IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی

تکنیک فروش : چه زمانی باید به یک اعتراض پاسخ داده شود

تکنیک فروش : چه زمانی باید به یک اعتراض پاسخ داده شود

اغلب صاحب نظران بر این باورند که یک اعتراض، باید در لحظه ی درست پاسخ داده شود. به همین دلیل بسیار مهم است که چه زمانی باید به یک اعتراض پاسخ گفت، این نظریه بر چندین استدلال استوار است.

فرض کنید مشتری اعتراضی را مطرح می کند و فروشنده قول می دهد که آن را بررسی می کند و مشکل را حل می کند. فروشنده واقعا قصد پاسخ به اعتراض را دارد، اما ممکن است به دلیل مشغله های زیاد فراموش کند که به آن بپردازد. در چنین حالتی مشتری اعتمادش را به همه ی فروشندگان از دست می دهد و دیگر به صحبت های سایر فروشندگان گوش نمی دهد.

در این حالت ممکن است مشتری این پیام را دریافت کند که فروشنده پاسخ قانع کننده ای ندارد و امیدوار است که با گذشت زمان مشتری آن را فراموش کند. این اعتماد از دست رقته را می توان با جملاتی مثل “من خوشحالم که شما به چنین موضوعی اشاره کردید. چند دقیقه دیگر به آن پاسخ خواهم داد” به دست آورد به شرط آنکه واقعا به آن عمل کنید.

به تعویق انداختن پاسخ، این احساس را به مشتری می دهد که فروشنده فقط حرف می زند و قادر به پاسخگویی یا ادامه ی مذاکره نیست. یا ممکن است حواس مشتری به جای تمرکز بر نکاتی که فروشنده مطرح می کند به روش صحبت کردن او منحرف شود.

هنگامی که یک اعتراض پاسخ داده می شود، چه بسا آخرین سنگر مشتری بر طرف می شود. بسیاری از فروشندگان به غلبه خوب بر اعتراض، به مانند یک آغاز خوب نگاه می کنند. آنها می پرسند که آیا این موضوع تنها موضوعی است که ذهن شان را درگیر کرده است و تمام سعی و تلاش خود را می کنند تا به آن پاسخ مناسب دهند و مشتری به سمت خرید هدایت کنند.

بنابراین نتیجه گرفته می شود که در بسیاری از مواقع بهتر است به اعتراض در زمان مطرح شدن آن توسط مشتری پاسخ داده شود.

(منبع : فروش ، تکنیکها و کاربردها ، ریچارد و بروس دی بوسکرک)

با ادامه مقالات تکنیک فروش همراه ما باشید …

 

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar