برندسازی شخصی: بازاریابی برای خود

برندسازی شخصی: بازاریابی برای خود
مجموع 5 از 1 رای

برندسازی شخصی
برندسازی شخصی: بازاریابی برای خود

حالا که درباره‌ی محصولات و برندها فکر کرده‌اید، شاید همان واکنشی را نشان بدهید که من اغلب هنگام صحبت از برندسازی شخصی در مراجعانم می‌بینم: احتمالا از اینکه خودتان را، به عنوان یک انسان، مثل خودرو یا شوینده تبلیغ کنید به شما برمی‌خورد.

من به این علت مرور برندسازی شرکت‌ها را توصیه می‌کنم که بسیاری از مفاهیم آن به برندسازی شخصی هم مرتبط است. شما برای برندسازی خودتان گاهی همان روش‌های مورد استفاده در برندسازی شرکتی را دنبال می‌کنید؛ ولی وقتی خود شما محصول هستید، نیازی نیست فرآیند برندسازی، آشکارا تجاری باشد. لزوما نباید به فکر به حداکثر رساندن سودتان باشید (اگرچه این می‌تواند یکی از هدف‌هایتان باشد). از آنجا که شما انسانی پیچیده هستید، بخش بزرگی از تلاشتان برای این است که تعریف کنید که چه کسی هستید. شما پیچیده‌تر از یک محصول هستید. در ادامه‌ی مسیر برندسازی شخصی پی می‌برید که معنی این حرف چیست.

شما می‌توانید متفاوت باشید

آن مارو لیندبرگ: خسته کننده‌ترین چیز این است که خودتان نباشید.

احتمالا تا اینجا فهمیده باشید که هیچ‌کس قرار نیست برند شخصی شما را مدیریت کند، مگر خودتان. در برندسازی شخصی تنها خودتان مسئول آینده‌تان هستید و خودتان باید یاد بگیرید که چطور از استعدادهایتان به بهترین شکل استفاده کنید.

من زمانی رئیس یکی از سازمان‌های خیریه زنان بودم. ریاست شعبه‌های دیگر را افراد دیگری برعهده داشتند. وقتی در کنفرانس‌ها شرکت می‌کردم، همیشه برایم جای شگفتی داشت که هر کدام از این رئیس‌ها چقدر متفاوت‌اند. ما همه رئیس شعبه بودیم؛ ولی هر کدام‌مان کاملا با بقیه فرق داشتیم. هر رئیس موفقی از نقاط قوتش آگاه بود و از چیزی که در آن بهترین بود، برای پیشبرد کار شعبه‌اش استفاده می‌کرد. برعکس، رئیس‌های ناموفق بیش‌ازحد سعی می‌کردند نقاط ضعفشان را جبران کنند و به همین‌علت رهبر خوبی نبودند. رئیس‌هایی که نقاط قوت و بی‌همتایی خودشان را با آغوش باز پذیرفته بودند و کارهایی را که در آن ضعف داشتند، به دیگران می‌سپردند، اغلب بهترین رهبران بودند. این زنان از همه به‌یادماندنی‌تر هم بودند؛ چون اجازه می‌داند شخصیتشان کاملا بدرخشد.

به خاطر داشته باشید که: برندسازی شخصی به این دلیل شما را متمایز می‌کند که در آن، تفاوت‌هایتان را می‌شناسید و بعد یاد می‌گیرید که از آن برای به‌یادمادنی کردن خودتان استفاده کنید. داشتن برند، فردیت شما را برجسته می‌کند، از نقاط قوت بی‌همتایتان برای خدمت‌رسانی به دیگران استفاده می‌کند و به این شکل، شما را از دیگران متمایز می‌کند.

(منبع: برندسازی شخصی، سوزان کریتون)

در ادامه مقالات برندسازی شخصی همراه ما باشید …


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن