IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی :محصول محتوای ایده آل

بازاریابی محتوایی :محصول محتوای ایده آل

جیسون کالاکانیس Jason Calacanis، اغلب درباره ی آنچه که معتقد است محصول محتوایی ایده آل است، که باید اینگونه باشد:

پیوسته Real time

واقع محور Fact driven content

بصری Visual content

کارا Efficient content

گزینشی Curated content

آیا مطالب خود را با استفاده از روندهای جاری و داستان های روز ایجاد می کنید؟ اوریو Oreo با استفاده از این نکته بسیار موفق عمل کرد و توئیت به یادماندنی مربوط به لیگ نهایی فوتبال آمریکایی Super Bowl “برق رفت؟ مشکلی نیست! هنوز می تونید بیسکوئیت اوریو را داخل نوشیدنی تلخ خود بزنید You can still Dunk in the Dark” را دقیقا هم زمان با قطع برق استادیم حین مسابقه ی دو تیم راونس Ravens و فورتی ناینِرز ۴۹ ers ارسال کرد.

این عکس، بیش از ۱۵ هزار بار توئیت دوباره شد و تقریبا از تمام شرکت های رسانه ای کره ی زمین انتشار رایگان یافت؛ در حالیکه، اوریو با این حرکت به موفقیت باورنکردنی دست یافت، نکته کاملا روشن است: کسانی که می توانند محتوای خود را با در نظر گرفتن فرهنگ عامه یا اخبار صنعت خلق کنند، دارای مزیت رقابتی هستند.

صرف نظر از نقطه نظر شما، محتوایی که ایجاد می کنید باید بر مبنای واقعیت باشد. درست مانند دبیرستان، زمانی که منابع مورد استفاده را ارجاع می دادیم، چیزی مهم تر از بکار گیری آمار و اطلاعات معتبر نبود.

تقریبا تمامی شرکت های رسانه ای دنیا، یک نفر بعنوان کنترل کننده ی واقعیت Fact checker استخدام می کنند: کسی که تنها مسئولیت او این است که اطمینان حاصل کند، آنچه که شرکت می گوید ۱۰۰ درصد صحیح است. اگر فقط مطالبی که منتشر می کنید نادرست باشد، وبسایت های اجتماعی، بی رحمانه به برند شما حمله خواهند کرد. کار شما این است که فرآیندها را به گونه ای سازماندهی کنید تا هرگز این اتفاق نیفتد.

در اواخر سال ۲۰۱۱، اسکای ورد Sky word، یک پلتفرم بازاریابی محتوایی – تحلیلی بر روی محتوای کلیه ی مشتریان خود انجام داد. این پلتفرم نشان داد که پست های وبلاگ و مقالات با تصاویر، ۹۱ درصد بهتر از آنهایی که فاقد تصویر بودند، عمل می کند. چرا این اتفاق می افتد؟ در یک مطالعه ی جداگانه با حمایت مالی تری ام، ۹۰ درصد اطلاعات ارسال شده به مغز با ماهیت بصری است؛ و محتوای بصری ۶۰ هزار بار سریع تر از کلمات نوشته شده، پردازش می شود.

بنابراین، حتی در محتوای متنی، طراحی بصری بسیار مهم است و باید بخشی از هر مطلب تولیدی بازاریابی محتوایی باشد.

زمانی که ما در CIM پست های وبلاگ روزانه را آغاز کردیم، دو نفر این کار را انجام می دادند: مایکل لین و من (جو پولیتسی). ما با توجه به منابعی که داشتیم، نهایت تلاش خود را می کردیم. الان تقریبا بعد از چهار سال، مایکل استراتژی را هدایت می کند، جودی هَریس Jodi Harris محتوای روزانه را مدیریت می کند؛ لیزا هیگز Lisa Higgs محتوا را بررسی و عاری از خطا می کند: تریسی گلد Tracy Gold تمام عناوین را مرور می کند و مایک موری Mike Murray فرابرچسب های Meta tags ما را برای بهینه سازی موتورهای جستجو اصلاح می نماید.

در طول این سال ها، ما توان اصلاح فرآیند را پیدا کرده ایم؛ از متخصصان در حوزه های کلیدی، کمک می گیریم؛ بنابراین تا حد امکان در بهره برداری از منابع، کارایی ایجاد نموده ایم.

پاوان دشپنده Pawn Deshpande، مدیر عامل کیوراتا CEO of Curata، گزینش محتوا را اینگونه تعریف می کند: “عمل پیدا کردن، سازماندهی کردن و به اشتراک گذاریِ بهترین و مرتبط ترین محتوا در مورد موضوعی خاص، به جای صرف زمان برای ایجاد تمامی محتوا توسط خود” حتی زیرک ترین شرکت های رسانه ای دنیا، مثل هافینگتون پست Huffington Post، مجله ی وال استریت و ماشیبل Mashable، با بکار گیری داستان های مردم، محتوای خود را غنا می بخشند.

شغل شما، مثل شغل یک سرپرت موزه، کندوکاو برای بهترین اطلاعات موجود در کنج شماست؛ به گونه ای که موزه ی شما به دلیل کمبود مخاطبان بسته نشود.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar