شش اصل بازاریابی محتوایی جسورانه
شاید شما در حال حاضر، فکر کنید که دیگر نیازی به محتواهای مرتبط با فروش نیست؛ که این فاصله زیادی با حقیقت دارد. مساله این است که مشتریان فقط در لحظات بسیار خاصی از فرآیند فروش به مطالب مرتبط با فروش نیاز دارند. اگر در خصوص مطالبی که دارید، صداقت داشته باشید، سازمان شما مقادیر زیادی محتوای مرتبط با مزیت و ویژگی ها دارد. چیزی که نیاز دارید، داستان هایی است که مشتریان شما را جذب کند… و آنها را به سمت اقدام سوق دهد.
در حال حاضر، پیش از آنکه اصول بازاریابی محتوایی جسورانه مرور شوند، این نکته را به خاطر بسپارید که هدف از محتوا “حرکت دادن” مشتری در یک جهت است. ما بازاریابان نیاز داریم تا با روشی مثبت، آنها را تحت تاثیر قرار دهیم؛ جذب کنیم؛ و هر کاری را که لازم است، انجام دهیم تا همچنان در زندگی و گفتگوهای آنها حضور داشته باشیم. در زیر، شش اصل بازاریابی محتوایی جسورانه، ارائه شده است. آنها را با دقت دنبال کنید.
۱.ارضای یک نیاز. محتوای شما می بایست نیازهای برآورده نشده یا سوالات مشتریان را پاسخ گوید. محتوای شما می بایست برای مشتریان مفید و سودمند باشد؛ بالاتر از کارکردی که محصول یا خدمات شما به آنها ارائه می کند.
۲.پایدار و ثابت قدم باشید. مشخصه ی بزرگ یک نشردهنده ی موفق، پایداری و ثبات قدم است؛ همانند زمانی که شما مشترک یک مجله ی ماهانه یا خبرنامه ی ایمیلی روزانه می شوید، محتوای شما نیز می بایست در موعد تعیین شده و زمانی که وعده کرده اید، ارائه شود. این جایی است که بسیاری از شرکت ها زمین می خورند. هرآنچه که در بازاریابی محتوایی متعهد شده اید، می بایست به طور مداوم و منظم، ارائه نمایید.
۳.انسان باشید. از مزایای یک نهاد روزنامه نگاری نبودن این است که می توانید خودتان باشید؛ صدای خود را بیابید و آن را به اشتراک بگذارید. اگر داستان شرکت شما به طور کامل درباره ی طنز است، آن را به اشتراک بگذارید. اگر کمی طعنه آمیز است، آن هم خوب است.
۴.نقطه نظر خود را داشته باشید. این محتوای دانشنامه نیست. شما یک گزارش تاریخی ارائه نمی کنید. از اینکه سراغ مطلبی که می تواند شما و شرکت شما را بعنوان یک کارشناس معرفی نماید، واهمه نداشته باشید.
۵.از “صحبت درباره ی فروش” بپرهیزید. هنگامی که ما در موسسه ی بازاریابی محتوایی، محتوایی تولید می کنیم که فقط درباره ی خودمان است؛ در مقایسه با حالتی که با هدف آموزشی تهیه شده باشد، آن مطلب فقط ۲۵ درصد مقدار معمول بازدید صحنه و به اشتراک گذاری در رسانه ها را کسب می کند. هرچه بیشتر درباره ی خود صحبت کنید، مردم ارزش کمتری به مطالب شما می دهند.
۶.بهترین در نوع خود شوید. اگرچه ممکن است در ابتدای راه، قادر به رسیدن به این جایگاه نباشید؛ اما باید هدف نهایی شما برای مطالب و محتوای تولیدی، بهترین در نوع خود باشد. این بدین معناست که مطالبی که در کنج محتوایی Content niche خود تولید می کنید، باید بهترین در نوع خود و در دسترس باشند. اگر شما انتظار دارید مشتریان زمان خود را با محتوای تولیدی شما صرف کنند، باید به آنها ارزشی شگفت انگیز ارائه کنید.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید