شبکه های اجتماعی، بعد جدید بازاریابی در مراکز خرید و مال ها

شبکه های اجتماعی، بعد جدید بازاریابی در مراکز خرید و مال ها
به این مقاله امتیاز دهید

بازاریابی دیجیتال
شبکه های اجتماعی، بعد جدید بازاریابی در مراکز خرید و مال ها

شبکه های اجتماعی، خود را بعنوان یکی از اجزای ثابت زندگی همه، یعنی افراد، برندها، محصولات و مراکز خرید، معرفی کرده اند. شبکه های اجتماعی همه جا نفوذ کرده اند: بازاریابی، برنامه های وفاداری، اجاره، فروش فروشگاهی (خرد فروشی) و روابط عمومی.

تا سال ۲۰۱۰، درباره ی اینکه چه تعداد مراکز خرید دارای صفحه فیسبوک هستند یا در صفحه ی فیس بوک خود چند طرفدار دارند، هیچ آمار معتبری وجود نداشت. اما در این سال، شرکت الکساندر بیبج (Alexander babbage) که شرکتی در حوزه ی پژوهش های استراتژیک مصرف کننده ها می باشد، اولین گزارش خود را درباره ی وضعیت شبکه های اجتماعی در مراکز خرید منتشر کرد.

بر اساس گزارش “شبکه های اجتماعی مراکز خرید” شرکت الکساندر بیبج که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، ۷۲% از مراکز خرید از فیسبوک و ۵۷% آنها از توئیتر برای ارتباط با خریداران، استفاده می کنند. این آمار در سال ۲۰۱۵ به بالای ۹۰% رسید.

هر چند این اعداد نشان دهنده درگیری فردی مال ها با شبکه های اجتماعی است؛ با این حال مدیر شرکت الکساندر بیبج معتقد است همچنان پرسش های زیادی بدون پاسخ مانده است. از نظر وی ما همچنان نمی دانیم چه تعداد طرفدار برای مراکز خرید مناسب است.ما از این داده ها چه استفاده ای می توانیم بکنیم؟ این یک چالش واقعی است.

این افراد چه کسانی هستند؟

بر اساس گزارشات، صفحه های شخصی در فیس بوک به طور میانگین ۱۳۰ دوست دارند. ۲۳% از کاربران فیس بوک حساب کاربری خود را حداقل پنج بار در روز چک می گنند. ۴۳% از کاربران مرد و ۵۷%  آنها زن هستند. فیسبوک دارای ۱.۸ میلیارد عضو فعال می باشد یعنی تقریبا از هر ۴ نفر ۱ نفر صفحه ی فعال دارد.

تمرکز روی گوشی های هوشمند

بر اساس گزارش شرکت نیلسن (Nielsen)، روند اصلی در شبکه اجتماعی، حرکت از سیستم های کامپیوتری به گوشی های هوشمند و تبلت ها است. استفاده از شبکه های اجتماعی روی گوشی های هوشمند به شدت افزایش یافت و شبکه های اجتماعی جدید به صورت پیش فرض روی گوشی های هوشمند طراحی شدند.

یکی از مهرم ترین تاثیراتی که این روند روی محصولات و برند ها داشته، تغییر ساختار خدمات مشتریان و برنامه های وفاداری است. امروزه بیش از یک سوم مصرف کنندگان امریکایی تمایل دارند تا به جای استفاده از تلفن یا صحبت حضوری، با استفاده از شبکه های اجتماعی نظرات خود را منتقل کنند.

(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)

ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

با خبرم کن
avatar
wpDiscuz