IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
برنامه ی روابط عمومی

تصدیق اعتبار شما در برنامه ی روابط عمومی

تصدیق اعتبار شما در برنامه ی روابط عمومی

برخی از برنامه های اطلاع رسانی، حتی اگر اسم شما در آنها به درستی بیان شود، سودمند نیستند. کدام اطلاع رسانی سودمند است؟ آن داستان ها، مقالات و شیوه هایی که اعتبار شما را تصدیق کنند.

یک نوشته درباره ی نوشابه ی انرژی زا، که در آن به نام ردبول اشاره شود، اما به پیشگام بودن آن در این صنعت اشاره نشود، در نهایت می تواند مضر باشد. و یا مقاله ای که در آن از ایمنی اتومبیل ولوو Volvo، گفته نشده باشد، فایده ی چندانی برای این نام تجاری نخواهد داشت.

به همین خاطر، نمی توانید اطلاع رسانی را، طوری که انگار خرید یک برنامه ی اینترنتی است، ارزش گذاری کنید. آنچه که در صنعت روابط عمومی “برابری با ارزش تبلیغات” خوانده می شود، چندان منطقی به نظر نمی رسد.

هدف روابط عمومی، کاری است که به جز موارد خاص، تبلیغات قادر به انجام آن نمی باشد. برابر دانستن این دو، مثل سنجش ارزش یک بمب افکن بی ۵۲، با تعدادی گردان پیاده نظام است.

با این حال، برخی از شرکت ها این دو را برابر می دانند. ماجرای نوشابه ی غیر الکلی دکتر پپر Dr Pepper و شبکه ی تلویزیون CBS معروف است. این شبکه مجبور شد برای جبران خسارت، یک آگهی تلویزیونی که پخش آن معمولا ۲ میلیون دلار قیمت دارد را، به صورت مجانی برای آن شرکت پخش کند، چراکه مجری یکی از برنامه های مشهور این شبکه، این نوشابه را آب فاضلاب خطاب کرده بود. اما آیا این تبلیغ توانست خسارتی را که اطلاع رسانی زده بود، جبران کند؟

وقتی در نظر دارید که ادعای پیشگام بودن نام خود را به اثبات برسانید، بسیار مهم است که با استفاده از رسانه ها اعتبار لازم را فراهم کنید. اینکه داستان ها و مقاله هایی در نشریات چاپ شود یا مصاحبه هایی در رادیو و تلویزیون انجام شود، گرچه هر کدام کمک خوبی هستند، اما هرگز کافی نخواهند بود.

آنچه که بسیار ضرورت دارد، این است که ادعای پیشگامی شما توسط رسانه ها رسمیت پیدا کند.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

۰ ۰ vote
Article Rating

مطالب مرتبط

guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments