بازاریابی چریکی : فکر میکنید بازاریابی پیچیده است؟

بازاریابی چریکی : فکر میکنید بازاریابی پیچیده است؟
مجموع 5 از 2 رای

بازاریابی چریکی
بازاریابی چریکی : فکر میکنید بازاریابی پیچیده است؟

این نکته که بازاریابی پیچیده است را از سر بیرون کنید. بازاریابی برای افرادی پیچیده است که نمی توانند سادگی بازاریابی را درک کنند اما این موضوع یقینا مورد پسند بازاریاب های چریک خواهد بود. آنها کارشان را با یک طرح بازاریابی چریکی آغاز می کنند سپس به آن طرح متعهد می شوند تا آن را به سرانجام برسانند . این مسلما پیچیده نیست.

ما این نکته را در آخر بازگو می کنیم چون یک تصور نادرست شایع درباره بازاریابی است. در بازاریابی به علت این تصور نادرست نسبت به دیگر عوامل سود بیشتری از دست می رود. ما افرادی را می بینیم که همه چیز را درست انجام می دهند تا اینکه آنها بازاریابی را آغاز می کنند و آن زمانی است که دچار اشتباه می شوند . درصورتی که بازاریاب هایی چریک این تصور غلط را ندراند.

بازاریابی معجزه نمی کند و افرادی که انتظار معجزه از بازاریابی دارند فرصت ها را مرتب از دست می دهند. بازاریابی نیازمند صبر و برنامه ریزی است. اگر شما از بازاریابی انتظار معجزه دارید، شکست خواهید خورد. بازاریابی فرصتی است که از کسب و کار خود سود به دست آورید، شانسی است که با دیگر کسب و کارها در زمینه یا صنعت خودتان همکاری کنید و یک فرایند است که بتوانید روابط پایدار برقرار کنید اما اگر فکر میکنید معجزه می کند، خیر نمی کند.

دو نکته مهم را درباره موقعیت کسب و کارتان به خاطر بسپارید :

۱. بسیاری از کسب و کارهای ورشکسته در آمریکا روزگاری بهترین موقعیت در شهر را داشته اند، اما آنها بیش از حد بر این عامل حساب کرده بودند و ۱۹۹ عامل بازاریابی دیگر را نادیده گرفته بودند. مکان و موقعیت خوب برای یک کسب و کار موفق عامل مهمی است ولی اگر بخواهید بازاریابی را نادیده بگیرید و تنها به عامل موقعیت تکیه کنید، قطعا پس از مدتی شکست خواهید خورد.

۲. بهترین مکان و موقعیت در کشور و شهر شما اینترنت است.
افراد به دنبال راه های نویی هستند که بتوانند در یک مکان جدید، به خرید بپردازند. در حقیقت آن راه جدید خرید آنلاین و آن مکان جدید همان اینترنت است. اینترنت بستری است که انتها ندارد و اگر شما در اینترنت نباشید، مکانی را که هر لحظه بهتر می شود، از دست می دهید و پیشرفت نخواهید کرد، چه بسا پس رفت هم بکنید زیرا رقبای شما در این فضا مشغول فعالیت هستند.

(منبع: بازاریابی چریکی، اثر جی کنارد لوینسون)

ادامه ی مقالات “بازاریابی چریکی” را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن