برندسازی شخصی: بررسی پتانسیل بازار

برندسازی شخصی: بررسی پتانسیل بازار
به این مقاله امتیاز دهید

برندسازی شخصی

برندسازی شخصی: بررسی پتانسیل بازار

برندسازی شخصی به شما کمک می‌کند با بررسی ویژگی‌های حسی (اینکه ظاهر و صدایتان چگونه است)، جذابیت منطقی (مهارت‌ها، تحصیلات و تجربه‌ی کاری‌تان) و جذابیت عاطفی (اینکه در اطرافیانتان چه احساسی ایجاد می‌کنید)، شخصیت برندتان را بشناسید. برند شخصی موفق برای مخاطب هدفتان به‌یادماندنی، بامعنا و جذاب خواهد بود.

ویلیام آرودا، مربی برندسازی شخصی، می‌گوید: «مطمئن شوید که چیزی بی‌همتا و ارزشمند عرضه می‌کنید. شما چیزی برای ارائه دارید که نزد هیچ‌کس دیگری پیدا نمی‌شود. وقتی این عنصر را پیدا کردید، تصمیمات شغلی‌تان را بر اساس همان بگیرید و از آن استفاده کنید تا از دیگران متمایز شوید و آنچه را که برای رسیدن به هدفتان لازم دارید، جذب کنید.»

پیشاپیش سرمایه‌گذاری کنید

در برندسازی شخصی باید تصمیم بگیرید نقش فعالی در جهت‌دهی به مسیر زندگی‌تان داشته باشید. شما مدیریت زندگی‌تان را به دست می‌گیرید و از وابستگی به دیگران دست برمی‌دارید. شما کشف می‌کنید که چطور می‌توانید از آنچه برای عرضه به دیگران دارید بیشترین بهره را ببرید. برندسازی شخصی به شما این اجازه را می‌دهد که خودتان باشید تا بتوانید سرنوشتی داشته باشید که برایش آفریده شده‌اید.

برندسازی شخصی فرآیندی استراتژیک است که از دنیای کسب‌وکار آغاز شد و به دنیای فردی هم سرایت کرد. همه‌ی مراحل این فرآیند اهمیت دارد.

در اینجا تنها بعضی از مزایای برندسازی را آورده‌ایم:

  • پیروزی: از آنجایی که می‌خواهید کارتان و چگونگی انجام آن را با شخصیتی که دارید هماهنگ کنید، شانس موفقیت و پیروزی‌تان بالا می‌رود. وقتی انسان ثابت‌قدمی باشید و بتوانید از همه‌ی آنچه دارید استفاده کنید، دستاوردهای بیشتری خواهید داشت.
  • کنترل: داشتن برند شخصی باعث می‌شود کنترل کارتان دست خودتان باشد. در این صورت می‌توانید آنچه هستید و آنچه باید انجام دهید را در کنترل داشته باشید؛ نه اینکه آنچه فکر می‌کنید دیگران می‌خواهند را اینکه انجام دهید.
  • متمایزسازی: می‌فهمید چه چیزی شما را از بقیه‌ی کسانی که همان کار شما را انجام می‌دهند، متمایز می‌کند. برندسازی شخصی به جای پنهان کردن تفاوت‌ها، آن‌ها را با آغوش باز می‌پذیرد.
  • حضور: در برندسازی شخصی، شما با دقت به اینکه در چشم دیگران چطور ظاهر می‌شوید، معنای واقعی حضور داشتن را درک می‌کنید.
  • رفاه: برندهای قدرتمند چیزی بیش از کالاهای معمولی دریافت می‌کند. در فرآیند برندسازی شخصی، یاد می‌گیرید از کالای صرف بودن پرهیز کنید.
  • عزت نفس: وقتی بدانید زندگی اصیلی دارید و بتوانید خودتان را همان‌طور که هستید بپذیرید، احساس بهتری درباره‌ی خودتان پیدا می‌کنید.
  • درک خود: یکی از مزایای اصلی برندسازی شخصی این است که درباره‌ی خودتان بسیار فکر می‌کنید، می‌بینید چه کسی هستید، چه توانایی‌هایی دارید و استعدادهایتان کدام است. در این روند، خودآگاهی‌تان افزایش می‌یابد.
  • دیده‌شدن: در برندسازی شخصی تکنیک‌هایی برای متمایز کردن خودتان یاد می‌گیرید که به دیده‌شدن شما کمک می‌کند.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن