بازاریابی محتوایی: واقعیت‌هایی درباره آژانس‌های بازاریابی محتوایی(۱)

بازاریابی محتوایی: واقعیت‌هایی درباره آژانس‌های بازاریابی محتوایی(۱)
مجموع 5 از 2 رای

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی: واقعیت هایی درباره آژانس های بازاریابی محتوایی (۱)

  • بسیاری از آژانس های بازاریابی محتوایی، با محتوا بازاریابی نمی کنند

“کوزه گر از کوزه شکسته آب می خورد”؛ این ضرب المثل را می توان مصداقی برای آژانس های محتوایی دانست؛ یعنی بیشتر این آژانس ها، به ندرت وقت دارند که دست به بازاریابی هیجان انگیز بزنند و آن را ظاهرا برای مشتری های خود کنار می گذارند.

آژانس های مختلف، دارای تاریخچه ی طولانی از تولید تبلیغات و برنامه های بازاریابی برای مشتریان خود هستند؛ در حالیکه فراموش می کنند که برای خود بازاریابی کنند.

سازمان های ارائه دهنده ی خدمات بازاریابی به تمرکز بر برنامه های بازاریابی فروش محور، جایی که تماس های سرد و مبتنی بر فروش حرف اول را می زنند، بدنام هستند. چه به دلیل نبود منابع کافی و چه به دلیل نبود صبر و تحمل؛ آژانس های بازاریابی محتوایی، به ندرت محتوای جذاب تولید می کنند که بتواند به جذب و حفظ مشتریان کمک کند.

درسی برای برندها: قبل از به کار گیری یک آژانس بازاریابی محتوایی، به پیشینه ی فعالیتی آن توجه کنید. آیا واقعا آنها یک محتوای ایده آل تولید می کنند و یا این هم یک محتوای بلاگی است که هر جا می توان آن را دید؟

  • بیشتر آژانس های بهینه سازی موتور جستجو، هیچ چیزی درباره ی بازاریابی محتوایی نمی دانند

بهینه سازی موتور جستجو، یک تاکتیک بسیار مهم است. هرچه موتورهای جستجو باهوش تر و پیشرفته تر می شوند، بازی کردن با این سیستم تقریبا غیر ممکن می شود. امروزه، پیدا شدن توسط موتورهای جستجو، به فعالیت های زیادی نیاز دارد.

اخیرا با یک تیم سئو گفتگو کردم و اعضای این تیم، به طور جدی به دنبال حرکت به سوی بازاریابی محتوایی بودند. چرا؟ استدلال آنها این بود که مبلغی که آنها، برای تامین مشتری استفاده می کردند، دیگر وجود ندارد.

هزاران آژانس سئوی دیگر نیز در موقعیت مشابهی قرار دارند. برخی از اینها، فقط نام بازاریابی محتوایی را با خود حمل می کنند. بله، آنها خدمات ساخت اینفوگرافیک، تولید ویدئو و محتوای وبلاگ را به لیست خدمات خود افزوده اند؛ اما اینها فقط بخش کوچکی از این نوع فرآیند بازاریابی است. جنبه های برنامه ریزی استراتژی ایجاد بیانیه ی ماموریت، جمع آوری پرسونای مخاطب، ادغام محتوای داخلی و اندازه گیری در خارج از معیارهای استفاده از محتوا، اغلب وجود ندارند.

درسی برای برندها: سئو، تنها بخش بسیار کوچکی است که چند هدف بازاریابی را پوشش می دهد. اطمینان حاصل کنید که استراتژی بازاریابی محتوایی شما فراتر از تمهیدات سطحی است.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن