IPE logo
IPE logo
عبارت مورد نظر را وارد کنید...
شاید برای شما جالب باشد
bertonix content marketing dmark pwconf startupgrind video marketing استارتاپ گرایند استراتژی های اثر بخش تبلیغات استوری اینستاگرام اشتراک‌گذاری محتوا افزایش دنبال کننده در اینستاگرام افزایش ممبر اندروید ایده های جدید برای توسعه‌ ی کسب و کار در اینستاگرام ایده پردازان ایده پردازم ایمیل مارکتینگ اینستاگرام اینستاگرام مارکتنیگ اینستاگرام مارکتینگ بازار ارز بازار بورس بازار سکه بازاریابی بازاریابی ایمیلی بازاریابی اینترنتی بازاریابی دیجیتال بازاریابی سال ۲۰۲۰ بازاریابی محتوا بازاریابی ویدیویی برتونیکس برنامه ایده پردازان برند سازی برندسازی شخصی بهینه سازی محتوا بهینه سازی موتور جستجو بهینه سازی گوگل تبلیغات تبلیغات کلیکی تواضع تولید محتوا تولید محتوای ویدیویی تکنیک فروش تکنیک های وبلاگ نویسی تیزر تبلیغاتی خلاقیت دیجیتال مارکتینگ دی مارک راه های بهبود نتایج جستجوی گوگل راهکارهای رشد کسب و کار راهکارهای مدیریتی رخت ایرانی رسانه های اجتماعی رشد غیرمنتظره فروش رهبران ارزش آفرین ریسک سرمایه گذاری سئو ساخت هویت تجاری سرمایه سوپر مارکت شبکه های اجتماعی شبکه‌های اجتماعی شیرینی طراحی لوگو فروش فروشگاه اینترنتی فریلنسر قدرت مذاکره مارکتینگ مارکتینگ پلن محتوا محصول مدیریت مدیریت منابع انسانی مدیریت کسب و کار مشاغل بازاریابی مشتری مداری مصاحبه موتور جستجوی گوگل موتورهای جستجو موشن گرافیک موفقیت موفقیت در بازار کار میوه فروشی نیلپر هاست و سرور هشتگ وب فارسی وبلاگ نویسی وب مارکتینگ وبینار ویدئو مارکتینگ ویدیو ویدیو مارکتینگ پاپکو پخش زنده پول سازی با بازاریابی اینترنتی کارآفرینی کافه تهرون کتابفروشی کسب و کار آنلاین کسب و کار موفق کسب و کارهای اینترنتی کلانا کلمات کلیدی کمپین‌های تبلیغاتی کپی رایتینگ گل فروشی یوتیوب
بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی: واقعیت‌هایی درباره آژانس‌های بازاریابی محتوایی(2)

واقعیت هایی درباره آژانس های بازاریابی محتوایی (۲)

آیا می خواهید یک راز کثیف کوچولو درباره ی آژانس های محتوایی بدانید؟ استراتژی را کنار بگذار و اجرا را بچسب.

چه خوش تان بیاید، چه نیاید؛ استراتژی و برنامه ریزی معمولا نه بعنوان یک خدمت مفید به مشتریان، بلکه بعنوان یک استراتژی پایانی برای گرفتن پروژه محسوب می شوند. این همچنین به این معنا بوده است که بخش اعظمی از استعداد داخلی صرف اجرا شده است و نه استراتژی.

برای روشن تر شدن این موضوع باید بگویم که آژانس های محتوایی استراتژی خاصی را برای بیانیه ی ماموریت خود تبیین نمی کنند بلکه بیشتر به دنبال استراتژی ای برای فروش محتوای خود به دیگران هستند. “اجرا” تبدیل به یک کالا شده است که آنها به هر قیمتی می خواهند آن را به برندها بفروشند.

درسی برای برندها: وقتی آژانسی را برای اجرای محتواسازی استخدام می کنید، باید بعنوان نمونه، از آنها یک استرتژی محتوایی قابل اجرا درخواست کنید. حداقل باید بدانید که آیا آنها از مباحث استراتژیک برای محتوا سازی خبر دارند یا خیر. شاید زمانی لازم باشد که محتوای کمتری تولید شود؛ اما بدون هدایت استراتژیک، ما همواره به مقدار بیشتری محتوا نیاز خواهیم داشت.

بازاریابی محتوایی یک کمپین نیست؛ بلکه یک رویکرد، یک فلسفه و یک استراتژی کسب و کار است.

همچنین، یک فیلم ویدئویی و موفقیت و شکست از آن، بازاریابی محتوایی نیست. بازاریابی محتوایی یک کمپین نیست. یک کمپین می تواند نتیجه ی یک رویکرد بازاریابی محتوایی باشد؛ اما به تنهایی، بازاریابی محتوایی نیست. به بیان دیگر، نشر قالب طولانی یک تبلیغ سی ثانیه ای، یک رویکرد بازاریابی محتوایی نیست؛ بلکه تنها یک قالب هوشمندانه از تبلیغات است.

بیشتر آژانس ها برای تولید و توزیع محتوای مناسب و طولانی ساخته نمی شوند؛ بلکه برای ساخت کارهای سریع و خلاق که تاثیر سریع می گذارند، ایجاد می شوند. این را با آنچه برای انجام این نوع بازاریابی، در جایی مانند پروکتر و گمبل، هوم مِید یا انجمن امریکن اکسپرس انجام می شود، مقایسه کنید: برنامه ریزی هر روزه، تولید محتوا، بهبود محتوا در یک دوره ی طولانی با هدف جذب و یا حفظ مشتریان.

درسی برای برندها: مراقب آژانس هایی که “کمپین” را به “برنامه” ترجیح می دهند باشید. یک چیز در مورد تمام کمپین ها قطعی است. تاریخ مصرف کمپین به پایان رسیده است؛ چیزی که برای بازاریابی محتوایی اتفاق نیفتاده است.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بگذارید

avatar