برندسازی شخصی: جاذبه‌ی منطقی و عاطفی ایجاد کنید

برندسازی شخصی: جاذبه‌ی منطقی و عاطفی ایجاد کنید
مجموع 5 از 1 رای

منطقی

برندسازی شخصی: جاذبه‌ی منطقی و عاطفی ایجاد کنید

مخاطب هدف شما به دلایل مختلفی جذبتان می‌شود. در مقالات قبلی توضیح دادم صفات منطقی ویژگی‌های قاطعانه‌ای هستند که باعث اعتماد و تکیه‌ی مردم به شما می‌شوند، در حالی که صفات عاطفی اغلب باعث می‌شوند مردم به‌سمت شما بیایند. این صفات به جذب مخاطب هدفتان منجر می‌شوند.

کسانی که به کار با شما علاقه دارند، اول می‌خواهند بدانند آیا شما توانایی انجام درست کار را دارید یا نه. این صفات منطقی ویژگی‌هایی ملموس هستند که باید در شما وجود داشته باشد تا دیگران قبولتان کنند. برای مثال، ممکن است مردم بخواهند بدانند شما حرفه‌ای، کاربلد و رهبر واقعی هستید یا نه. صفات منطقی ویژگی‌هایی هستند که باید آن‌ها را داشته باشید تا مجوز ورود بگیرید. شما باید بتوانید به مخاطب هدفتان نشان بدهید که تحصیلات، تجربه، مدرک و مهارت‌های ملموس را برای انجام کار مورد نظرتان دارید.

ویژگی‌های عاطفی، مثل شوخ‌طبعی، هم‌دردی‌ خوش‌رویی و وفاداری ویژگی‌هایی هستند که برای مخاطب هدف جذاب‌اند و آن‌ها را به کار با شما ترغیب می‌کنند. داشتن صفات عاطفی قدرتمند حالتی از وفاداری را در مخاطبان ایجاد می‌کند که وقتی بازار هدف گزینه‌ی دیگری هم داشته باشد، به‌نفع شما تمام خواهد شد.

در تحقیقات‌تان درباره‌ی بازار هدف، کسانی را پیدا کنید که صفات شما را بخواهند. وقتی دارید مخاطب هدف را دنبال می‌کنید (مثلا کارفرما یا مشتری)، باید روی صفاتی تاکید کنید که می‌دانید برایشان مهم هستند. برای مثال، وقتی من فهمیدم مراجع آرمانی‌ام کیست، از مراجعان احتمالی‌ام پرسش‌هایی دقیق‌تر می‌پرسم تا ببینم با هم تناسب داریم یا نه. من نقاط قوتم را پررنگ می‌کنم و درباره‌ی کاری که انجام می‌دهم به‌روشنی حرف می‌زنم. مراجعان درست، همان‌قدر برای پیدا کردن من مشتاق‌اند که من برای آن‌ها.

نقاط قوت‌تان را برای بازارتان پررنگ کنید

پیش‌بینی واکنشی که از بازار هدفتان دریافت می‌کنید، سخت است. ساختن برند شخصی و آغاز به استفاده از آن ممکن است کمی ترسناک باشد؛ چون نمی‌دانید مردم چه واکنشی نشان می‌دهند. تاکید بر صفات منطقی آسان‌ترین کاری است که می‌توانید برای شروع انجام دهید؛ چون می‌توانید آن را با شواهد ملموسی مثل مدرک، گواهی یا تجربه‌ی شغلی اثبات کنید.

حتما مرتب این پرسش را از خودتان بپرسید: کارتان برای مخاطبتان چه سودی دارد؟ شما همیشه باید بدانید به مخاطب هدفتان چه سودی می‌رسانید. او می‌خواهد بداند چرا باید انرژی و پولش را خرج شما کند. همیشه، هم در هنگام شناسایی مخاطب هدف و هم آغاز برندسازی شخصی، در ذهنتان به نیازهای آن‌ها اولویت بدهید.

به یاد داشته باشید که به گفته ویلیام آرودا: «برندسازی شخصی این نیست که مشهور شوید؛ این است که به شکلی حساب‌شده مشهور شوید؛ یعنی بدانید چه کسی باید درباره‌ی شما بداند و همیشه جلوی چشمش باشید. برای این گروه، شما نقش رهبر، مشوق و کاردان را دارید. برای بقیه شما کاملا ناشناخته‌اید.»

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن