IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
سخنگو بودن رهبر

سخنگو بودن رهبر

برای رهبر شدن، نیازی نیست که دانشمند متخصص سفینه های فضایی یا جراح مغز باشید؛ تنها هوشمند بودن کافیست. یکی از جنبه های مهم هوشمندی رهبران این است که می توانند اطلاعات محدود را بگیرند و از آنها برای کسب مهارت های کاری مطلوب استفاده کنند. در ادامه ی آنچه در مورد رهبری گفته شد؛ رهبر باید دارای توانمندی های منحصر به فردی باشد که از طرف کارکنان بعنوان رهبر پذیرفته شود. یکی از این توانمندی ها توانایی سخنگو بودن رهبر است.

سخنگو بودن رهبر

سخنگو بودن اغلب برای رهبر یک سازمان جدید اقتصادی نقش ضروری است. به استیو جابز در اپل توجه کنید. هدف جابز تولید کامپیوتری بود که همه حتی بدون کمترین آشنایی با کامپیوتر بتوانند از آن برای بهتر کردن کارشان استفاده کنند. جابز به شکلی خستگی ناپذیر از کامپیوتر شخصی صحبت کرد و این در حالی بود که اغلب گمان میکردند تولید چنین کامپیوتری امکان پذیر نیست.

جابز یاوه گویی نمی کرد. او به طور کامل درباره ی کامپیوتر شخصی فکر کرده و ابعاد گوناگون آن را در نظر گرفته بود. بنابراین می توانست ایده اش را به هر کس بفروشد. او باید سرمایه دار ها را متقاعد و نظر موافق مهندسان و برنامه نویسان و طراحان را جلب می کرد. این اشخاص باید باور می کردند که می توانند خواسته ی استیو جابز را تحقق بخشند.

اما رهبر چگونه می تواند به کسانی که دچار شک و تردید هستند انگیزه بدهد؟ رهبر باید کاری کند که غیر ممکن به دشوار تبدیل شود. و کار دشوار بعد از گذشت مدتی راحت به نظر برسد. این البته بدین معنا نیست که رهبر باید دروغ بگوید.

رهبر خوب:

(منبع: رهبری به زبان خودمانی، مارشال لوئب و استفن کیندل)

سری مقالات مرتبط با رهبری را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar
مهمان
Guest
مهمان

رهبران بزرگ همیشه بهترین سخرانان بوده اند