فروشنده باهوش (۱): مشاور

فروشنده باهوش (۱): مشاور
مجموع 5 از 4 رای

فروشنده باهوش

با توجه به تعدد کسب و کارها و فروشگاه های مختلف که همواره در حال افزایش می باشند، امر فروش روز به روز دچار چالش بیشتری شده و کار را برای فروشندگان سخت تر می کند. در این میان فروشنده ای موفق است و فروش بیشتری دارد که باهوش تر از سایر رقیبان خود باشد. در سری مقالات فروشنده باهوش سعی داریم که رازهای تبدیل شدن به یک فروشنده باهوش را برایتان بازگو کنیم، رازهایی آشکار اما مهم و قابل اهمیت.

به دلیل اهمیت بالای موضوع، تصمیم گرفته شد تا هر یک از ویژگی های یک فروشنده باهوش به طور جداگانه در دسترس شما کاربران قرار گیرد تا درک بهتری از موضوع شود.

اولین ویژگی یک فروشنده باهوش، مشاور بودن است.

فروشنده ای در فروش محصول یا خدمات خود به خریدار موفق است که خود را در جایگاه مشاور قرار دهد نه فقط قصد فروختن را داشته باشد. با مشاوره دادن به خریدار می توانید حس خرید خوب را به خریدار منتقل کنید. مشاور بودن به این معنا که با مشتری خود صادق باشید و اگر محصولی که انتخاب کرده به کارش نمی آید این مسئله را بگویید و محصولی که می تواند نیازهای او را رفع کند به او پیشنهاد دهید. رضایت خریدار از خرید خود امری مهم است که یک فروشنده باهوش به آن توجه می کند تا خریدار به هیچ دلیلی از خرید خود ناراضی نباشد. یک مشاور به دنبال منفعت دو طرفه می باشد نه این که فقط منفعت خود را در نظر بگیرد. یک فروشنده باهوش فقط و فقط باید به فکر برطرف کردن نیازهای مشتری از خرید باشد نه سود فروشگاه و نه پورسانت خود از فروش، اگر مشتری محصولی را از شما بخرد و آن محصول نیازش را برطرف نکند دیگر حتی در صورت نیاز به سمت فروشگاه شما نمیاید و به سراغ رقیبان شما می رود.

فروشنده باهوش باید به جای فکر به افزایش فروش کوتاه مدت و لحظه ای به فکر افزایش فروش به صورت بلند مدت و دائمی باشد. فروشنده زمانی که نیازهای مشتری خود را بشناسد و دقیق از او بپرسد که هدفش از خرید چیست می تواند بهترین محصول را به خریدار معرفی کند و یا حتی اگر دید که محصولات او نیاز های مشتری را رفع نمی کند باید مشتری را قانع کند که از او خرید نکند. این عمل شاید در نظر اول به این شکل باشد که مشتری را از خود دور کرده است اما هرگز این طور نیست. در دفعات بعد هم که مشتری نیاز به خرید محصول یا خدماتی در زمینه کاری شما داشته باشد حتما به فروشگاه یا شرکت شما باز می گردد و یا حتی شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کند. که این معرفی کردن بازدهی خیلی بالاتری نسبت به تبلیغات کردن دارد زیرا که مشتری شما تجربه و حس خوب از خرید یا راهنمایی شما را در اختیار دوستان و آشنایان خود قرار می دهد و این امر باعث می شود تا اعتماد ها به فروشگاه و شرکت شما جلب شود و روز به روز افزایش فروش را تجربه کنید.

در روزهای آینده منتظر مقالات دیگر از سری مقالات فروشنده باهوش باشید …


دیدگاه بگذارید

با خبرم کن
avatar
وحید خسروی

مطالب مهمی را عنوان کردید ، متشکرم

م جبلي

جالب بود

wpDiscuz