IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
PR

تغییر تفکر مردم نسبت به کالاهای مشابه، با PR

تغییر تفکر مردم نسبت به کالاهای مشابه، با PR

در رسته ی کالاهای جا افتاده مثل ماءالشعیر، اتومبیل و کفش های ورزشی این تفکر وجود دارد که همه ی نام های تجاری در نهایت یکسان می باشند و آنها کالاهای مشابه هستند. به طور سنتی، تبلیغات برای اینگونه کالاهای مشابه، در جهت اطلاع رسانی نیست (چه حرف تازه ای برای گفتن هست؟)، بلکه فقط مساله ی سرگرم کردن مخاطب درمیان است.

این طرز تفکر در ذهن مدیران هنریِ اکثر آژانس های تبلیغاتی وجود دارد. مدیران هنری به سرعت می توانند کالاهای مشابه را از میان هر دسته ای که روی آن کار می کنند تشخیص بدهند. این هم بهانه ی دیگری برای ساختن آگهی های سرگرم کننده توسط اشخاصی است که در درجه ی اول ترجیح می دهند فیلم سینمایی بسازند تا آگهی تلویزیونی.

ولی در بحث کالاهای مشابه یک نکته انحرافی وجود دارد. در حالیکه خیلی از کالاها ممکن است به ظاهر مشابه باشند، این تشابه در ذهن مصرف کننده های کالاها، چندان عینی نیست.

ماء الشعیر بادلایت و میلرلایت Miller-Lite ممکن است درون بطری، کالاهای مشابه باشند، ولی در ذهن خریداران مطلقا مشابه نیستند. بادلایت ماءالشعیری جدیدی است که بیشتر مورد توجه نسل جوان قرار دارد و میلرلایت نوشیدنی قدیمی تری است که مخصوص اشخاص مسن است.

بازاریابی چندان با خود کالاها سر و کار ندارند. هدف اصلی آن، ایجاد شناخت در مشتری است. برای برپایی یک برنامه ی موفق تبلیغاتی یا روابط عمومی، شما به خلق چیزهایی بیشتر از ارزش گفتگو نیازمند هستید و ناچارید که با برداشت های منفی در ذهن مخاطب هم مواجه شوید. اطلاع رسانی یا روابط عمومی PR در برخورد با اینگونه برداشت های منفی، شیوه ی کارآمد تری نسبت به تبلیغات محسوب می شود.

یکی از علل اصلی شکست برنامه های تبلیغاتی، اعتماد بی چون و چرا به اثر گذاری آن است. این اعتماد باعث می شود که هر جا بازاریابی دچار مشکل شده، راه حل پیشنهادی، “افزایش تبلیغات” می باشد.

داستان یک مشتری آگهی تبلیغاتی که دچار مشکلات زیادی شده است می تواند به این شکل تعریف شود: تجهیزات تولیدی شرکت، قدیمی و از کار افتاده است. قیمت کالاهای تمام شده بسیار بالاست و مشتریان به سوی کالاهای رقیب رو آورده اند. حال این مشتری از مدیر اجرایی آژانس تبلیغاتی اش می پرسد: “چه باید بکنیم؟” پاسخ مدیر اجرایی این است که در تلویزیون، آگهی پخش کنید.

اگر تنها وسیله ی موجود در جعبه ی ابزار شما یک چکش باشد، هر مشکلی برای شما شکل یک میخ خواهد بود و اگر شما صاحب یک آژانس تبلیغاتی باشید، ماجرا چندان متفاوت نخواهد بود.

اگر در تبلیغات، کیفیت (بخوانید خلاقیت) چاره ساز نیست،پس حتما کمیت کارساز خواهد بود. شاید با بالا بردن میزان تبلیغات یک شرکت بتوانید به موفقیت برسید. در مقالات آینده نگاهی به عملکرد اخیر تعدادی از بزرگ ترین تبلیغات چی ها می اندازیم!

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments