بازاریابی محتوایی: واقعیت‌هایی درباره آژانس‌های بازاریابی محتوایی(۲)

بازاریابی محتوایی: واقعیت‌هایی درباره آژانس‌های بازاریابی محتوایی(۲)
مجموع 5 از 2 رای

بازاریابی محتوایی

واقعیت هایی درباره آژانس های بازاریابی محتوایی (۲)

  • بیشتر آژانس ها بیشتر از آنکه نگران استراتژی باشند، نگران نحوه ی اجرا هستند

آیا می خواهید یک راز کثیف کوچولو درباره ی آژانس های محتوایی بدانید؟ استراتژی را کنار بگذار و اجرا را بچسب.

چه خوش تان بیاید، چه نیاید؛ استراتژی و برنامه ریزی معمولا نه بعنوان یک خدمت مفید به مشتریان، بلکه بعنوان یک استراتژی پایانی برای گرفتن پروژه محسوب می شوند. این همچنین به این معنا بوده است که بخش اعظمی از استعداد داخلی صرف اجرا شده است و نه استراتژی.

برای روشن تر شدن این موضوع باید بگویم که آژانس های محتوایی استراتژی خاصی را برای بیانیه ی ماموریت خود تبیین نمی کنند بلکه بیشتر به دنبال استراتژی ای برای فروش محتوای خود به دیگران هستند. “اجرا” تبدیل به یک کالا شده است که آنها به هر قیمتی می خواهند آن را به برندها بفروشند.

درسی برای برندها: وقتی آژانسی را برای اجرای محتواسازی استخدام می کنید، باید بعنوان نمونه، از آنها یک استرتژی محتوایی قابل اجرا درخواست کنید. حداقل باید بدانید که آیا آنها از مباحث استراتژیک برای محتوا سازی خبر دارند یا خیر. شاید زمانی لازم باشد که محتوای کمتری تولید شود؛ اما بدون هدایت استراتژیک، ما همواره به مقدار بیشتری محتوا نیاز خواهیم داشت.

  • بسیاری از آژانس ها هنوز بازاریابی محتوایی را به چشم یک کمپین نگاه می کنند

بازاریابی محتوایی یک کمپین نیست؛ بلکه یک رویکرد، یک فلسفه و یک استراتژی کسب و کار است.

همچنین، یک فیلم ویدئویی و موفقیت و شکست از آن، بازاریابی محتوایی نیست. بازاریابی محتوایی یک کمپین نیست. یک کمپین می تواند نتیجه ی یک رویکرد بازاریابی محتوایی باشد؛ اما به تنهایی، بازاریابی محتوایی نیست. به بیان دیگر، نشر قالب طولانی یک تبلیغ سی ثانیه ای، یک رویکرد بازاریابی محتوایی نیست؛ بلکه تنها یک قالب هوشمندانه از تبلیغات است.

بیشتر آژانس ها برای تولید و توزیع محتوای مناسب و طولانی ساخته نمی شوند؛ بلکه برای ساخت کارهای سریع و خلاق که تاثیر سریع می گذارند، ایجاد می شوند. این را با آنچه برای انجام این نوع بازاریابی، در جایی مانند پروکتر و گمبل، هوم مِید یا انجمن امریکن اکسپرس انجام می شود، مقایسه کنید: برنامه ریزی هر روزه، تولید محتوا، بهبود محتوا در یک دوره ی طولانی با هدف جذب و یا حفظ مشتریان.

درسی برای برندها: مراقب آژانس هایی که “کمپین” را به “برنامه” ترجیح می دهند باشید. یک چیز در مورد تمام کمپین ها قطعی است. تاریخ مصرف کمپین به پایان رسیده است؛ چیزی که برای بازاریابی محتوایی اتفاق نیفتاده است.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن