاع رسانی باید از نوع درست آن باشد.

زمانی عقیده بر ین بود که وجود هر نوع اطلاع رسانی، بهتر از نبود آن است. این موضوع، زمانی که تعداد نام های موجود در بازار اندک بود و اطلاعات زیادی هم درباره ی آنها وجود نداشت صدق می کرد. امروزه، نه هزاران، اما دست کم صد ها نام تجاری شناخته شده در بازار وجود دار که میزان آگاهی عمومی در مورد آنها حدود ۹۰ درصد است.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar