قدرت بیان : تمرین تنفسی برای بدست آوردن آرامش

قدرت بیان : تمرین تنفسی برای بدست آوردن آرامش
مجموع 5 از 2 رای

قدرت بیان

قدرت بیان : تمرین تنفسی برای بدست آوردن آرامش

درست قبل از سخنرانی می توانید با چند نفس عمیق خودتان را آرام و برای ارائه یک سخنرانی بی نظیر آماده کنید. من بهترین فرمول برای نفس عمیق کشیدن را روش «۷ ۶ ۷ ۸ ۷» می نامم. کاری که باید انجام بدهید این است که نفس عمیق بکشید . حتی الامکان عمیق و نفستان را نگه دارید. سپس آرام تا حد هفت بشمارید و نفستان را بیرون بدهید. این تمرین را هفت بار تکرار کنید؛

نفس بکشید، آن را حبس کنید و سپس آن را به آرامی بیرون بدهید.

وقتی نفس عمیق می کشید و آن را بیرون می دهید، برای مدت کوتاهی وارد سطح آلفای ذهن می شوید، افکارتان را تطهیر، اعصابتان را آرام و خودتان را برای ارائه یک سخنرانی خوب آماده می کنید.

به خودتان روحیه بدهید

درست قبل از این که شما را معرفی کنند، به خودتان بگویید: «این یک سخنرانی بی نظیر است! دیگر نمی توانم صبر کنم! سخنرانی بی نظیری خواهد بود!»

چندین بار به خودتان بگویید: «خودم را دوست دارم! خودم را دوست دارم!» این کلمات را با احساس بگویید گویی سعی می کنید فردی را در طرف دیگر اتاق متقاعد کنید که واقعا به این جمله اعتقاد دارید. هرچه با احساس بیشتری با خودتان صحبت کنید، ضمیر ناخودآگاه و رفتارتان تحت تأثیر مثبت بیشتری قرار خواهد گرفت.

انگشتان پاهایتان را تکان بدهید

یکی از راه های افزایش اعتماد به نفس و کاهش ترس این است که قبل از سخنرانی انگشتان پاهایتان را تکان دهید. در واقع، وقتی واقعا خوشحال و هیجان زده هستید، به ویژه در دوران کودکی، انگشتان پاهایتان را تکان می دهید. تکان دادن انگشتان قبل از سخنرانی شما را خوش بین تر و مشتاق تر می کند. این کار باعث می شود لبخند بزنید و خوشحال شوید. به یاد داشته باشید درست همان طور که احساسات، اعمال را به وجود می آورند؛ اعمال هم احساسات را به وجود می آورند.

شانه هایتان را نرمش دهید

چون بیشترین تنش افراد در کمر و شانه ها جمع می شود، می توانید قبل از سخنرانی با چندین بار تکان دادن شانه ها، خودتان را آرام کنید. دست هایتان را حرکت دهید، گویی می خواهید از انگشت هایتان آب بچکد. به نظر می رسد این کار تنش و استرس را کاهش می دهد. وقتی همه این کارها را انجام بدهید. با نفس عمیق کشیدن، تکان دادن شانه ها، تکان دادن دست ها و انگشتان پا، آرام، خوشحال و آماده سخنرانی می شوید.

منبع: (قدرت بیان، حرف بزن تا برنده شوی، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت بیان را دنبال کنید…

برچسب ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن