ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۱/۱۱
396 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

قدرت زمان : ۵ پرسش برای تعیین اولویت ها

پنج پرسش کلیدی وجود دارد که اگر مرتب آن ها را با خودتان مطرح کنید می توانید مطمئن شوید که روی مهم ترین کارهایتان تمرکز کرده اید و دارید بهترین کار ممکن را انجام می دهید:

  • چرا اسم من در لیست حقوق بگیران قرار دارد؟

با خودتان این پرسش را مطرح کنید که در حال حاضر مهم ترین کاری که انجام  می دهید و برای آن استخدام شده اید چیست. اگر فرض کنید که کارفرمایتان روبرویتان نشسته و دارد کار کردن تان را تماش می کند، آیا در کار کردن تان تفاوتی ایجاد می شد؟ این تمرین را می توانید انجام دهید. در مورد علت استخدام تان فکر کنید و در این مورد تمام چیزهایی را که به فکرتان می رسد لیست کنید و آن را پیش کارفرمایتان ببرید. از او بخواهید لیست تان را اولویت بندی کند. او را متقاعد کنید بالاترین و پایین ترین اولویت را تعیین کند. از آن لحظه به بعد فکرتان را معطوف به انجام کاری کنید که کارفرمایتان آن را مهم تر از کارهای دیگر تعیین کرده است.

  • کدام فعالیت های من ارزشمندتر هستند؟

به یاد داشته باشید از بین کارهایی که انجام می دهید تنها سه کار است که بیشترین ارزش را دارد. کدام یک از فعالیت های شما بیشترین ارزش را برای سازمان تان دارد؟ اگر در این مورد مطمئن نیستید، از اطرافیانتان بپرسید. همه مهم ترین کارهایی را که باید دیگران انجام بدهند می شناسد.

  • حوزه های کلیدی برای دستاوردهای من کدامند؟

باید چه دستاوردهای خاصی داشته باشید که نشان بدهد کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام داده اید؟ در میان تمام نتایج کلیدی، مهم ترین آنها کدامند؟

  • انجام چه کاری فقط از من ساخته است و انجام درست آن بیشترین تأثیر را خواهد داشت؟

چه کار منحصر به فردی است که در تمام ساعات تنها از دست شما ساخته است و اگر آن را خوب انجام بدهید سهم برجسته ای در کسب و کار شما خواهد داشت؟ این همان کاری است که جز شما هیچ کس دیگری در سازمان نمی تواند آن را انجام بدهد و اگر شما آن را انجام ندهید انجام نخواهد شد. انجام دادن این کار و درست انجام دادن آن تأثیر مهمی روی وضعیت شغلی شما خواهد داشت.

  • همین حالا چطور می توانم استفاده ارزشمندی از وقتم داشته باشم؟

در مدیریت زمان یکی از پرسش های کلیدی همین است. در هر ساعت از روز تمام مهارت مدیریت و برنامه ریزی زمان پاسخ درست به این سؤال است. همین حالا ارزشمندترین استفاده ای که از وقتم می توانم بکنم چیست؟

قانون کارایی اجباری

این قانون می گوید وقتی در مورد دستاوردهایتان زیر فشار باشید در تعیین اولویت ها و به انجام رساندن کارها کارایی بیشتری پیدا می کنید. در اینجا تمرینی ارائه می شود.

تصور کنید رییس تان با دو بلیط درجه یک هواپیما پیش شما می آید و می گوید «پنج روز رو مجانی توی یه منطقه تفریحی زیبا بگذرون، اینم بلیط رفت و برگشتت». امروز شنبه ساعت ۹ صبح است و او این سفر را شب گذشته در یک مسابقه بخت آزمایی برنده شده است ولی نمی تواند از آنها استفاده کند و می خواهد اگر شما بتوانید تمام کار هفته را تا ساعت ۵ بعد از ظهر انجام دهید آنها را به شما هدیه کند.

اگر به شما چنین پیشنهادی بشود و تنها شرطش انجام همه کارهای هفته تا ساعت ۵ بعد از ظهر آن روز باشد در روش کارتان چه تغییری می دهید؟ اولین وظیفه ای که می خواهید قبل از ترک محل کار انجام بدهید چیست؟ دومین کار چیست؟ چه مقدار از وقتتان را صرف نوشیدن چای و گپ با همکاران تان می کنید؟ اگر برای انجام ۵ روز کار هفتگی تان تنها یک روز وقت داشتید کار کردن تان چه تفاوتی می کرد؟

اگر در تعیین اولویت ها به تشویق نیاز دارید این پرسش را با خودتان مطرح کنید: «اگر قرار بود یک ماه شهر را ترک کنم و قبل از آن فقط می توانستم یک کار را انجام دهم، چه کاری از همه مهم تر بود؟» فشار اولویت ها را برای خودتان بپذیرید. مرتب این پرسش ها را با خودتان مطرح کنید. پاسخ شما به آنها وظیفه کلیدی تان را که در اولویت است تعیین می کند. بلافاصله دست به کار شوید و با تمام حواس تا تکمیل نهایی کار روی انجام آن تمرکز کنید.

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *