IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی
بنویسید

بنویس تا اتفاق بیوفتد

« بنویس تا اتفاق بیفتد » هم احساس شگفتی تان را برمی انگیزد و هم ریشه در یک حقیقت علمی دارد. تعیین هدف، تمرکز روی نتیجه کار و داشتن تصویری روشن از آنچه در زندگی می خواهید، می تواند به رویاهای شما جامه ی عمل بپوشاند. یک نکته ی کلیدی قابل توجه که در تمامی کتاب های ماندگار وجود دارد، این است که اولین قدم را بردارید یعنی هدف تان را بنویسید.
داستان شخصیت های مشهور
من داستانهای شگفت انگیزی درباره ی شخصیت های مشهور شنیده ام که قبل از رسیدن به شهرت، رویای شان را نوشته بودند.
جیم کری قبل از اینکه به هالیوود هیلز راه پیدا کند، چکی به مبلغ ده میلیون دلار برای خودش نوشت و یادداشت کرد:

به خاطر خدمات انجام شده (دستمزد)
این کمدین سالها این چک را همراه خود داشت تا اینکه این مبلغ را بابت کارش در سینما دریافت کرد.
و حالا او یکی از ثروتمندترین کمدین های هالیوود است و در ازای هر فیلم بیست میلیون دلار دریافت می کند. در آخر جیم کری قبل از دفن پدرش در حرکتی متأثر کننده، چک را تا کرد و در جیب او گذاشت.
اسکات آدامز خالق مصور شخصیت کمدی «دیلبرت» اذعان دارد که یک دنیا رویای نوشته شده دارد که همگی به ترتیب به واقعیت تبدیل شده اند. او می گوید: وقتی شما هدفی را می نویسید مشاهده می کنید که اوضاع و احوال به تدریج، هدف شما را عملی خواهند کرد.
او به عنوان کارگر فنی عادی در اتاقک یک کارخانه مشغول به کاری پیش پا افتاده بود. مدام روی میزش بی هدف خط خطی می کرد تا اینکه روزی شروع به نوشتن کرد و روزی پانزده بار می نوشت:
من روزی کاریکاتوریست مشهوری خواهم شد
بعد از شکست های بسیار، او بالاخره در کارش موفق شد و قراردادی مبنی بر اینکه کارهایش همزمان در چندین نشریه به چاپ برسد، امضا کرد.
آن زمان بود که جمله ی جدیدی نوشت:
من بهترین کاریکاتوریست روی زمین خواهم شد
چطور می توان فهمید که کسی بهترین کاریکاتوریست روی زمین است؟ خب، شخصیت داستانی «دیلبرت» به طور همزمان در حدود دوهزار روزنامه در سراسر دنیا چاپ میشود. سایت «دیلبرت زون»، روزانه صدهزار بازدید کننده دارد.

اولین کتاب آدامز به نام «اصل دیلبرت» بیش از یک میلیون و سیصدهزار نسخه فروش داشته است. محصولات الهام گرفته از شخصیت دیلبرت از ماوس پد و فنجان قهوه گرفته تا تقویم های رومیزی همه جا دیده می شود و همچنین یک برنامه ی تلویزیونی هفتگی نیز در حال پخش دارد.

و حالا اسکات آدامز روزی پانزده بار می نویسد:
من جایزه پولیتزر را می خواهم
سوزی اورمان، اعجوبه ی تجارت، که در فهرست نیویورک تایمز از او به عنوان نویسنده ی یکی از پرفروش ترین کتابها (نه گام تا آزادی تجارت) یاد میشود و از مهمانان ثابت برنامه ی تلویزیونی «اپرا» است، درباره ی شروع کارش می گوید: ابتدا کاری در مریل لینچ پیدا کردم و از اینکه نتوانم به میزان فروشی که برایم تعیین شده بود دست پیدا کنم واهمه داشتم. حداکثر درآمدی که توانسته بودم تا آن زمان به دست بیاورم چهارصد دلار به عنوان پیش خدمت رستوران بود

محصولات الهام گرفته از شخصیت دیلبرت از ماوس پد و فنجان قهوه گرفته تا تقویم های رومیزی همه جا دیده می شود و همچنین یک برنامه ی تلویزیونی هفتگی نیز در حال پخش دارد. و حالا اسکات آدامز روزی پانزده بار می نویسد:
من جایزه پولیتزر را می خواهم
سوزی اورمان، اعجوبه ی تجارت، که در فهرست نیویورک تایمز از او به عنوان نویسنده ی یکی از پرفروش ترین کتابها (نه گام تا آزادی تجارت) یاد می شود و از مهمانان ثابت برنامه ی تلویزیونی «اپرا» است، درباره ی شروع کارش می گوید: ابتدا کاری در مریل لینچ پیدا کردم و از اینکه نتوانم به میزان فروشی که برایم تعیین شده بود دست پیدا کنم واهمه داشتم. حداکثر درآمدی که توانسته بودم تا آن زمان به دست بیاورم چهارصد دلار به عنوان پیش خدمت رستوران بود. از آن به بعد آنچه را که می خواستم، ابتدا روی کاغذ آفریدم.

هر روز صبح قبل از رفتن به سر کار بارها این جمله را مینوشتم.
من جوان، قوی و موفق هستم و هر ماه حداقل ۱۰ هزار دلار درآمد دارم»
حتی بعد از اینکه درآمد او از این مبلغ بالاتر رفت همواره این نوشته را همراه خود داشت. مثل یک چیز خوش یمن یا یک «طلسم خوشبختی» جای گرفته در حصار کلمات. من تلقینهای ترس آلود و اعتماد به نالایقی را با ایمان به ظرفیت های بیکران جایگزین کردم و نوشتن این حقیقت جدید، به تکامل آن کمک کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar