ایده پردازان
ایده پردازان
عبارت مورد نظر خود را جستجو نمایید
B2B bertonix content marketing dmark Google Ads host HTML ISP NLP PR pwconf startupgrind video marketing آداب اداری اثر مرکب احتیاط در ریسک کردن است! اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها اخلاق در کار از خوب به عالی استارتاپ گرایند استخدام استراتژی اقیانوس آبی استراتژی های اثر بخش تبلیغات استرس استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر الوپیک انتقاد اندروید انگیزه ایجاد انگیزه در کارکنان ایده ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایلان ماسک و ده قانون موفقیت او ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی تلفنی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی مستقیم بازاریابی ویدیویی بازاریابی ویروسی بازاریابی چریکی بازیچه دست دیگران نباشید بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برنامه نویسی برند سازی برندسازی شخصی بهانه بی بهانه بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل بیت کوین تامین تجهیزات تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک ترفندهای موفقیت تواضع توانمندسازی توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی توییتر تپ‌سی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی تیم کوک و ده قانون موفقیت او جذب مشتری جعل خبر جف بزوس و ده قانون موفقیت او جلسات کاری جلسه حفظ تمرکز کارمندان حمایت خانواده موفق خرده فروشی خلاقیت خلق بهترین سال زندگی خودافشایی داستان های یک مدیر مارکتینگ دروغ رسانه ای ده قانون موفقیت بیل گیتس دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک دینامیت موفقیت راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد شخصی رشد غیرمنتظره فروش رفتار سازمانی مثبت رهبران ارزش آفرین رهبری روان‌شناسی روان‌شناسی مدیریت روان‌شناسی کار روزمرگی ریسک سرمایه گذاری زبان بدن زندگی به همین سادگی سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سازماندهی ساماندهی سخنوری سرمایه سلامت سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی سایت طراحی لوگو طراحی محیط طراحی گرافیک طوفان فکری عادت عادت های مثبت عملکرد شغلی فرسودگی شغلی فرهنگ سازمانی فروش فروشنده باهوش فروشگاه اینترنتی فریلنسر فناوری فینتک قدرت بیان قدرت زمان قدرت فروش قدرت مذاکره قرارداد لینکدین مارکتینگ مارکتینگ پلن مارک زاکربرگ متقاعد کردن مثبت اندیشی مثل یک بیلیونر فکر کنید مجموعه ی کارآمد محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت ریسک مدیریت زمان مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مزیت رقابتی مسئولیت‌پذیری مستر تیستر مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه معرفی کتاب منابع انسانی منابع مالی مهارت های تخصصی موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هدف هشتگ همدلی هوش اجتماعی هوش خلاق واتس آپ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار وقت شناسی ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری ویژگی های لازم یک مدیر پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی پویایی پیتر دراکر و ده قانون موفقیت او چطور با هر شخصی صحبت کنیم چه کسی تغییر را کشت چک و سفته کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کارمند بد قلق کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار خانگی کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کسب و کار کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین حمایت کسب و کار کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گاو بنفش گزارش گل فروشی یوتیوب
۱۳۹۷/۰۸/۲۵
451 بازدید
بدون دیدگاه
اشتراک گذاری

برندسازی شخصی: نیازهایتان را کشف کنید

پی بردن به اینکه چه چیزهایی برایتان اهمیت دارد، آسان به‌نظر می‌رسد؛ ولی بیشتر مردم زیاد درباره‌اش فکر نمی‌کنند. برای اینکه بفهمید چه چیزی برایتان اهمیت دارد، اول باید نیازهایتان را بشناسید. نیازهای ما به‌صورت ناخودآگاه طی رشدمان شکل می‌گیرد و به بخشی اصلی از شخصیت‌مان تبدیل می‌شود. برای اینکه خودتان را برند کنید، حتما باید نیازهایتان را بررسی کرده باشید.

آبرهام مازلو Abraham Maslow نظریه‌ای ارائه داد که «هرم نیازهای مازلو» نام گرفت. این نظریه می‌گوید پیش از اینکه بخواهیم به نیازهای سطوح بالاترمان برسیم، باید نیازهای اولیه‌مان برآورده شده باشد. ترتیب نیازها از پاین هرم به بالاست و باید نیازهای هر سطح به ترتیب برآورده شود تا فرد بتواند به نیازهای سطح بالاتر برسد و آن‌ها را برآورده کند.

هرم مازلو

نظریه مازلو نشان می‌دهد که اگر نیازهای فیزیلوژیک داشته باشید، یعنی مثلا گرسنه یا تشنه باشید، سرد یا گرمتان باشد و …، نمی‌توانید روی موضوعات دیگر تمرکز کنید. اگر نیازهایتای فیزیلوژیک‌تان برآورده شود، اما نیاز به امنیت داشته باشید و در محیط احساس خطر کنید، زیاد به فکر برآورده کردن نیازتان به عشق و تعلق نخواهید بود.

اگر سه سطح پایینی نیازها برآورده شود، می‌توانید روی عزت‌نفس متمرکز شوید. در اینجا برندسازی شخصی می‌تواند اتفاق بیفتد. برای برآورده کردناین نیاز باید احساس کنید کارتان را خوب انجام می‌دهید، به خودتان و دیگران احترام می‌گذارید و کارتان با برداشتی که از خودتان دارید، هماهنگ است. این هماهنگی برای ساختن برند شخصی اصیل ضرورت دارد.

بالاترین سطح نیاز، خودشکوفایی است. مازلو خودشکوفایی را «تبدیل‌شدن به هرآنچه می‌توانید» تعریف کرده است. هدف برندسازی شخصی این است که برای برآورده کردن نیاز به خودشکوفایی تلاش کنید. اگر به این هدف برسید، تبدیل به کسی می‌شوید که واقعا هستید و به‌روشنی می‌درخشید.

جدول زیر کمک می‌کند هرم نیازها را با آنچه در محل کارتان رخ می‌دهد ارتباط دهید. این جدول نشان می‌دهد کدام نیازها در کدام سطح هرم مازلو جا می‌گیرند و بعد مثالی از محیط کار برای آن می‌آورد.

بررسی نیازها در محل کار
هرم نیازهای مازلو هرم نیازهای محل کار
نیازهای فیزیولوژیک: غذا، سرپناه، خواب، آب، اکسیژن، نیاز جنسی، آزادی حرکت، دمای متعادل هوا. نیازهای فیزیولوژیک شغلی: دستمزد، وقت آزاد برای خوردن یا استراحت کردن و تنظیم ساعت‌های کاری به صورتی که وقت برای رفتن به خانه و استراحت کردن وجود داشته باشد.
نیازهای امنیتی: امنیت، ثبات، ایمنی بدن و خانواده، رهایی از خشونت، مناسک و روال‌های عادی امور. نیاز به امنیت در شغل: امنیت شغلی و نبودن تهدید به بیکاری یا تعلیق، امنیت در محل کار شامل نبود خشونت، سوءاستفاده‌های روانی و قرار گرفتن در معرض مواد سمی، امنیت دارایی، ساعات کاری منظم و قابل پیش‌بینی.
نیاز به عشق و تعلق: دوستی، خانواده، نزدیکی جنسی، روابط اجتماعی. نیاز به عشق و تعلق در محیط کار: داشتن روابط خوب با همکاران – رئیس و مشتریان، تناسب فرهنگی، علاقه به رسالت سازمان.
نیاز به عزت‌نفس: اعتماد به نفس، احترام متقابل، پیروزی، قدردانی. نیاز به عزت‌نفس شغلی: دریافت تقدیر و تشکرهایی مثل «کارت عالی بود!»، ترفیع گرفتن، دریافت مسئولیت‌های جدید، دریافت پاداش، احترام به همکاران، احساس مورد احترام بودن، هماهنگی کار با احساسی که فرد به خود دارد.
نیاز به خودشکوفایی: دانش، فهم، آرامش، رضایت از خود، رسالت زندگی، دنبال کردن استعدادهای درونی، خلاقیت، زیبایی. نیاز به خودشکوفایی در کار: استفاده کامل از استعدادها در کار، کار برای اهداف معنوی، دانستن هدف زندگی، پیدا کردن معنا در کار، داشتن حس مهارت و خبرگی.

توجه به نیازها مهم است، چون مردم معمولا از امتحان کردن چیزهای جدید یا به خطر انداختن نیازهای اولیه‌شان خودداری می‌کنند. مثلا شاید با خودتان فکر کنید: «می‌توانم این را امتحان کنم ولی از شغلم اخراج نشوم؟» یا «اگر برند شخصی‌ام را بسازم، آیا همه به من می‌خندند؟»

نیازها به احساسات جهت می‌دهند و روی ارزش‌های ما تاثیر می‌گذارند. نیازها انگیزه‌ی ما را تعیین می‌کنند. شناسایی نیازها کمک می‌کند تا بفهمید چه چیزهایی برایتان ارزش دارد و چه هدف‌هایی باید برای خودتان در نظر بگیرید. پیش از اینکه به سراغ خواندن مقالات بعدی برندسازی شخصی بروید، توصیه می‌کنم کمی وقت بگذارید و پاسخ این دو پرسش را بنویسید:

  • کدام نیازهای من برآورده شده‌اند؟
  • کدام نیازهای من برآورده نشده‌اند؟

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …

پیوستن به خانواده ایده پردازان

دیدگاه های شما

لطفا دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *