IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
دینامیت موفقیت

دینامیت موفقیت : کار و تفریح را تلفیق کنید

دینامیت موفقیت : کار و تفریح را تلفیق کنید

«منلی» عاشق شکار و ماهیگیری بود. عقیده او در باره یک زندگی خوب، این بود: رفتن به میان جنگل و بیرون آمدن از آن بعد از چند روز، خسته اما خوشحال. تنها مشکل تفریح او این بود که کارش به عنوان فروشنده بیمه، به او فرصت چندانی نمی داد. اما یک روز، وقتی با اکراه از کنار یک دریاچه به سمت محل کار روانه شد، عقیده ای به ذهنش خطور کرد.

اشخاصی را تصور کرد که در دل طبیعت زندگی می کردند؛ اشخاصی که به بیمه نیاز داشتند. این طوری او می توانست هم کار کند و هم تفریح مورد علاقه اش را انجام دهد. او واقعا کشف کرد که چنین مردمانی وجود دارند. مردانی که برای راه آهن آلاسکا کار می کردند و در اطراف راه آهن که طولش به ۵۰۰ مایل می رسید، در خانه های پراکنده زندگی می کردند.

اگر او به آنها و سایر افراد در آن محیط بیمه می فروخت، چه می شد؟ درست همان روزی که این فکر به ذهن منلی سوییزی رسید، شروع به برنامه ریزی مثبت کرد. او با یک آژانس مسافرتی مشورت کرد و بار سفر را بست. اصلا مکث نکرد تا افکار منفی و شک به سراغش بیاید و عقیده اش را بی ارزش کند… که مثلا امکان شکست وجود دارد. به جای اینکه عقیده اش را با دیگران در میان بگذارد، قایقی به مقصد «سوارد» در آلاسکا گرفت.

بارها و بارها در امتداد راه آهن گام برداشت. دیگران به او القب «سوییزی راه پیما» را دادند، نه فقط به خاطر اینکه به آنها چیزی را می فروخت که فکرش را هم نمی کردند، بلکه به این خاطر که معرف دنیای بیرون نیز بود.

او کارهای دیگری هم انجام داد. مثلا خودش موهایش را کوتاه می کرد و با خودش آشپزی می کرد. در آن منطقه، مردان مجرد عموما غذاهای کنسروی مصرف می کردند و به همین خاطر، منلی با آن استعداد فوق العاده اش در آشپزی، همواره مهمانی مطلوب تلقی می شد. در تمام این مدت، هرچه به طور طبیعی نیاز داشت و آنچه را که می خواست، انجام داد. از تپه ها بالا و پایین رفت، شکار کرد، ماهیگیری کرد و همین طور که خودش می گوید به سبک سوییزی زندگی کرد!

در دنیای بیمه و تجارت، جایگاه ستایش شده ویژه ای برای مردانی وجود دارد که سالیانه بیش از یک میلیون دلار فروش دارند. این جایگاه، «میز گرد یک میلیون دلاری» نام دارد.

قسمت جالب و تا حدی باور نکردنی داستان «منلی» این است که او با پیروی از ندای قلبش، با رفتن به سرزمین وحشی آلاسکا، و با رفتن به کنار خط راه آهن، طی یک سال، یک میلیون دلار و شاید بیشتر بیمه نامه فروخت و جایگاهش را در آن میزگرد به دست آورد و هیچ کدام از اینها رخ نمی داد مگر با پیروی از عقیده تازه و اسرار انجام کارها.

“نقطه سرآغاز را به یاد داشته باشید: «حالا انجامش بده!»، چون می تواند تمام زندگی تان را تحت تأثیر قرار دهد.  می تواند شما را در انجام آنچه باید انجام دهید، کمک کند. می تواند به شما کمک کند تا در مواجهه با یک مسوولیت ناخوشایند طفره نروید.”

درست مثل «منلی سوییزی» به شما کمک می کند آن لحظات ارزشمند را به دست آورید؛ لحظاتی که اگر از دست بروند، دیگر بازگشتی نخواهند داشت. مثلا یک کلمه تحسین آمیز به همکار و دوستتان بگویید و یا با دوستتان تماس بگیرید فقط برای اینکه به او بگویید چقدر ستایشش می کنید! تمام این کارها را هم در پاسخ به نقطه سرآغاز «حالا انجامش بده!» انجام دهید.

منبع: (دینامیت موفقیت، ناپلئون هیل/کلمنت استون)

ادامه ی مقالات دینامیت موفقیت را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments