IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark Google Ads pwconf startupgrind video marketing اخبار جعلی اخبار جعلی و کسب و کارها استارتاپ گرایند استخدام استراتژی های اثر بخش تبلیغات استودیو ایده پردازان استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی در وکالت بازاریابی دیجیتال بازاریابی رویدادی بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی بحران کسب و کارها برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات بازاریابی تبلیغات در گوگل تبلیغات کلیکی تجارت الکترونیک تواضع توسعه کسب و کار تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی جذب مشتری جعل خبر جلسات کاری حفظ تمرکز کارمندان خرده فروشی خلاقیت دروغ رسانه ای دورکاری دورکاری شرکت ها دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین روان‌شناسی مدیریت ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت موشن گرافیک ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شکست کسب و کار شیرینی صفحه اول گوگل طراحی لوگو طراحی گرافیک فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت بحران مدیریت منابع انسانی مدیریت پروژه مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشاغل محلی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار موقعیت شغلی میوه فروشی نوآوری در مدیریت نکات مهم برگزاری جلسات نیروی کار نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ ویروس کرونا ویروس کرونا و دورکاری پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کارآفرینی زنان کارافرینی کافه تهرون کتابفروشی کرونا کرونا و اقتصاد کسب و کار کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارها در کرونا کسب و کارهای اینترنتی کسب و کارهای زنانه کسب و کارهای کوچک کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
برندسازی شخصی

برندسازی شخصی: سرمایه‌گذاری روی روابط با ایجاد پیوند عاطفی

برندسازی شخصی: سرمایه‌گذاری روی روابط، با ایجاد پیوند عاطفی

برندسازی شخصی به کلی درباره‌ی رساندن پیامتان به افراد درست است. آن‌ها کارها و دستاوردهای شما و همچنین ارتباط عاطفی با شما را به‌یاد می‌سپارند. برندسازی شخصی مستلزم رفتارهای یکدست و نامتناقض است، طوری که مردم بدانند باید چه انتظاری از شما داشته باشند.

شما بدون رابطه نمی‌توانید برند شخصی ایجاد کنید، ولی ایجاد رابطه با همه هم کار آسانی نیست. مهم‌ترین کاری که می‌تواید بکنید این است که در اولین برخوردتان با کارفرمای احتمالی، مشتری آینده یا دیگر اعضای مخاطب هدف، پیام یکسانی بفرستید.

چطور بیانیه‌ی موقعیت بنویسید

«بیانیه‌ی موقعیت» ابزاری است که در کسب‌وکارها برای تعیین جایگاه برند در بازار به‌کار می‌رود. این بیانیه می‌گوید این برند چه اهمیت و وجه تمایزی دارد تا مخاطبانش از این مساله آگاه شوند.

پیش از اینکه روی پیدا کردن گوشه‌ی امن و متمایز کردن خودتان از رقیب‌ها تمرکز کنید، برای خودتان بیانیه‌ی موقعیت بنویسید. بیانیه‌ی شما اطلاعاتی را که از تحقیقات‌تان درباره‌ی بازار هدف به‌دست‌آورید، گردآوری می‌کند و از شما می‌خواهد به این فکر کنید که جایگاهتان در بازار کجاست. این بیانیه در ایجاد موقعیتی که بیشترین تناسب را با هویت برندتان داشته باشد و ارتباط برند شخصی‌تان با افراد درست، به شما کمک می‌کند. موقعیت‌یابی خودتان باعث می‌شود در ذهن مخاطب هدف بمانید و افراد مناسب را به‌سمت خودتان جذب کنید تا بخواهند از تخصص شما استفاده کنند.

بیانیه‌ی موقعیت را به‌این صورت می‌توانید تدارک ببینید:

  1. مخاطب هدفتان را تعیین کنید (به چه کسی می‌خواهید خدمات بدهید؟) می‌خواهید برندتان را به‌سمت چه کسانی ببرید؟ مخاطب هدف شما چه کسانی هستند که باید درباره‌تان بدانند. اولین مخاطب هدف باید همیشه خودتان باشید؛ چون شما باید پیش از هر کس دیگری به برند خودتان اعتقاد پیدا کنید.
  2. چارچوب خودتان را مشخص کنید (دیدگاه شما چیست؟) چارچوب، فضایی را که قرار است اشغال کنید مشخص می‌کند. در چه گروهی می‌خواهید شرکت کنید؟ دیگر چه کسی می‌خواهد همین نقش را داشته باشد یا به همین هدف برسد؟ در این گروه، دیدگاه منحصربه‌فرد شما چیست؟
  3. نقاط تمایز را مشخص کنید (شما چه روش متفاوتی در انجام این کار دارید؟) نقطه‌ی تمایز چیزی است که شما را از دیگرانی که در این فضا مشغول‌اند متمایز می‌کند. شما چه مزایایی به مخاطب هدفتان می‌دهید که دیگران نمی‌دهند؟ با بقیه چه فرقی دارید؟
  4. اثبات کنید (من معتبرم؛ چون …). اثبات کردن یعنی برای بیانیه‌ی موقعیت‌تان دلیل و مدرک بیاورید. شما به مدرک معتبری نیاز دارید که نشان بدهد ادعایتان درباره‌ی خودتان واقعی است. در اینجا، «بیانیه‌ی دلیل» را برای نقاط تمایزتان ارائه می‌کنید که دلیلی به مخاطب هدفتان می‌دهد تا تصمیم بگیرد با شما کار کند.
  5. وعده یا مزیت اصلی‌تان را بیان کنید (چه کسی، کجا، دقیقا چطور، چرا). در اینجا، چهار مورد پیشین را کنار هم می‌گذارید و به مخاطب هدفتان نشان می‌دهید سود خالص این ماجرا برای او چیست. چه چیزی دست اورا می‌گیرد؟

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar