رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا (۴)

رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا (۴)
مجموع 5 از 1 رای

بازاریابی محتوا

رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا (۴)

  • پینترست

پینترست Pinterest، سایت اشتراک عکس بسیار محبوبی است که در آن می توانید عکس های خود را مدیریت کرده و تصاویر و فیلم های دیگران را به اشتراک بگذارید. آیا دوست دارید ببینید پینترست برای شما هم جواب می دهد یا خیر؟ در اینجا، چند ایده داریم که مفید خواهند بود:

قبل از اینکه به سوی یک پلتفرم خیز بردارید، اول ببینید آیا مناسب مخاطب شما است. زنان ۱۸ تا ۳۴ سال از طرفداران اصلی پینترست هستند؛ اما این طبقه همچنان رو به گسترش است. اگر بخش قابل توجهی از مخاطبان شما در این دسته قرار دارند، گزینه ی خوبی است.

فقط پای عکس در میان نیست. ویدئوها، قوی اند. اگر فهرست خوبی از مطالب ویدئویی دارید، از پینترست استفاده کنید تا ترافیک را به وب سایت یا کانال یوتیوب خود بازگردانید.

به مشتریان، عشق بدهید. روابط را تقویت کنید؛ داستان های موفقیت را پررنگ جلوه دهید؛ و با ایجاد هیاتی از پیشرفت ها و دستاوردها که برای مشتریان خودنمایی می کنند، ترافیک را بالا ببرید. راهی فوق العاده برای نشان دادن کارهای شما، بدون گزافه گویی به مشتریان است.

فهرست مطالب خوانده شده خود را به اشتراک بگذارید. کتاب هایی را که به مخاطبان شما ربط پیدا می کنند، به آنها پیشنهاد کنید تا پیوند قوی تری برقرار سازید. استفاده از کتاب هایی که واقعا خوانده اید، کمک می کند تعهدِ برند به پیشرفت مستمر را اثبات کنید.

شخصیت شرکت خود را نشان دهید. به جای نشان دادن تصویر یک محصول یا عکسی از کارکنان، محصول یا تیم خود را حین کار نشان دهید و شخصیت آنها را جلوه دهید. برداشت های پویا به مخاطب کمک می کند که خود را مشتری یا ارباب رجوع شما تصور کند.

  • فور اسکوئر

فوراسکوئر Foursquare، یک سایت اجتماعی مبتنی بر سیستم مکان یابی است که در وهله ی نخست بر روی ابزارهای تلفن هوشمند به کار می رود. آیا باید از آن استفاده کنید؟ چند نکته باید گوشزد شود:

کارکنان را تشویق کنید در اداره حضور به هم برسانند؛ و همچنین در رویدادهای شرکت. به کارکنانی که به محل کار می آیند، انگیزه دهید. به آنها انگیزه دهید در رویدادهای شرکت هم ثبت نام کنند. این کار، فرهنگ کاری شما را پررنگ ساخته و بخش شخصی برند شما را تقویت می کند.

در مورد بازار خود تحقیق کنید تا مطالبی بهتر را فراهم کنید. با تیزبینی ببینید مخاطبان شما کجا را چک می کنند؛ این راهی فوق العاده برای جمع آوری داده ها در بازار هدف شما است.

در جلسات ارباب رجوع و شرکا شرکت کنید. علاوه بر رویدادهای شرکت، ماموران اجرایی و دیگراعضای کارکنان را تشویق کنید در جلسات ارباب رجوع و شرکا شرکت کرده و برندهایی را که با آنها کار می کنید، به نمایش بگذارید. برخی از آنها حتی زمان بازدید از اداره ی شما، لطفتان را جبران می کنند.

نکاتی را به اشتراک بگذارید که مربوط به مخاطبانتان هستند. پس از آنکه صفحه ی برند را خلق کردید، می توانید نکاتی را با مخاطب خود به اشتراک بگذارید. زمانی که کاربران شما را در فوراسکوئر دنبال می کنند، فرصت خواهند داشت آن نکات را ببینند؛ و ارتباط بازاریابی محتوایی مجاب کننده ای ایجاد خواهد شد.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن