IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
تبلیغات

تبلیغات مانند تاثیر کاغذ دیواری

تبلیغات مانند تاثیر کاغذ دیواری

از زمانی که حجم تبلیغات افزایش یافت، پیام های تبلیغاتی مانند کاغذ دیواری، اطراف ما را فرا گرفتند. ما از صبح زود تا پاسی از نیمه شب در محاصره ی تبلیغات هستیم. نه تنها تهاجم گسترده ی تبلیغات، بلکه گوناگونی و تنوع آگهی های تبلیغاتی، تاثیرگذاری آن را کاهش می دهد.

شرکت تحقیقات بازاریابی CRM نیویورک در حال حاضر مشغول بررسی و محاسبه ی هزینه ی تبلیغاتی ۹۰۰ هزار نام تجاری گوناگون است. در نتیجه این گوناگونی و حجم بالای تبلیغات، ما به طور طبیعی سعی می کنیم آنها را نادیده بگیریم و فقط هنگامی که یک آگهی، خیلی خاص و غیر معمول باشد به آن توجه می کنیم.

بزرگ بودن یک چیز، باعث توجه ما به آن نمی شود. مثلا یک اتاق نشیمن را در نظر بگیرید که دیواره های آن با ۴۰۰ فوت مربع کاغذ دیواری، تقریبا برابر با ۱۹۰ صفحه از روزنامه ی نیویورک تایمز، پوشانده شده باشد. ممکن است شما ساعت ها در این اتاق به سر ببرید، بدون اینکه حتی یک جز از نقش های کاغذ دیواری در خاطرتان بماند.

وقتی شما در معرض ۱۹۰ صفحه تبلیغات روزنامه ی نیویورک تایمز قرار می گیرید، همین اتفاق می افتد. شما حتی یک جز از ۴۰۰ فوت مربع آگهی را به یاد نخواهید آورد.

به طور کلی، تبلیغات چیزی است که شما به خودتان آموخته اید که از آن دوری کنید. اگر قرار بود همه ی آگهی ها را بخوانید، در آن صورت برای انجام بقیه ی کارها وقت نداشتید.

البته موارد استثنایی هم وجود دارد. مثلا، توالت شما گرفته و شما در کتاب زرد به دنبال یک لوله بازکن می گردید، یا می خواهید به حومه ی شهر نقل مکان کنید و به دنبال یک خانه ی مناسب هستید و یا قصد رفتن به سینما را دارید و ساعت نمایش فیلم ها را بررسی می کنید.

به جز موارد استثنایی، تقریبا ۹۰ درصد آگهی ها جزو طبقه بندی “عمومی” است. به عبارت دیگر تبلیغات طراحی شده است که شما را به خرید نام تجاری تشویق کند، که این واقعا کار دشواری است؛ چون یک مصرف کننده ی عادی احساس می کند که درباره ی نام های تجاری گوناگون آنقدر اطلاعات دارد که بداند کدام یک را انتخاب کند.

(منبع: سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی، آل ریس_لورا ریس)

ادامه ی مقالات روابط عمومی (PR) را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar