ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۹/۱۸
605 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

تبلیغ برای اهداف روابط عمومی PR

بسیاری از آژانس ها برای مشتریان خود برنامه های تبلیغاتی ای درست می کنند که به منظور فروش نیست؛ بلکه هدف اصلی این برنامه ها اطلاع رسانی (روابط عمومی PR) است. بهترین مثال، تبلیغ اپل مکینتاش Apple Macintosh در سال ۱۹۸۴ است که فقط یکبار در برنامه ی سوپربال ۱۹۸۴ پخش شد.

راستش را بگویید. اگر شما آگهی تلویزیونی مکینتاش را (لا به لای ۲۳۷ آگهی دیگر که در آن یکشنبه ی خاص پخش شد) می دیدید، فردای آن روز آن را به خاطر می داشتید؟ یک هفته ی بعد چطور؟ یک سال بعد چطور؟

اگر مردم امروز آن آگهی را به یاد دارند، به خاطر داستان های متعددی است که در رسانه های گوناگون بازگو شد. اطلاع رسانی، تبلیغات را در خاطر مردم نگه می دارد. بدون روابط عمومی، آگهی مکینتاش هم به یکی از صدها آگهی معمول تلویزیونی تبدیل می شد. (با این حال اگر تبلیغات مکینتاش آنقدر تاثیر گذار بود، چطور نام آن در کنار غول های دیگر بازار همچون Dell، کامپک Compaq، هیولت پاکارد Hewlett Packard و آی بی ام IBM قرار نمی گیرد؟)

آژانس ها به این دلیل تبلیغات با هدف اطلاع رسانی را ترجیح می دهند که فایده ی آن علاوه بر مشتری به خود آژانس هم بر می گردد. در بسیاری از آژانس ها، آگهی در حکم قلابی است که توسط آن به یک برنامه ی اطلاع رسانی متصل شوند. شاید موثرترین آگهی تبلیغاتی از نقطه نظر اطلاع رسانی، سری تبلیغات پپسی کولا در سال ۱۹۸۴ با شرکت مایکل جکسون بود.

این در واقع از خوش شانی شرکت پپسی بود که در حین ساخت یکی از آگهی ها، موهای مایکل جکسون آتش گرفت و مطبوعات پیرامون آن غوغا به پا کردند. این اطلاع رسانی و جار و جنجال بیش از هر آگهی تلویزیونی برای شرکت پپسی کولا سودمند واقع شد.

سه سال بعد، شرکت پپسی کولا برای تبلیغات خود از مکس هِدروم Max Headroom استفاده کرد. کسی که برای مدت کوتاهی تقریبا مشهور، و چهره اش به دلیل چاپ روی جلد نیوزویک Newsweek یا سایر رسانه ها شناخته شده بود.

صنعت تبلیغات به مقدار زیادی باور خود را نسبت به آنچه که “فروشندگی چاپی Salesmanship in print” می نامید از دست داده است. طبق این نظریه، تبلیغات جانشین فروشنده ای است که درباره ی مزایا و محاسن نام تجاری برای خریداران سخن پردازی می کند.

برای از یاد بردن این نظریه به آنها ایرادی وارد نیست. امروزه اعتبار تبلیغات به حدی کم شده است که نمی تواند یک فروشنده ی تاثیرگذار باشد. آنچه که امروزه جای فروشندگی تبلیغات را گرفته است، اهداف دوگانه ی ارزش گفتگو-ارزش اطلاع رسانی است. آژانس ها مایلند برنامه هایی درست کنند که هم توجه مردم و هم توجه رسانه ها را برانگیزد و سلاح اولیه ی آنها برای این منظور “ارزش تکان دهندگی Shock Value” است.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

:

پیوستن به خانواده ایده پردازان

مقالات مرتبط

مطالبی که شاید برای شما جذاب باشند

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *