IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
قدرت بیان

قدرت بیان : طراحی دقیق مقدمه و سپس نتیجه گیری

قدرت بیان : طراحی دقیق مقدمه و سپس نتیجه گیری

طراحی مقدمه سخنرانی بسیار مهم است. مقدمه را کلمه به کلمه طراحی کنید و آن را چندین بار با صدای بلند و جلوی آینه تمرین کنید. صحبت های اولیه زمینه را فراهم، خواسته ها را تعیین و پیام واضحی به مخاطبان منتقل می کنند. نباید طوری سخنرانی کنید که گویی این قسمت ها بر حسب تصادف به وجود آمده اند. نتیجه گیری را هم باید کلمه به کلمه طراحی کنید. درباره چیزهایی که می خواهید در پایان سخنرانی بگویید به دقت فکر کنید. اگر به دلیل تغییراتی در زمان بندی، مدت سخنرانی تان کاهش یافت، باید بدانید سخنرانی را چگونه به نحو مؤثر تمام کنید.

طراحی بخش تصویری سخنرانی

هنگام ارائه سخنرانی باید به ارکان تصویری که می توانند به اثبات نکات مورد نظر کمک و آن را برای مخاطبان پویا تر کنند فکر کنید.

عصای جادویی

من یکی از این ارکان را تکنیک «عصای جادویی» می نامم. وقتی صحبت می کنم، خود کار طلایی از جیبم درمی آورم و چیزی می گویم که خودکار را هم در بر بگیرد، مثلا «تصور کنید که در چنین شرایطی می توانید عصای جادویی را تکان بدهید و تمام مشکلات را برطرف کنید. این کار به چه چیزی شباهت دارد؟»

«عصای جادویی» را حرکت می دهم و مکث می کنم تا هریک از افراد فرصت داشته باشند تصور کنند اگر شرایط همان طوری باشد که من گفتم آن را به چه چیزی تشبیه می کنند. سپس چند استراتژی و تکنیک به آنها معرفی می کنم تا بتوانند برای بهبود شرایط کنونی شان از آنها استفاده کنند.

پاورپوینت در سخنرانی

استفاده از پاورپوینت به چند عامل بستگی دارد. در سخنرانی حرفه ای، عبارت معروفی وجود دارد، «مرگ یا پاور پوینت». بسیاری از سخنرانان در سخنرانی هایشان به اندازه ای از پاورپوینت استفاده می کنند که وقتی روی پرده نمایش از نکته ای به نکته دیگر می روند، شخصیت و محتوای صحبت هایشان از بین می رود. اگر قصد دارید از پاورپوینت استفاده کنید. این کار در برخی شرایط، مناسب است . بهتر است قواعد آن را دعایت کنبد.

قاعده ۵۸۵

در وهله اول، هرگز نباید در هر اسلاید بیش از پنج خط و در هر خط بیش از پنج واژه داشته باشید. این کار مخاطبان را منحرف و حتی سر در گم می کند. هنگام سخنرانی در یک اتاق کوچک، یا برای یک گروه کوچک، می توانید از خطوط یا واژه های بیشتری استفاده کنید. مهم نیست می خواهید به چند نکته اشاره کنید، باید هر نکته را درست وقتی که درباره آن صحبت می کنید نمایش دهید.

هرگز این اشتباه را نکنید که تمام اسلایدها را با هم نشان بدهید، چون مخاطبان مشغول خواندن آنها می شوند و به صحبت های شما اهمیت نمی دهند. چند وقت پیش، وقتی قرار بود برای یک شرکت چند ملیتی صحبت کنم، قبل از این که نوبت من برسد، رئیس شرکت، یک ساعت با مخاطبان صحبت کرد. پاورپوینت او شامل یک اسلاید با صدها ردیف و ستون بود که هیچ کدام برای مخاطبان مشخص نبودند.

و یک ساعت کامل درباره اعدادی که روی پرده بودند صحبت کرد. چون او رئیس شرکت بود تمام مخاطبان مؤدبانه نشسته بودند، اما این کار برای همه به شدت طاقت فرسا بود. اجازه ندهید چنین شرایطی برای شما پیش آید.

منبع: (قدرت بیان، حرف بزن تا برنده شوی، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت بیان را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments