IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
اتلاف کنندگان وقت

قدرت زمان : مراجعین ناخوانده، اتلاف کنندگان وقت

قدرت زمان : مراجعین ناخوانده، اتلاف کنندگان وقت

در اینجا پنج راه برای برخورد با یکی دیگر از اتلاف کنندگان وقت، یعنی مراجعین ناخوانده، معرفی می شوند.

اول اینکه ساعات آرام روز را که می توانید روی کار تمرکز داشته باشید مشخص کنید. در این ساعت ها هیچ مزاحمتی را نپذیرید. از یکی از فروشگاه ها یا هتل ها یک تابلوی «لطفا بعدا مراجعه کنید» تهیه کنید و آن را روی در دفتر کارتان نصب کنید. برای همه روشن کنید که موقع نصب این تابلو نمی خواهید هیچ کس، به هیچ عنوان، به جز موارد اضطراری، مانع کارتان شود.

وقتی مراجعه کننده ای ناخوانده وارد دفترتان می شود سریع از جایتان بلند شوید. چند سال پیش در شرکتی کار می کردم که یکی از مدیرانش از این اتاق به اتاق دیگر می رفت و با دیگران مشغول صحبت می شد. او یکی از پرحرف ترین انسان های روی زمین بود. هرچند مرد خوبی بود ولی وقتی وارد اتاقی می شد می فهمیدید که اگر بنشیند نیم ساعتی وقت شما را خواهدگرفت. من سرانجام یاد گرفتم که چطور با این میهمان ناخوانده برخورد کنم. بلافاصله از در که وارد می شد از پشت میزم بلند می شدم تا نشان بدهم که دارم از دفتر خارج می شوم و با این صحبت از او استقبال می کردم که از دیدنش خوشحالم ولی باید جایی بروم ولی تا بیرون شما را همراهی خواهم کرد. آنگاه همراه او تا بیرون در می رفتم و او را به داخل راهرو هدایت می کردم. خودم هم تا دستشویی یا یکی از اتاق های دیگر می رفتم و بعد از اینکه او دور می شد به دفتر و پشت میز کارم برمی گشتم. با این کار من وقت زیادی را که سایر مدیران اجرایی از دست می دادند صرفه جویی می کردم.

وقتی متوجه می شوید جلسه ای به قدر کافی طول کشیده است، بگویید: «قبل از ختم جلسه اجازه بدهید مورد آخر را هم عنوان کنم». به دنبال آن از جایتان بلند شوید و ملاقات کنندگان را تا جلوی در بدرقه کنید. گفتگویتان را با هر چیزی که به ذهن تان می رسد تمام کنید، با آنها دست بدهید و آنگاه سر کارتان برگردید. یکی دیگر از نمونه های مشابه این تکنیک این است که بگویید: «قبل از رفتن یک نکته را هم اضافه کنم. می خواهم چیزی را به شما نشان دهم.» آنگاه مراجعه کننده را تا آستانه در دفتر هدایت کنید و چیزی را مثل یک تکه اثاثیه تازه، کتاب، گلدان یا هر چیز دیگری را به او نشان می دهید. بعد سرکارتان برگردید و او را به حال خودش بگذارید.

برای اینکه با مراجعان ناخوانده برخورد مؤثری داشته باشید می توانید وقت مشخصی را برای ملاقات تعیین کنید که برای هر دو طرف مطلوب باشد. در دفترتان قرار ملاقات بگذارید. برای ملاقات همکاران اداری وقت قبلی تعیین کنید و به آن ها اطلاع بدهید که در چه ساعت هایی از هفته می توانند به شما مراجعه کنند.

تمام سعی تان این باشد که مراجعه کننده ای ناخوانده برای دیگران نباشید. وقتی به کسی مراجعه می کنید همیشه مؤدبانه برخورد کنید و چنین مطرح کنید که اگر الآن وقت مناسبی نیست می توانید بعدا مراجعه کنید. دیگران را نیز تشویق کنید که همین رفتار را با شما داشته باشند و در مورد وقت مناسبی که می توانند با شما ملاقات کنند هماهنگی قبلی داشته باشند. شاید تعجب کنید که تعداد افرادی که ناخود آگاه وقت دیگران را می گیرند و خودشان متوجه آن نیستند بسیار زیاد است.

منبع: (قدرت زمان، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت زمان را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar