IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
قدرت بیان

قدرت بیان : برای کسب اطلاعات از گوگل استفاده کنید

قدرت بیان : برای کسب اطلاعات از گوگل استفاده کنید

وقتی برای یک گروه صنعتی خاص صحبت می کنید، اگر در زمینه مورد نظر تخصص ندارید، باید اطلاعات کافی کسب کنید. مثلا برای پیدا کردن اطلاعات لازم در زمینه صنعت می توانید از سایت گوگل استفاده کنید. به علاوه، می توانید به سایت Hoovers.COM مراجعه کنید و آمار و گرایشات در صنعت موردنظر، افراد برجسته در آن صنعت و حوادث مهمی که در گروه های صنعتی رخ می دهد را پیدا کنید. وقتی در سخنرانی برای یک گروه خاص این اطلاعات داخلی را به کار می برید، خودی به نظر می رسید. اگر در آن شرکت کار نمی کنید، باید طوری رفتار کنید که گویی در زمینه صنعت مشغول به کار هستید. مردم باید به شدت تحت تأثیر سخنرانی شما قرار بگیرند، طوری که احساس کنند شما در مورد نحوه امرار معاش و چالش هایی که آنها در بازار امروزی با آن روبه رو هستند، اطلاعات فراوانی دارید.

به دنبال افراد مهم باشید

در نهایت، یکی از بهترین روش های آمادگی، پیدا کردن اطلاعات درباره افراد مهم شرکتی است که از شما دعوت به سخنرانی کرده اند. زندگی نامه آنها را در اینترنت پیدا کنید. اگر فرد مهمی برای شرکتی کار کند، معمولا زندگی نامه او در وب سایت شرکت خواهد بود. گاهی اوقات می توانید از طراحان جلسه درباره افراد مهمی که جز مخاطبان هستند، اطلاعات پیش زمینه بخواهید. من همیشه قبل از سخنرانی خودم را ملزم به یادگیری اسامی افراد مهم و پیش زمینه آنها می کنم و سپس اسامی آنها را در سخنرانی به کار می برم.

مثلا می گویم: «حتما شنیده اید که رالف ویلسون بارها این کار را انجام داده، منظور، مقاومت در برابر سختی هاست. این کار، جز اعتقادات این فرد و دلیل موفقیت این شرکت است.» می توانم قاطعانه بگویم که پس از آن هرگز با حرف های من مخالفت نشد. وقتی واژه ها، افکار و ایده های مثبت را در دهان افراد مهم که جز مخاطبان هستند. می گذارید، آنها سرافراز و خوشحال می شوند و شما را قهرمان در نظر می گیرند.

راز سخنرانی موفق

مردم معمولا راز سخنرانی موفق را از من می پرسند. من همیشه جواب می دهم موفقیت با آمادگی شروع می شود. دست کم ۹۰ درصد از موفقیت شما به عنوان یک سخنران، توسط نحوه آمادگی تعیین می شود. چند دقیقه بعد از این که دهانتان را باز کردید، مخاطبان متوجه می شوند چقدر آماده شده اید و به حرف هایتان کاملا توجه یا کاملا بی توجهی می کنند.

وظیفه شما این است که به اندازه ای آماده شوید که از همان لحظه ای که سخنرانی را شروع می کنید، همه تصور کنند شما در آن زمینه صاحب نظر هستید. نکته جالب این است که هرچه بیشتر برنامه ریزی کنید و آماده شوید، هنگام شروع سخنرانی اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. اگر چندین بار برای سخنرانی تمرین کرده باشید، وقتی مقابل مخاطبان می ایستید، احساس قدرت فردی و آرامش بالایی خواهید داشت.

منبع: (قدرت بیان، حرف بزن تا برنده شوی، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت بیان را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar