برندسازی شخصی: تصویر شخصی‌تان را جلا بدهید

برندسازی شخصی: تصویر شخصی‌تان را جلا بدهید
به این مقاله امتیاز دهید

برندسازی شخصی
برندسازی شخصی: تصویر شخصی‌تان را جلا بدهید

تصویر شخصی شما یعنی چه می‌گویید، چطور می‌گویید و وقتی آن را می‌گویید، چه ظاهری دارید؛ یعنی همه‌ی راه‌های معرفی خودتان.

افراد موفق همه این را می‌دانند که همه‌ی جنبه‌های ظاهری‌شان مانند لباس، آراستگی و زبان بدن، ابزاری غیر کلامی است که می‌توانند آن را برای رسیدن به هدفشان به‌کار بگیرند.ظاهر شما می‌تواند پیامی را ایجاد کند که می‌خواهید برای دیگران بفرستید و به بازار هدفتان امکان می‌دهد در همان نگاه اول به شما حس اعتماد پیدا کند.

هدف و چالش مهم این است که متناسب با برندتان لباس بپوشید. منظور این نیست که همیشه یکجور لباس بپوشید. اگر موقع رفتن به طبیعت لباس راحت تنتان می‌کنید، مخاطب هدفتان نباید شما را در آن لباس ببیند. این باعث می‌شود سردرگم شود که برند شما دقیقا چه چیزی را نشان می‌دهد. اگر دنبال موفقیت شغلی هستید، حتما سری مقالات برندسازی شخصی را دنبال کنید چرا که جلوتر اطلاعاتی را خواهم گفت که باید در هر بار لباس پوشیدن در نظر داشته باشید.

به یاد داده باشید که: داشتن برند شخصی به این معناست که شما می‌دانید چه کسی هستید و می‌خواهید نماد چه چیزی باشید. برند شما باید اصیل و واقعی باشد؛ چون وانمود کردن به اینکه کس دیگری هستید، خسته‌کننده و رنج‌آور می‌شود. وقتی می‌گویم طوری لباس بپوشید که تصویر برند شخصی‌تان تقویت شود، هدف این است لباس‌هایی را بپوشید که در آن احساس راحتی می‌کنید و به شما نشان می‌دهد خود واقعی‌تان را نشان بدهید. وقتی سبک لباس پوشیدنتان با برندتان تناسب داشته باشد، بهترین جلوه‌ی خودتان هم به نمایش گذاشته می‌شود.

آراستگی شما هم مثل لباسی که می‌پوشید شکل پیچیده‌ای از ارتباط دیداری و غیرکلامی به شمار می‌رود. آراستگی یعنی بدنتان را تمیز نگه دارید و به دندان‌هایتان، نفستان، موهایتان، دست‌هایتان و ناخن‌هایتان رسیدگی کنید.

برداشتی که شما ایجاد می‌کنید به جنبه‌های دیگر زندگی‌تان هم مربوط می‌شود. برای مثال، داشتن رفتار تلفنی خوب می‌تواند نمره‌ی برند شخصی‌تان را بالا ببرد. بگذارید شور و اشتیاق طبیعی‌تان در صدایتان پشت تلفن جاری شود و سعی کنید صدایتان یکنواخت و بی‌حال نباشد. اگر پیش از تلفن زدن اضطراب دارید، چیزی را که می‌خواهید بگویید، تمرین کنید. اعتمادبه‌نفس داشته باشید و زیر و بمی صدا، سرعت کلام، شیوه‌ی ادای کلمات و حجم صدایتان را تنظیم کنید تا برندتان از پشت تلفن هم  به‌خوبی شنیده شود.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید ….


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن