ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۸/۰۱/۲۳
399 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

روند نام گذاری بِرندها

هیچ فعالیتی در بازاریابی به نتیجه نخواهد رسید، مگر اینکه نام مناسبی داشته باشد. اگر نام نامناسبی نداشته باشید، حتی اگر بهترین محصول یا خدمات دنیا را با بهترین کیفیت و بسته بندی ارائه کنید، باز هم شانس چندانی برای موفقیت ندارید.

اولین ماءالشعیر کم کالری با نام گابلینگر Gablinger، همراه با یک آگهی تلویزیونی که جایزه برده بود ارائه شد و مقدار زیادی اطلاع رسانی مطلوب به همراه داشت، اما این نام تجاری به سرعت از میان رفت. متقاعد کننده ترین پاسخ برای علت این امر این است که این ماءالشعیر طعم خوبی نداشت. ولی طعم، همانقدر که توسط دهان جذب می شود، در فکر هم جریان دارد. (اگر یک بار سعی کنید به کودکی که چشم هایش را بسته اید.اسپاگتی بدهید و بگویید این کرم ها هستند و او اگر می خواهد تلویزیون تماشا کند، باید اول آنها را بخورد، متوجه منظور ما خواهید شد.)

قرار نیست هر ماءالشعیری که نامش گابلینگر باشد، حتما مزه ی خوبی هم بدهد… مخصوصا اگر یک کالای رژیمی باشد. ماءالشعیری به نام یونگلینگ Yuengling هم قرار نیست خوشمزه باشد. آیا واقع ماءالشعیری به نام یونگلینگ وجود داشته است؟ بله. کدام اسم مناسب و کدام نامناسب است؟ نام ها را نمی توان به تنهایی ارزیابی کرد بلکه آنها را باید همراه با رابطه ای که رسته و طبقه بندی شان دارند، مورد مطالعه قرار داد.

هر رسته ی کاری متفاوت از دیگری است

برخی از رسته های کاری بامزه و برخی دیگر جدی هستند. ذرت بو داده، رسته ی بامزه ای است. نام پاپ کورن ایمان Faith Popcorn اسم خنده داری برای این محصول است. ماءالشعیر یک رسته ی جدی است، پس ماءالشعیر شارلوت Charlotte Beer هم اسم خنده داری برای این محصول است.

شاید اسم اورویل رِدن باکر Orville Redenbacher اسم احمقانه ای برای یک ماءالشعیر باشد، اما برای یک پاپ کورن، اسم عالی ای است، چون پاپ کورن یک محصول بامزه است و اورویل ردن باکر هم اسم بامزه ای است. (شخص اورویل ردن باکر و خانمش برای اینکه این نام تجاری را در ذهن مصرف کنندگان پاپ کرن کاملا جا بیندازند. بارها و بارها سراسر امریکای شما را درنوردیدند و از تمام ایستگاه های رادیو تلویزیونی و دفاتر مطبوعات در تمام شهرهای بزرگ دیدن کردند.)

موفقیت، در شیکاگو، به سراغ ردن باکر آمد، آن هم وقتی که مارشال فیلد را متقاعد کرد که یک بسته از پاپ کورن محصول او را در دست بگیرد. به همین مناسبت او با اجاره کردن باشگاه گازلایت شیکاگو Chivago’s Gas Light Club ضیافتی برای مسئولین بخش تغذیه ی مجلات برپا کرد.

جدی و بامزه تنها دو مورد از صدها صفتی هستند که می توان به رسته های گوناگون نسبت داد. رسته های کاری می توانند پیر، جوان، با تکونولوژی بالا، با تکونولوژی پایین، مطابق مد روز، مغایر مد روز، مردانه و زنانه باشند، و یا با هزاران توصیف دیگر همراه شوند. نام های تجاری موفق باید نمادی از اصلی ترین کارکرد آن رسته را منعکس کنند. (نام ردبول (گاو وحشی قرمز) اسم بسیار مناسبی برای یک نوشابه ی انرژی زاست.)

گاهی اوقات نام ها، معانی کاملا متضادی را القا می کنند. اسلیم فست Slim Fast (نوشیدنی مخصوص رژیم غذایی) چه کسانی را مورد خطاب قرار می دهد؟ افراد لاغر یا افراد چاق؟ مشخص است که افرادی که احساس داشتن اضافه وزن می کنند، مورد خطاب اسلیم فست قرار دارند. در مورد اسلیم فست این نحوه ی نام گذاری قابل قبول است.

ولی آیا مُتل های زنجیره ای به نام کوالیتی این Quality Inn (به معنی کیفیت)، کسانی را که برای گذراندن شبی در متل به دنبال کیفیت هستند جذب می کند؟ مثلا شبیه به هتل ریتز کارلتون Ritz Carlton؟ اصلا. کوالیتی این، متلی است که برای کسانی که به دنبال اتاق مناسب با قیمت مناسب می گردند.

یک سرمایه دار استرالیایی در نظر داشت فروشگاهی زنجیره ای برای عرضه ی لباس های گران قیمت مزون های معروف تاسیس کند. مشاورینش Esteem (به معنای غرور و شخصیت) را پیشنهاد کردند. نام استیو چه گروهی از مردم را جذب می کند؟ کسانی که به اندازه ی کافی غرور و شخصیت ندارند؟ این قابل قبول نیست. کسانی که به اندازه ی کافی مغرور نیستند و دچار کمبود اعتماد به نفس هستند، هرگز این مطلب را درباره ی خودشان نمی پذیرند.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *