IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
منطقی

برندسازی شخصی: جاذبه‌ی منطقی و عاطفی ایجاد کنید

برندسازی شخصی: جاذبه‌ی منطقی و عاطفی ایجاد کنید

مخاطب هدف شما به دلایل مختلفی جذبتان می‌شود. در مقالات قبلی توضیح دادم صفات منطقی ویژگی‌های قاطعانه‌ای هستند که باعث اعتماد و تکیه‌ی مردم به شما می‌شوند، در حالی که صفات عاطفی اغلب باعث می‌شوند مردم به‌سمت شما بیایند. این صفات به جذب مخاطب هدفتان منجر می‌شوند.

کسانی که به کار با شما علاقه دارند، اول می‌خواهند بدانند آیا شما توانایی انجام درست کار را دارید یا نه. این صفات منطقی ویژگی‌هایی ملموس هستند که باید در شما وجود داشته باشد تا دیگران قبولتان کنند. برای مثال، ممکن است مردم بخواهند بدانند شما حرفه‌ای، کاربلد و رهبر واقعی هستید یا نه. صفات منطقی ویژگی‌هایی هستند که باید آن‌ها را داشته باشید تا مجوز ورود بگیرید. شما باید بتوانید به مخاطب هدفتان نشان بدهید که تحصیلات، تجربه، مدرک و مهارت‌های ملموس را برای انجام کار مورد نظرتان دارید.

ویژگی‌های عاطفی، مثل شوخ‌طبعی، هم‌دردی‌ خوش‌رویی و وفاداری ویژگی‌هایی هستند که برای مخاطب هدف جذاب‌اند و آن‌ها را به کار با شما ترغیب می‌کنند. داشتن صفات عاطفی قدرتمند حالتی از وفاداری را در مخاطبان ایجاد می‌کند که وقتی بازار هدف گزینه‌ی دیگری هم داشته باشد، به‌نفع شما تمام خواهد شد.

در تحقیقات‌تان درباره‌ی بازار هدف، کسانی را پیدا کنید که صفات شما را بخواهند. وقتی دارید مخاطب هدف را دنبال می‌کنید (مثلا کارفرما یا مشتری)، باید روی صفاتی تاکید کنید که می‌دانید برایشان مهم هستند. برای مثال، وقتی من فهمیدم مراجع آرمانی‌ام کیست، از مراجعان احتمالی‌ام پرسش‌هایی دقیق‌تر می‌پرسم تا ببینم با هم تناسب داریم یا نه. من نقاط قوتم را پررنگ می‌کنم و درباره‌ی کاری که انجام می‌دهم به‌روشنی حرف می‌زنم. مراجعان درست، همان‌قدر برای پیدا کردن من مشتاق‌اند که من برای آن‌ها.

نقاط قوت‌تان را برای بازارتان پررنگ کنید

پیش‌بینی واکنشی که از بازار هدفتان دریافت می‌کنید، سخت است. ساختن برند شخصی و آغاز به استفاده از آن ممکن است کمی ترسناک باشد؛ چون نمی‌دانید مردم چه واکنشی نشان می‌دهند. تاکید بر صفات منطقی آسان‌ترین کاری است که می‌توانید برای شروع انجام دهید؛ چون می‌توانید آن را با شواهد ملموسی مثل مدرک، گواهی یا تجربه‌ی شغلی اثبات کنید.

حتما مرتب این پرسش را از خودتان بپرسید: کارتان برای مخاطبتان چه سودی دارد؟ شما همیشه باید بدانید به مخاطب هدفتان چه سودی می‌رسانید. او می‌خواهد بداند چرا باید انرژی و پولش را خرج شما کند. همیشه، هم در هنگام شناسایی مخاطب هدف و هم آغاز برندسازی شخصی، در ذهنتان به نیازهای آن‌ها اولویت بدهید.

به یاد داشته باشید که به گفته ویلیام آرودا: «برندسازی شخصی این نیست که مشهور شوید؛ این است که به شکلی حساب‌شده مشهور شوید؛ یعنی بدانید چه کسی باید درباره‌ی شما بداند و همیشه جلوی چشمش باشید. برای این گروه، شما نقش رهبر، مشوق و کاردان را دارید. برای بقیه شما کاملا ناشناخته‌اید.»

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar