بازاریابی محتوایی :محصول محتوای ایده آل

بازاریابی محتوایی :محصول محتوای ایده آل
مجموع 5 از 4 رای

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی :محصول محتوای ایده آل

جیسون کالاکانیس Jason Calacanis، اغلب درباره ی آنچه که معتقد است محصول محتوایی ایده آل است، که باید اینگونه باشد:

پیوسته Real time

واقع محور Fact driven content

بصری Visual content

کارا Efficient content

گزینشی Curated content

  • محتوای پیوسته

آیا مطالب خود را با استفاده از روندهای جاری و داستان های روز ایجاد می کنید؟ اوریو Oreo با استفاده از این نکته بسیار موفق عمل کرد و توئیت به یادماندنی مربوط به لیگ نهایی فوتبال آمریکایی Super Bowl “برق رفت؟ مشکلی نیست! هنوز می تونید بیسکوئیت اوریو را داخل نوشیدنی تلخ خود بزنید You can still Dunk in the Dark” را دقیقا هم زمان با قطع برق استادیم حین مسابقه ی دو تیم راونس Ravens و فورتی ناینِرز ۴۹ ers ارسال کرد.

این عکس، بیش از ۱۵ هزار بار توئیت دوباره شد و تقریبا از تمام شرکت های رسانه ای کره ی زمین انتشار رایگان یافت؛ در حالیکه، اوریو با این حرکت به موفقیت باورنکردنی دست یافت، نکته کاملا روشن است: کسانی که می توانند محتوای خود را با در نظر گرفتن فرهنگ عامه یا اخبار صنعت خلق کنند، دارای مزیت رقابتی هستند.

  • محتوای واقع محور

صرف نظر از نقطه نظر شما، محتوایی که ایجاد می کنید باید بر مبنای واقعیت باشد. درست مانند دبیرستان، زمانی که منابع مورد استفاده را ارجاع می دادیم، چیزی مهم تر از بکار گیری آمار و اطلاعات معتبر نبود.

تقریبا تمامی شرکت های رسانه ای دنیا، یک نفر بعنوان کنترل کننده ی واقعیت Fact checker استخدام می کنند: کسی که تنها مسئولیت او این است که اطمینان حاصل کند، آنچه که شرکت می گوید ۱۰۰ درصد صحیح است. اگر فقط مطالبی که منتشر می کنید نادرست باشد، وبسایت های اجتماعی، بی رحمانه به برند شما حمله خواهند کرد. کار شما این است که فرآیندها را به گونه ای سازماندهی کنید تا هرگز این اتفاق نیفتد.

  • محتوای بصری

در اواخر سال ۲۰۱۱، اسکای ورد Sky word، یک پلتفرم بازاریابی محتوایی – تحلیلی بر روی محتوای کلیه ی مشتریان خود انجام داد. این پلتفرم نشان داد که پست های وبلاگ و مقالات با تصاویر، ۹۱ درصد بهتر از آنهایی که فاقد تصویر بودند، عمل می کند. چرا این اتفاق می افتد؟ در یک مطالعه ی جداگانه با حمایت مالی تری ام، ۹۰ درصد اطلاعات ارسال شده به مغز با ماهیت بصری است؛ و محتوای بصری ۶۰ هزار بار سریع تر از کلمات نوشته شده، پردازش می شود.

بنابراین، حتی در محتوای متنی، طراحی بصری بسیار مهم است و باید بخشی از هر مطلب تولیدی بازاریابی محتوایی باشد.

  • محتوای کارا

زمانی که ما در CIM پست های وبلاگ روزانه را آغاز کردیم، دو نفر این کار را انجام می دادند: مایکل لین و من (جو پولیتسی). ما با توجه به منابعی که داشتیم، نهایت تلاش خود را می کردیم. الان تقریبا بعد از چهار سال، مایکل استراتژی را هدایت می کند، جودی هَریس Jodi Harris محتوای روزانه را مدیریت می کند؛ لیزا هیگز Lisa Higgs محتوا را بررسی و عاری از خطا می کند: تریسی گلد Tracy Gold تمام عناوین را مرور می کند و مایک موری Mike Murray فرابرچسب های Meta tags ما را برای بهینه سازی موتورهای جستجو اصلاح می نماید.

در طول این سال ها، ما توان اصلاح فرآیند را پیدا کرده ایم؛ از متخصصان در حوزه های کلیدی، کمک می گیریم؛ بنابراین تا حد امکان در بهره برداری از منابع، کارایی ایجاد نموده ایم.

  • محتوای گزینشی

پاوان دشپنده Pawn Deshpande، مدیر عامل کیوراتا CEO of Curata، گزینش محتوا را اینگونه تعریف می کند: “عمل پیدا کردن، سازماندهی کردن و به اشتراک گذاریِ بهترین و مرتبط ترین محتوا در مورد موضوعی خاص، به جای صرف زمان برای ایجاد تمامی محتوا توسط خود” حتی زیرک ترین شرکت های رسانه ای دنیا، مثل هافینگتون پست Huffington Post، مجله ی وال استریت و ماشیبل Mashable، با بکار گیری داستان های مردم، محتوای خود را غنا می بخشند.

شغل شما، مثل شغل یک سرپرت موزه، کندوکاو برای بهترین اطلاعات موجود در کنج شماست؛ به گونه ای که موزه ی شما به دلیل کمبود مخاطبان بسته نشود.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن