IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم اینستاگرام اینستاگرام مارکتینگ بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی محتوا برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی تبلیغات تواضع تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ساخت هویت تجاری سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هشتگ وب فارسی وبینار ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کلانا گل فروشی
کنترل وزن

بهانه بی بهانه : کنترل وزن

بهانه بی بهانه : کنترل وزن

بزرگ ترین مشکلی که امروزه مردم در ارتباط با انضباط فردی دارند، پرخوری و اضافه وزن است. بیش از ۶۰ درصد آمریکایی ها اضافه وزن دارند و بیش از ۳۰ درصد آن ها چاق هستند یعنی ۳۰ درصد بیش تر از وزن نرمال خود وزن دارند. هیچ بخشی از زندگی تان نیست که استفاده از انضباط فردی در آن به اندازه تحت کنترل در آوردن وزن تان و حفظ آن تا آخر عمر اهمیت داشته باشد.

حتما شنیده اید که می گویند: «رژیم فایده نداره.» معنای واقعی این جمله این است که وقتی به خودتان گرسنگی می دهید تا بتوانید وزن تان را کم کنید تقریبا به همان سرعتی که وزن تان را از دست می دهید مجددا آن را کسب می کنید. دلایل زیادی برای این مسئله وجود دارد. بدن هر فردی یک میزان متابولیک مخصوص خود دارد. این همان میزانی است که شما انرژی مصرف می کنید.

این میزان متابولیک در طول زندگی تان بر اساس میزان غذایی که می خورید و میزان کارهایی که انجام می دهید تا انرژی کسب شده از راه خوردن را به مصرف برسانید تعیین می شود. علاوه بر میزان متابولیک بدن تان چیز دیگری نیز دارید که به آن «وزن ثابت» می گویند یعنی نقطه ای که وزن تان روی آن تنظیم و ثابت می شود؛ درست مثل یک ترموستات. هر چقدر که با استفاده از رژیم وزن از دست بدهید بعد از کنار گذاشتن آن رژیم و صرف نظر از اینکه چقدر وزن کم کرده اید مجددا به همین وزن بر می گردید.

وزن ثابت خود را تغییر بدهید

برای این که وقتی وزن تان را از دست می دهید این مسئله دائمی باشد و مجددا به همان وزن قبلی برنگردید باید وزن ثابت خود را پایین تر بیاورید. به این منظور اولین کاری که باید انجام بدهید این است که از ظاهر خود در زمان داشتن وزن ایده آل یک تصویر ذهنی بسازید. از یک مجله تصویر کسی را که هیکل مورد علاقه شما را دارد ببرید و به جای صورت آن فرد تصویر صورت خودتان را بگذارید.

به این ترتیب روند تدریجی تغییر دادن همیشگی کیفیت و کمیت چیزهایی را که می خورید آغاز می کنید؛ به شرطی که دیگر قصد برگشتن به روش غذا خوردن گذشته خود را نداشته باشید. آماده باشید که حداقل به مدت یک سال روی این تغییر همیشگی کار کنید. به یاد داشته باشید اگر اضافه وزن دارید سال ها طول کشیده است تا به این اضافه وزن برسید پس آماده باشید تا برای این که به وزن ایده آل خود برگردید وقت زیادی را سرمایه گذاری کنید.

منبع: (بهانه بی بهانه، اثر برایان تریسی)

ادامه ی مقالات بهانه بی بهانه را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar