IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
برندسازی شخصی

برندسازی شخصی: چشم‌اندازتان را ترسیم کنید

برندسازی شخصی: چشم‌اندازتان را ترسیم کنید؛ عمل به ماموریت زندگی

وقتی ماموریت زندگی‌تان را مشخص کردید، باید بدانید پس از اینکه آن را در جهان به انجام رساندید، چه می‌شود. داشتن چشم‌انداز به این معنی است که تصور کنید اگر به شکلی آرمانی ماموریت‌تان را به انجام برسانید چه می‌شود. این فرآیندی بیرونی است و چیزهایی را نشان می‌دهد که شما در این جهان شدنی می‌دانید.

به خاطر داشته باشید که: هر چشم‌انداز موفق چند ویژگی دارد:

  • در جایی نوشته شده و به زمان حال است، انگار که الان انجامش داده‌اید.
  • توصیف‌های زیادی در بر دارد، به‌طوری که تصویری روشن از آن در دست دارید. این باعث می‌شود که احساس کنید دستیابی به آن شدنی است.
  • چشم‌انداز شما اغلب بزرگ‌تر از چیزی است که بتوانید یک‌نفره انجامش دهید؛ ولی نقش خودتان را در آن مشخص می‌کند. نمونه‌ای از چشم‌انداز بزرگ این است: زندگی در جهانی که در آن همه غذای کافی دارند. به احتمال زیاد شما به‌تنهایی نمی‌توانید به این هدف برسید، ولی می‌توانید به‌صورت داوطلبانه در برنامه‌های تامین غذا برای نیازمندان محل شرکت کنید یا به سازمان‌های مبارزه با گرسنگی جهانی پول بپردازید.
  • چشم‌انداز شما شفاف و قدرتمند است و شما را تشویق می‌کند به‌سمت اجرای آن گام بردارید. بیانیه‌ی چشم‌انداز اگر به‌خوبی نوشته شده باشد کمک می‌کند آگاهانه جهان دلخواهتان را خلق کرده و از وضعیت موجود به‌سمت وضعیت مطلوب حرکت کنید.

این‌ها پرسش‌هایی هستند که می‌توانید برای ترسیم چشم‌انداز از خودتان بپرسید:

  • اگر به بهترین کسی که می‌توانید، تبدیل می‌شدید، شغلتان چه بود؟
  • اگر از شکست نمی‌ترسیدید، چه کار می‌کردید؟
  • اگر می‌توانستید دقیقا همان کاری را بکنید که دلتان می‌خواست، چه کار می‌کردید؟

بیانیه‌ی ماموریت خاصی را در نظر بگیرید و ببینید چطور می‌توانید از آن چشم‌اندازی بیرون بیاورید:

  • ماموریت: «تبدیل آشوب به نظم.»
  • چشم‌انداز: «برای شرکت فناوری زیستی کار می‌کنم که در روز بیشتر از ۳۰ دقیقه از من کار نمی‌خواهد. مدیر بخشی هستم که روی داروی ضد سرطان کار می‌کند. ما بالاترین سطح کنترل کیفی را برای تولیداتمان ارائه می‌کنیم. می‌دانم که دارم در تولید دارویی حیاتی مشارکت می‌کنم که بیماران سرطانی را شفا می‌دهد و به افراد فرصت بیشتری می‌دهد تا روی زمین بمانند و با خانواده و دوستانشان باشند. آخر هفته‌ها را به سازمان‌دهی طرح جمع‌اوری غذا برای نیازمندان می‌گذارنم. من از استعداد خدادادی‌ام در نظم بخشیدن، برای خدمت به دیگران استفاده می‌کنم.»

به‌نظر من یکی از قدرتمندترین دلیل‌ها برای نوشتن بیانیه‌ی چشم‌انداز این است که شما را از تمرکز روی کارهای روزانه جدا می‌کند و به مکان بالاتری در جهان می‌برد. این کار باعث می‌شود ببینید کارتان در خدمت هدفی بزرگ‌تر هست و شما را از بلاتکلیفی درمی‌آورد یا نه. فکرش را بکنید اگر همه می‌خواستند بخشی از پدیده‌ای بزرگ‌تر از خودشان باشند، شاید گرسنگی در جهان پایان می‌یافت یا دست کم همه می‌دانستند که در این جهان همه با هم مرتبط‌اند.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar