رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا (۵)

رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا (۵)
مجموع 5 از 1 رای

بازاریابی محتوا

رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محتوا (۵)

  • اینستاگرام و فلیکر

اینستاگرام که اخیرا توسط فیسبوک خریداری شده است، اکنون اولین سایت برتر برای به اشتراک گذاری تصاویر است. فلیکر که در اختیار Yahoo! قرار دارد، میزبان بیش از ۶ میلیارد عکس و تصویر است. آیا به اشتراک گذاری تصاویر، بخشی از استراتژی بازاریابی شماست؟ اگر چنین است، در اینجا چند ایده برای شما داریم:

تصاویری را پست کنید که با مطالب شما همراه بوده و لینکی به آن داشته باشند. همراه کردن تصاویر با مطالب بلاگ یا وبسایت، به محرک تصویری شما سرعت بیشتری می دهد. از این طریق، سایت های به اشتراک گذاری تصویر، به نوعی هدایت کننده و رهنما به مطالب شما هستند.

مطالب منحصر به فرد و پشت صحنه را به اشتراک بگذارید. با مخاطب خود صمیمی شوید؛ به طرفداران خود، نمایی از فضای داخلی سازمان خود را ارائه دهید. حس “پشت صحنه”، عاملی به فرد است.

طرفداران را به منابع محتوا، تبدیل کنید. از طرفداران خود تصاویری را بخواهید که برند شما را نشان می دهند و به بهترین تصویر شناخته شده، جایزه دهید. به آنها حس مالکیت داده تا رابطه را تقویت نمایید.

محتوای با کیفیت جانبی ارائه دهید. حتی اگر موضوع مستقیما در ارتباط با محصول، سرویس، یا برند شما نیست، اگر مخاطب شما آن رادوست دارد، ارزش به اشتراک گذاری دارد. چون اینستاگرام و فلیکر، طبیعت تصویری دارند، می توانند دنیای جدیدی از امکانات تصویری را به روی شما بگشایند؛ همچنین، اخیرا اینستاگرام قابلیت توزیع فیلم های ویدئویی را نیز اضافه کرده است؛ بنابراین، تست آن برای برند شما ممکن است جواب دهد.

  • استامبل آپُن

استامبل آپُن Stumble upon یکی از موتورهای کشف اصلی وب است. کاربران می توانند اولویت ها را مشخص کنند؛ و سپس، مطالبی به آنها نشان داده شود که مورد علاقه ی آنها است. در اینجا چند ایده داریم:

تنها در صورتی ثبت نام کنید که وقت برای فعالیت داشته باشید. فعال بودن در استامبل آپُن، راهی برای کسب اقتدار بیشتر برای لینک های شما است. برای داشتن ترافیک ارگانیک، ثبت نام کرده، دور بزنید و اغلب امتیاز دهید.

از سرویس “پِید دیسکاوری Paid discovery” استفاده کنید. برنامه ی پید دیسکاوری، با ده سنت در هر کلیک شروع می شود و محتوهای شما را مقابل مخاطب هدف قرار می دهد. برای نسخه ی پیشرفته تر آن، اوت بِرین Outbrain، تابولا Taboola، دیسکوس Disqus، ان.رِلیتد nRelate یا وان اسپات Onespot را امتحان کنید.

دکمه ی استامبل آپن را به هر تکه از محتوایی که خلق می کنید، اضافه کنید. یک دکمه ی استامبل روی مطالب خود قرار دهید. به اشتراک گذاری از سوی کاربران فعال، می تواند به ترافیکی جدید و هدف دار برای محتوای شما تبدیل شود.

به اشتراک گذاری محتوای قدیمی تر را هم آسان سازید. زمانی که کانال های اجتماعی جدیدی را اضافه می کنید، به راحتی می توانید آنها را بخشی از فازی جدید در بازاریابی محتوا تصور کنید؛ اما به یاد داشته باشید که محتوای در آرشیو شما می توانند از دکمه های به اشتراک گذاری هم بهره ببرند.

برای مطالب خود، انگیزه بیابید. استفاده از استامبل آپن، اغلب مطالب مرتبط تر را به درِمنزلِ doorstep شما می فرستد و شما را به وبسایت ها، کانال ها و برندهای جادید معرفی می کند؛ از این رو، برای مطالب خود از هر گوشه ای خریدار و انگیزه ای بدست خواهید آورد.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن