جمعه ی سیاه!

جمعه ی سیاه!
به این مقاله امتیاز دهید

جمعه ی سیاه
جمعه ی سیاه!

جمعه ی سیاه(Black Friday)، آخرین جمعه ی ماه نوامبر است که برای تشویق خریداران به خرید های زیاد شکل گرفته است. در این روز بسیاری از مراکز خرید و مال ها با ابزارهایی همچون توئیتز آپ، اطلاعات لحظه ای، پارکینگ رایگان، کارت های هدیه، کوپن ها، تخفیفات زیاد و رویدادهای خاص تلاش می کنند تا مصرف کنندگان بیشتری را جذب کنند.

برنامه های دیجیتالی در اطلاع رسانی این رویداد نقش پررنگی دارند. مال ها در شبکه های اجتماعی خود درباره این رویداد اطلاع رسانی می کنند. معمولا در این زمان تعداد طرفداران و دنبال کنندگان صفحات، افزایش می یابد. از طرفی بسیاری از مراکز خرید و مال ها گزارش کرده اند که با استفاده از فیسبوک و توئیتر توانسته اند مخاطبان خود را در جمعه ی سیاه تا دو برابر افزایش دهند.

ترسیم ترافیک مجازی ویلوبروک در روز ملی کانادا

مرکز خرید ویلوبروک(Willowbrook) که در کلمبیا قرار دارد، یک مشکل مهم داشت. این مرکز خرید طی سالیان اخیر، روز ملی کانادا را جشن می گرفت. آنها در این جشن، مراسمی خانوادگی برای حضور بازدیدکنندگان ترتیب می دادند.

البته جذب مخاطب در این روز و روزهای مشابه بسیار دشوار است. هنگامی که یک مناسبت یا جشن ملی در حال برگزاری است، مراکز مختلف در شهرها اقدام به برگزاری رویدادها و مراسم گوناگون می کنند که می توانند مخاطبان بالقوه ی شما را جذب کنند.

این مرکز خرید در سال ۲۰۱۰، تصمیمی جدید گرفت. این مرکز خرید به جای اینکه با رویدادهای محلی رقابت کند، تصمیم گرفت به آنها ملحق شود. آنها بعنوان یک انجمن اجتماعی، اسپانسر این رویدادها شدند تا بتواند به صورت مجازی، ترافیک بازدیدکنندگان را به وب سایت و شبکه های اجتماعی مرکز خرید برگردانند.

ویلوبروک اسپانسر رویدادی شد که در یکی از پارک های اصلی شهر برگزار می شد. تیم بازاریابی و برندینگ این مرکز خرید، غرفه ای در این پارک زدند و پیشنهاد ترفیعی خود را درباره ی باشگاه الکترونیکی ویلوبروک به مخاطبان پیشنهاد می دانند.

مشتریان جذب غرفه های آنها می شدند و بطری های سودا با برند ویلوبروک را به صورت رایگان دریافت می کردند. روی این بطری ها شماره هایی ثبت شده بود که اگر مشتریان آن را به صورت درست وارد سایت می کردند، می توانستند کارت هدیه ی ۵۰۰ دلاری دریافت کنند.

این کمپین موفقیت بزرگی برای مرکز خرید در پی داشت. آنها ۲۸۰۰ بطری توزیع کردند و توانستند ۱۴۰۰ نفر را عضو باشگاه الکترونیکی بکنند و بازدید سایت را ۲۱ درصد افزایش دهند.

(منبع: بازاریابی دیجیتال در مراکز خرید و مال ها، شورای بین المللی مراکز خرید)

ادامه ی مقالات بازاریابی دیجیتال را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن