IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
استفاده از قدرت حافظه

قدرت بیان : استفاده از قدرت حافظه

قدرت بیان : استفاده از قدرت حافظه

یکی دیگر از راه های آماده کردن خودتان برای ارائه یک سخنرانی بی نظیر استفاده از فن تقویت حافظه است. در این روش با استفاده از یک عبارت خاص یا مجموعه ای از حروف یا اعداد، سخنرانی را در ذهنتان طراحی می کنید. احتمالا در مورد فن تقویت حافظه، که مربیان این حرفه به کار می گیرند، چیزهایی شنیده اید. آنها از واژه های یک و چک که هم قافیه هستند استفاده می کنند. سپس وقتی به نکته اول فکر می کنند، تصور می کنند جمله اول پشت چک نوشته شده است.

آنها از واژه های دو و مو که هم قافیه هستند، استفاده می کنند. سپس نکته دوم طوری در ذهنشان مجسم می شود که گویی از برگ های درخت مو آویزان است. به همین نحو، واژه سه با کاسه هم قافیه است و سخنران تصور می کند نکته سوم داخل کاسه یا زیر آن است. واژه چهار با واژه آچار هم قافیه است و سخنران تجسم می کند نکته چهارم روی آچار حکاکی شده است.

واژه پنج با واژه گنج هم قافیه است و سخنران تصور می کند نکته پنجم سخنرانی اش لابه لای وسایل گرانبها در جعبه گنج ها قرار گرفته است. واژه شش با کلمه کشمش هم قافیه است و سخنران در ذهنش تجسم می کند نکته ششم سخنرانی مانند دانه های کشمش، برای مخاطبان شیرین و انرژی زاست. به همین نحو سخنران می تواند با انتخاب واژه های هم قافیه یا هم آوا، نکات اصلی سخنرانی اش را به راحتی به یاد بیاورد. در هر صورت، شما می توانید با به یاد آوردن هر عدد و نماد قافیه دار آن، بخشی از سخنرانی را به یاد بیاورید و سپس بدون این که از موضوع دور شوید، ده نکته را به صورت متوالی بیان کنید. این یک ترفند مرسوم است که سخنرانانی که می خواهند بدون در دست داشتن یادداشت مقابل مخاطبان حاضر شوند، آن را به کار می گیرند.

سخنرانی را با استفاده از یک واژه طراحی کنید روش مورد علاقه من برای سازماندهی سخنرانی، استفاده از واژه ای مانند واژه موفقیت است که به سخنرانی ربط دارد و برای مخاطبان مهم است. می توانید این کار را با هر واژه دیگری انجام دهید. نمونه ای از نحوه به کارگیری این روش به این صورت است: حرف اول، م، مخفف «مسئولیت پذیری» است. شما باید مسئول زندگی و حرفه خود باشید و از بهانه تراشی خودداری کنید. حرف دوم، و مخفف «وفاداری به اهداف» است. باید قبل از شروع سخنرانی اهداف مشخص و خاصی داشته باشید. حرف سوم، ف، مخفف «فکر خلاق» است. به اهمیت پیدا کردن راه های بهتر، سریع تر و کم هزینه تر برای ارتقا و فروش محصولات در بازار تأکید کنید.

حرف چهارم، ق، مخفف «قدرت بیان» است. وقتی نکات مورد نظر را با قدرت و اعتماد به نفس و طوری بیان می کنید که گویی با موضوع سخنرانی آشنا هستید، مخاطبان ایده هایتان را راحت تر می پذیرند. حرف پنجم، ی، به معنای «یادگیری» است. به یاد داشته باشید که می توانید با تمرین و تکرار، مهارت سخنرانی را بیاموزید. حرف ششم، ت، مخفف «تسلط» است. باید در کاری که انجام می دهید و حرف هایی که می زنید تسلط کامل داشته باشید و همواره به دنبال پیشرفت باشید. من با استفاده از این واژه و پرداختن به جزئیات هریک از حروف آن، بارها موفق شده ام بدون این که به یادداشت هایم نیاز داشته باشم، یا از موضوع دور شوم، به مدت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه صحبت کنم. مخاطبان هم این روش را دوست داشتند و هنگامی که توضیحاتم را ارائه می دادم، مشتاقانه در انتظار مفهوم حروف بودند. شما می توانید با یک واژه سه حرفی یا ده حرفی از این روش استفاده کنید. این روش، راهی مؤثر برای سازماندهی افکار و تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان، بدون نیاز به یادداشت هایتان است.

منبع: (قدرت بیان، حرف بزن تا برنده شوی، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات قدرت بیان را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar