مرا متقاعد کن

مرا متقاعد کن
مجموع 5 از 1 رای

متقاعد

وقتی یک طرح عملیاتی دارید، باید مدیر ارشد را در مورد ارزش آن متقاعد کنید. مهارت‌های متقاعد ساختن، سرمایه‌ای ارزشمند است، مخصوصاً هنگامی که طرحتان خلاقانه باشد.

متقاعد ساختن کارآمد، بر ترفندها یا دیگر شیوه‌های گمراه کننده تکیه نمی‌کند. افراد متقاعد کننده، برای ترغیب دیگران، بر استدلال‌های شفاف و مبتنی بر واقعیت تکیه می‌کنند.

اگر می‌خواهید روی “قدرت متقاعدسازی” خود اندکی کار کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

هدفتان را مشخص کنید

می‌خواهید دیگران را به چه چیزی متقاعد کنید؟

استدلالتان را آماده کنید

فراموش نکنید که توضیح دهید چرا تصمیم در این زمینه، بهترین بهره را برای شرکت دارد.

تشخیص دغدغه‌های افراد

اندیشیدن روی ناحیه‌هایی که پتانسیل مخالفت دارند و پرداختن به این نواحی.

متمرکز بمانید، مهم نیست که آن‌ها متقاعد نشوند

نگذارید واکنش‌های افراد شما را از میدان به در کند.

صادق باشید

متقاعد شدن بر پایه‌ی اعتماد بنا شده است. اگر اطلاعات گمراه کننده‌ای ارائه دهید، ممکن است در ابتدا هیچ پشتیبانی برای پیشنهاد خود پیدا نکنید و تلاش‌های بعدی شما برای غلبه بر این مشکل با مانع بزرگی تحت عنوان “فقدان اعتماد” مواجه خواهد شد.

علت مخالفت یا موافقت اشخاص را پیدا کنید

آن شخص ممکن است پیش‌فرض‌های نادرستی داشته باشد. اگر چنین است، سوألاتی جهت شفاف‌سازی دیدگاه‌ها مطرح کنید.

ارتباط کارآمد تقریباً در تمام کارهای شخصی و حرفه‌ای کلید موفقیت شماست. شما باید قادر باشید منظور خود را به گونه‌ای بیان کنید که بدون توهین به دیگران، آن‌ها را متوجه دیدگاه خود کنید. خواه با تک تک آن‌ها ملاقات کنید، بازخورد بدهید و یا یک جلسه‌ی طوفان فکری برگزار کنید؛ توجه کنید که پیام شما باید روشن و قانع کننده باشد.

پس از متقاعد کردن مدیر خود حس رضایت و حمایتی خواهید داشت که شما را بیش از پیش به سمت هدفتان هدایت می‌کند. به خوبی هدف را مشخص کنید تا به خوبی بتوانید متقاعد کنید.

(منبع: ایجاد انگیزه در کارکنان ترجمۀ حسام سعیدی)

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

با خبرم کن
avatar
wpDiscuz