IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
رهبری

رهبری یعنی اختیار دادن به کارکنان برای رهبری

رهبری یعنی اختیار دادن به کارکنان برای رهبری

هنگامی که جوان بودم به مطالعه ی کتاب هایی درباره ی رهبران بزرگ علاقه داشتم و می خواستم یکی از همین رهبران باشم. اما بالاخره در قرن بیست و یکم متوجه شدم که آموختن مهارت های رهبری به معنای دنبال کردن کسی نیست. رهبری یعنی نفوذ روی زیردستان و انگیزه دادن به آنها برای شروع کارها.

به رهبران بزرگ در دنیای کسب و کار امروزی نگاهی بیندازید. رهبران زن در برخی سازمان ها چیزی بیش از پنج میلیون نفر را رهبری و سرپرستی می کنند! این رهبران واقعا انگیزه بخش هستند. شاید چیزی حدود ده هزار رهبر در زیر مجموعه های آنها مشغول به کارند. رهبران بزرگ به رهبران زیردست شان برای هدایت افراد، انگیزه و اختیار می دهند و سازمان های بزرگ را با تعهد و خلاقیت به سوی موفقیت پیش می برند.

رهبرانی که خود انگیزه و اختیار دارند می توانند این انگیزه و اختیار را به زیردستان منتقل کنند و به این شکل رهبران دیگری را در سازمان شان شکل بدهند.

روزی یکی از رهبران با انگیزه و موفق درباره ی کارش و اینکه چگونه موفق شده است، سوال کردم. او درباره ی کارش گفت: “ما کارمان را به شکلی انجام می دهیم کنترل کننده ای کیفیت کارمان را بازبینی نمی کند. ما خودمان آنچه تولید کرده ایم را امتحان می کنیم و سپس نام مان را پای آن می نویسم. احساس ما این است که پدر و مادر و اعضای خانواده مان قرار است از این محصولات استفاده کنند. هر سال تعداد زیادی از محصولات خود را روانه ی بازار می کنیم و هر شب که می خوابیم خیالمان راحت است که همه چیز به درستی پیش رفته و هیچ اشکالی در کارمان وجود ندارد.”

این نمونه ای است از رهبری با انگیزه که به کارکنانش نیز انگیزه می دهد. او الگویی است کامل برای کارکنانش و همه در حال دنباله روی از او هستند. منظورم این نوع از انگیزه دادن است که می تواند به صنعت شما جان تازه ای ببخشد. افرادی مانند این رهبر را در صنایع مختلف دیده ام. سوال مهم این است “آیا در خود قدرت و انگیزه ی کافی را برای ایجاد تغییر حس می کنید؟”

توصیه ها

(منبع: انگیزه در کار، موسسه ی هاروارد بیزینس پِرِس)

ادامه ی مقالات انگیزه در کار را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar