IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
ساخت نام تجاری موستانگ Mustang

ساخت نام تجاری موستانگ Mustang

ساخت نام تجاری موستانگ Mustang

هیچ صنعتی در دنیا، به اندازه ی صنعت خودرو، برای تبلیغات هزینه نمی کند. از میان سیزده بودجه ی سنگین تبلیغاتی امریکا در سال گذشته، هفت تای آنها مربوط به شورلت، دوج، تویوتا، فورد، نیسان کرایسلر و هوندا بود. این برندها در مجموع ۴ میلیارد دلار برای تبلیغات هزینه کردند. این مبلغ برای بودجه ی یک جنگ کوچک کافی است.

اما آیا حتی یکی از آگهی های این اتومبیل ها را به یاد می آورید؟ آیا می توانید به یاد بیاورید که تبلیغی باعث تغییر عقیده ی شما نسبت به یک خوردو شده باشد؟ بسیاری از مردم که نمی توانند.

با وجود هزینه های هنگفت برای تبلیغات در این صنعت، نقش آن در فروش خودرو بسیار کمرنگ است. خریداران بیشتر تحت تاثیر ظاهر خودرو، حرف های دیگران و مقالات مربوط به اتومبیل در نشریات، قرار می گیرند.

اگر بخواهیم یک خودرو که به شکلی مناسب معرفی شده باشد را نام ببریم، باید به سال  ۱۹۶۴ و اتومبیل فورد موستانگ برگردیم. اخبار، درباره ی اولین خودروی اسپرت برای مردمی که مایل به راندن ماشین اسپرت نیستند، تقریبا یک سال قبل از ورود رسمی آن به بازار، وارد رسانه ها شده بود. (ارائه ی آهسته و پیوسته)

لی یا کوکا،شش ماه قبل از عرضه ی این اتومبیل، از روزنامه نگاران دعوت به عمل آورد و گزارش های کوتاه درباره ی آن به هزاران نشریه فرستاده شد. دویست نفر مسئول پخش موسیقی از شبکه های رادیویی، برای امتحان خودروی جدید دعوت شدند و سپس یک موستانگ سفید به مدت یک هفته در اختیار تک تک شان قرار گرفت.

اطلاع رسانی حاصل از این فعالیت ها، شگفت انگیز بود و برای نخستین بار تصویر یاکوکا و موستانگش روی جلد تایم و نیوزویک چاپ شد.

بعد از ارائه ی آن به بازار، رقم فروش به شدت حیرت آور بود. فروش ۱۰۰ هزار موستانگ سری اول، فقط چهار ماه طول کشید. بیش از ۴۰۰ هزار خودرو نیز تا پایان سال به فروش رسید. دو سال بعد، با رسیدن رقم فروش به یک میلیون خودرو، عرضه ی این مدل با شیوه ی معمول تبلیغات همراه شد.

کارخانه ی فورد خرج زیادی برای تبلیغات موستانگ کرد که شاید تا این اندازه لازم نبود. اما جالبتر اینکه، تبلیغات چی ها به سرعت، موفقیت موستانگ را به خودشان بستند. وقتی میزان فروش بالاست، تبلیغات آن مورد ستایش قرار می گیرد، اما وقتی رقم فروش پایین است، تقصیر به گردن تولید کننده انداخته می شود.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar