IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
راه اندازی فروشگاه اینترنتی - آیا نسخه آنلاین فروشگاه به افزایش فروش کمک می کند؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی – آیا نسخه آنلاین فروشگاه به افزایش فروش کمک می کند؟

بدون تعارف باید بگویم که ارتباط بیشتر با مشتری یعنی افزایش فروش و راه اندازی فروشگاه اینترنتی به منظور ارتباط مستقیم و غیرمستقیم بیشتر با فروشگاه انجام می‌شود. در طرف مقابل برای برخی از افراد راه اندازی نسخه آنلاین فروشگاه نه تنها منجر به افزایش فروش و کسب درآمد نمی‌شوند، بلکه به مرور زمان تبدیل به یک بار اضافه شده و هزینه‌های جانبی زیادی به صاحب کسب و کار تحمیل می‌کند.

حالا اگر شما برای بالا بردن آمار فروش خودتان به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی و نسخه اینترنتی فروشگاه هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا این موضوع را به طور کامل توضیح دهیم.

چرا راه اندازی فروشگاه اینترنتی

فرض بگیرید که شما یک فروشگاه کفش ورزشی در یکی از خیابان‌های معروف تهران دارید. رقابت در حوزه کاری شما بسیار زیاد بوده و فروشگاه شما به حدی کوچک است که توجه مشتری را جلب نمی‌کند.

در پاسخ به سؤال اول: راهکارهای افزایش فروش بسیار متنوع هستند و به کسب و کار شما بستگی دارد. در پاسخ به سؤال دوم: باید ارتباط بیشتری با مشتریان خود داشته باشید. در پاسخ به سؤال سوم: تبلیغات محیطی بسیار گرانقیمت است و تبلیغات در فضای مجازی ارزان‌تر و جذاب‌تر است. در پاسخ به سؤال چهارم: فروشگاه بزرگتر ایده خوبی است، اما شاید بد نباشد که از طریق راه اندازی فروشگاه اینترنتی به آن برسیم. در پاسخ به سؤال پنجم: اگر به سرمایه برای فروشگاه آنلاین باشد، مشکلی نیست.

با این وجود اگر فکر می‌کنید که داشتن فروشگاه آنلاین به کسب و کار شما کمک می‌کند، چند مرحله ساده زیر را دنبال کنید:

انتخاب نام فروشگاه

این اصلی‌ترین کار ممکن برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی است. اگر قبلاً فروشگاه واقعی داشته‌اید، می‌توانید از همان نام فروشگاه خود استفاده کنید. در غیر این صورت باید به سراغ نامه‌های ساده و جذاب بروید که به خاطر سپردن آن برای مشتری راحت باشد. اما به طور کلی انتخاب نام فروشگاه اینترنتی باید با توجه به چند قانون انجام شود:

اگرچه در اینجا هدف ما پیشنهاد عنوان برای فروشگاه نیست، اما مطمئن باشید که «کفش فروشی رادین» نسبت به «کفش فروشی رادین و شرکا» جذاب‌تر است. ضمن اینکه می‌توانید از کلمه Radin به عنوان نام دامنه استفاده کنید که نوشتن آن برای مشتری به صورت انگلیسی هم بسیار راحت است.

نکته: در حال حاضر هزینه خرید دامنه به صورت com در شرکت‌های مختلف حدود ۱۷۰ هزار تومان است و دامنه Ir هم  ۱۲ هزار تومان.

تعیین میزبان و اندازه‌هاست

در این مرحله باید فضای مناسبی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود فراهم کنید. همان طور که برای فروشگاه کفش ورزشی خود مغازه سه در چهار آماده کرده‌اید، اینجا هم باید فضای کافی و استاندارد برای کسب و کار اینترنتی خود در نظر بگیرید. فضای وب سایت‌های اینترنتی تحت عنوان‌هاست (Host) شناخته می‌شود و شما باید هر ساله فضای مناسب را خریداری کنید.

در حال حاضر و در هنگام نوشتن این مطلب، هزینه خریدهاست نسبت به زمانی که شما مطلب را مطالعه می‌کنید متفاوت است. اما در هر صورت قیمت شرکت‌های مختلف زیاد با یکدیگر متفاوت نیست و بحث فضا بیشتر اهمیت دارد. به عنوان مثال، خریدهاست با فضای ۲ گیگ بسیار کمتر از خریدهاست با فضای ۲۵ گیگ است. در این مورد حتماً با افراد حرفه‌ای مشورت کنید، اما ما هم در مطالب بعدی اطلاعات کاملی در مورد نحوه خریدهاست و میزان فضای آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نکته: هزینه‌هاست با توجه به نوع لینوکس یا ویندوز بودن آن، داشتن سرور اختصاصی و همچنین فضای هاست متغیر است.

طراحی قالب فروشگاه آنلاین

همانطور که برای فروشگاه واقعی خودتان قفسه و ویترین در نظر گرفته‌اید، در راه اندازی فروشگاه اینترنتی هم باید در قالب مشخص و استاندارد داشته باشید. این قالب به شما اجازه می‌دهد که محصولات مختلف را به صورت مجزا در فروشگاه قرار دهید و برای هر کدام توضیحات خاص و متفاوت بنویسید.

قالب می‌تواند نقشی مهم و غیرقابل انکار در کسب و کار آنلاین شما داشته باشند:

از آنجا که قالب مهمترین بخش مرتبط با مشتریان است، برای فروشگاه اینترنتی باید توجه ویژه‌ای به مسئله طراحی قالب صورت می‌گیرد.

نکته: قالب‌های مختلفی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد که برخی از آنها به صورت اختصاصی و برخی نیز به صورت ویرایشی هستند. اما هزینه طراحی قالب در حال حاضر از ۴ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان متغیر است.

طراحی قالب فروشگاه آنلاین

انتخاب سیستم مدیریت محتوا یا CMS

در این مرحله باید یک سیستم مدیریت محتوا انتخاب کنید که به کمک آن محتوای سایت را بارگذاری و یا تغییر دهید. استفاده از سیستم مدیریت محتوا یا CMS ها از این جهت برای شما اهمیت دارد که نیازی به کد نویسی برای نوشتن مطلب ندارید و فقط قسمت‌های مختلف آن را پر می‌کنید. در حال حاضر معروف‌ترین و محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا، وردپرس است که نسخه فارسی دارد و کار کردن با آن آسان است.

اما سیستم‌های دیگری هم مانند دروپال و جوملا هم وجود دارد که هر کدام از آنها شرایط خاص خود را دارند. در ضمن در ایران برخی سیستم‌های اشتراکی هم فروخته می‌شود که پشتیبانی و نگهداری آن بر عهده یک شرکت خاص بوده و شما صرفاً از آن استفاده می‌کنید. استفاده از خود سیستم وردپرس، دروپال و جوملا رایگان است، ولی شما برای سیستم‌های اشتراکی باید هزینه بپردازید.

نکته: اگر به فکر استفاده حرفه‌ای از افزونه‌ها و پلاگین ها باشید، احتمالاً مجبور می‌شوید که برخی از آنها را بخرید و این یک هزینه اضافی در راه اندازی فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود.

محتوا گذاری و محصول گذاری

حالا می‌توانید ادعا کنید که محل اصلی فروشگاه آنلاین خود را آماده کرده‌اید و می‌توانید محتوا و محصولات مختلف را در آن قرار دهید. برای قسمت وبلاگ سایت و اطلاع‌رسانی در مورد موضوعات مختلف، وردپرس بهترین ابزار ممکن است و سعی کنید که به عنوان مبتدی از آن استفاده کنید. وردپرس سیستمی ساده و معمولی دارد و یادگیری کار با آن بسیار ساده است.

اما برای بخش محصولات و کنترل فروشگاه، هر کدام از سیستم‌های مدیریت محتوا دارای یک سیستم مجزا است. به عنوان مثال، برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس امکان استفاده از ووکامرس را دارید. این سیستم به شما اجازه می‌دهد که اطلاعات محصولات را به صورت مجزا وارد کنید و در مورد آن تخفیف، قیمت گذاری، موجودی انبار، شرایط فروش و موارد مهم دیگر را بیاورید.

سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه

مشکل اصلی شما در فروشگاه واقعی این بود که در کنار فروشگاه‌های بزرگ‌تر دیده نمی‌شدید. مطمئن باشید که همین مشکل هم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی وجود دارد و شما رقبای بسیار گردن کلفتی دارید. اما مزیتی که در بستر اینترنت وجود دارد این است که شما می‌توانید با رعایت برخی نکات و اصول اولیه، خیلی راحت‌تر و با هزینه کمتر به مشتریان نزدیک شوید.

تحقیقات گوگل نشان داده که مشتریان به هنگام جستجوی یک کالا یا یک موضوع خاص، بیش از ۶۰% روی ۳ نتیجه اول کلیک می‌کنند. حالا اگر شما خودتان را به این رتبه برسانید، مطمئن باشید که به اندازه کافی مشتری خواهید داشت. سئو و بهینه سازی سایت تکنیکی است که به شما در رسیدن به رتبه‌های بهتر در موتورهای جستجو کمک می‌کند.

مثلاً شما باید در جستجوی مشتریان برای «خرید کفش ورزشی» جزو نتایج اولیه باشید تا بتوانید مشتری را به وبسایت خود بیاورید و امکان فروش آن را داشته باشید. سئو کردن یک سایت و رسیدن به رتبه‌های بالا در نتایج گوگل کار سخت و پیچیده‌ای است که در مطالب بعدی بیشتر آنها را توضیح خواهیم داد.

سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه

تبلیغات و بازاریابی برای فروش بیشتر

همانطور که کسب و کار شما اینترنتی شده، لازم است که از تبلیغات و بازاریابی اینترنتی هم استفاده کنید. تبلیغات در بستر اینترنت شیوه‌های مختلفی دارد و هر کسی با توجه به توانایی خود می‌تواند یک یا چند مورد از آنها را امتحان کند. ما در مورد ویدیو مارکتینگ در مطالب قبل توضیح دادیم. اما تبلیغات در بستر اینترنت شامل گزینه‌های دیگری مانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات گوگل، سوشال مارکتینگ، و بسیاری از گزینه‌های متنوع دیگری می‌شود که  می‌کنیم به طور مجزا همه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

اگر بتوانید اصول اولیه راه اندازی فروشگاه اینترنتی را به صورت دقیق و گام به گام بردارید، به احتمال زیاد بعد از چند ماه به آمار فروش جالبی خواهید رسید و تمرکز خود را روی فروش اینترنتی قرار می‌دهید.

دیدگاه خود را بگذارید

avatar