IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
طوفان-فکری

طوفان فکری چگونه کارآمد می‌شود؟

طوفان فکری زمانی ایجاد می‌شود که شما یک گروه از افراد را برای فکر کردن، گردهم آورید و راه‌حلی را که از ایده‌های دیگران به دست می‌آید ارائه دهید. این امر اغلب با تلاش‌های خلاقانه‌ی ناب همراه است.

آیا کارمند جدیدی دارید که به گروه شما پیوسته است؟ طوفان فکری راه مناسبی برای استقبال و معرفی او به اداره است. آیا گروهتان پروژه‌ی بزرگی دارد که همه از کار کردن روی آن می‌ترسند؟ طوفان فکری راهی است برای اینکه کار کردن روی آن پروژه سرگرم‌کننده‌تر و حتی ساده‌تر به نظر آید!

صبح بهترین زمان برای تفکر است، از این فرصت استفاده کنید. بهتر است بدانید مدیران تبلیغاتی صبح‌ها بیشترین میزان خلاقیت را در کل روز دارند. از آنجا که افراد در آغاز روز احساس شادابی می‌کنند و از مشغله‌های روزانه آزادند، صبح زمان ایده‌آلی برای برگزاری جلسه‌های طوفان فکری است.

اگرچه طوفان فکر یک تکنیک پرکاربرد است، اما گاهی اوقات نتایج مورد نظر را نخواهد داشت، هرگاه شما طوفان فکری انجام دادید، اولین چیزی را که به ذهنتان می‌آید بیان کنید. فکر خود و دیگران را تصحیح نکنید. گروه با یکدیگر اقدام به ساختن الهامات کرده، و برای رسیدن به بهترین ایده‌ی ممکن، با یکدیگر همکاری می‌کنند. بسته به مسئله‌ای که می‌خواهید حل کنید، ممکن است به بیش از یک جلسه‌ی طوفان فکری نیاز داشته باشید.

جلسه‌ی طوفان فکری‌تان نباید زیاد طولانی شود، یا شرکت کنندگان زیادی داشته باشد، یا ایده‌های آن‌ها غیرسازنده باشند. سعی کنید جلسه‌ی خود را در کمتر از یک ساعت و با ۱۰ نفر شرکت کننده یا کمتر برگزار کنید.

برخی ایده‌ها ممکن است کاملاً بی استفاده به نظر بیایند، اما آن‌ها را رد نکنید. این ایده‌ها ممکن است نقطه‌ی آغازی باشند برای رساندن یک نفر به ایده‌ای بزرگ.

برای دستیابی به بهترین ایده‌ی ممکن، اعضای گروه باید با یکدیگر احساس راحتی کنند. تمسخر افراد گروه و یا انتقاد از ایده‌های آن‌ها می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که افراد گروه با هم راحت نیستند. وقتی شما به سخنان کارمندتان گوش می‌دهید و برای ایده‌اش حتی اگر ایده‌ای نامناسبی باشد ارزش قائل‌اید، محیطی قابل اعتماد ایجاد کرده‌اید.

(منبع: ایجاد انگیزه در کارکنان ترجمۀ حسام سعیدی)

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar