برندسازی شخصی: چطور بیانیه‌ی ماموریت‌تان را بنویسید

برندسازی شخصی: چطور بیانیه‌ی ماموریت‌تان را بنویسید
مجموع 5 از 2 رای

برندسازی شخصی: چطور بیانیه ماموریت‌تان را بنویسید

پیش از اینکه سراغ نوشتن بیانیه‌ی ماموریت بروید، حتما به نیازها، ارزش‌ها و علائق‌تان توجه کنید. یکی از راهکارهایی که من پیشنهاد می‌کنم این است که کلمات کلیدی را روی برگه‌های یادداشت بنویسید و چند روز درباره‌شان فکر کنید. گاهی در هنگام رانندگی یا زیر دوش پیام‌هایی شبیه بیانیه‌ی ماموریت به ذهنتان می‌رسد. حتما وقتی ایده‌ای به ذهن‌تان آمد آن را یادداشت کنید.

من چند هفته روی ماموریتم کار کردم. ساعت‌ها با کلمه‌هایی که برایم معنا داشت بازی کردم. در نهایت این را نوشتم:

«من نقش راهنمایی را دارم که به دیگران آموزش می‌دهم و آن‌ها را برای استفادده از استعدادهایشان در جهان توانمند می‌کنم.»

این چند گام می‌تواند در نوشتن بیانیه‌ی ماموریت به کمکتان بیاید:

  1. به نام‌هایی فکر کنید که شما را توصیف می‌کند. مثل معلم، یاد گیرنده، تدبیرگر، کشاورز و هر کلمه‌ای که به شما م‌خورد.
  2. فعل‌هایی را بنویسید که نشان می‌دهد دوست دارید در جهان چطور باشید. مثلا شاید این‌ها را دوست داشته باشید: آموزش دادن، الهام‌بخش بودن، فروختن، دویدن.
  3. تصویری از جهان آرمانی‌تان به آن بیفزایید. این تصویر را می‌توانید از بیانیه‌ی ماموریت‌تان بگیرید که در قسمت بعد توضیح داده‌ام. چند مثال: «جهانی را تصور می‌کنم که در آن همه‌ی مردم می‌توانند از استعدادهایشان به شکلی موثر استفاده کنند.» یا «امیدوارم جهان طوری باشد که در آن هیچ‌کس  گرسنه نماند.» یا «جایی که در آن همه به اندازه‌ی کافی پول داشته باشند.»

این سه عنصر را با هم ترکیب کنید. حالا بیانیه‌ی ماموریت شما آماده است!

پیش از اینکه سراغ ساختن برند شخصی بروید، باید دلیلی قدرتمند برای وجودتان داشته باشید؛ وگرنه ممکن است سعی کنید مثل کس دیگری به‌نظر بیایید. لوییس کارول Lewis Carroll می‌نویسد: «اگر ندانید دارید به کجا می‌روید، هر جاده‌ای می‌تواند شما را به آنجا برساند.» قرار نیست شما این‌طور باشید. با کمک سری مقالات برندسازی شخصی، جاده و ماموریت‌تان را پیدا خواهید کرد.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن