بازاریابی محتوایی :تنظیم اهداف مشخص

بازاریابی محتوایی :تنظیم اهداف مشخص
مجموع 5 از 2 رای

بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی :تنظیم اهداف مشخص

تبلیغ تجاری مورد علاقه ی من که مربوط به نایک/مایکل جردن است، اواخر دوران ورزش حرفه ای او ارائه شد. یک تبلیغ ۳۰ ثانیه ای از جردن که در حال پیاده شدن از ماشین خود است؛ و عکاس ها پشت او راه می روند؛ و او از یک در خارج می شود. در این تبلیغ، هیچ فلاش و پرتابی که منجر به بُرد بازی بشود، وجود ندارد. فقط مایکل را می بینیم … و ناگهان صدای او را می شنویم.

“در دوران بازی هایم، ۹۰۰ پرتاب را از دست داده ام. تقریبا در ۳۰۰ بازی باخته ام. ۲۶ بار وقتی به من اعتماد کردند و پرتاب برنده ی بازی به من سپرده شد، موقعیت را از دست دادم. من بارها و بارها در زندگی شکست خورده ام و به همین دلیل، من پیروز می شوم.”

یکی از چیزهایی که بیشتر مردم از این پیام بازرگانی دریافت کردند، این است که شما برای موفقیت تلاش کنید؛ اما من فکر می کنم معنای آن عمیق تر از این دریافت است؛ زمانی که به منظور تقویت اهداف محتوایی و بازاریابی به آن نگاه شود.

تعریف موفقیت برای ورزشکاران، آسان تر است. معمولا یک هدف کاملا مشخص وجود دارد که یک ورزشکار برای دستیابی به آن تلاش می کند: قهرمانی، مدال طلا، یک هدف زمانی مشخص، یا برد یک مسابقه. مایکل جردن همواره عنوان می کرد که هدف او تبدیل شدن به بهترین بازیکن بسکتبال است. او این هدف را با ۶ بار پیروزی در مسابقات NBA مشخص کرد.

برای ما صاحبان کسب و کار و مدیران بازاریابی، این همان جایی است که باید شروع کنیم: ما باید حداقل، یک هدف ملموس داشته باشیم.

مایکل جردن می داند چه زمانی شکست خورده است؛ زیرا از هدف خود آگاه است. اگر شخصی هدفی نداشته باشد، شکست یا پیروزی معنایی نخواهد داشت. من بر این باورم به همین دلیل بسیاری از افراد برای خود اهدافی تنظیم نمی کنند؛ آنها نمی خواهند با هیچ شکستی در زندگی خود مواجه شوند. گاهی اوقات، این موضوع در مورد بازاریابان نیز صادق است.

یافتن اهداف محتوایی که در نهایت کسب و کار شما را تحریک کنند، می تواند فرآیندی مشقت بار باشد. این کار نیازمند اشتیاق، عزم راسخ و برخی جستجوهای عمیقی که به درستی تعیین کند به چه نوع محتوایی نیاز دارید که اثرات آنی بر مشتریان شما داشته باشد.

اما آیا برای ما بازاریابان و صاحبان کسب و کار هدفی وجود دارد که بتوانیم بعنوان مانی بال Money ball بازاریابی محتوایی تعیین کنیم؟ آیا یک شماره فراگیر، شاخص، یا هدف، مانند عددی که مربوط به تعداد دفعات قهرمانی در مسابقات ورزشی است، وجود دارد که منجر به پیشرانی در کسب و کار ما شود؟

با این اهداف در مقاله ی آینده بیشتر آشنا خواهیم شد!

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن