بازاریابی محتوایی: مطالعه موردی case study و وبینار
مطالعه ی موردی، سندی به طول یک یا دو صفحه یا یک ویدئو است که ماجرای فردی را با اجازه ی خود او و به سبک داستانی بیان می کند و بر اساس رویدادهای واقعی، بر خواننده بیشترین تاثیر را می گذارد تا با مشتری client داستان برای ایجاد اعتبار و اطمینان همدل شود.
نکات کلیدی:
اغلب مطالعات موردی از یک قالب سه مرحله ای ساده، پیروی می کنند: مشکل، راه حل و نتایج
از عبارات مستقیم مشتری برای تقویت داستان مخصوصا هنگام اشاره به نتایج، استفاده کنید.
مطالعات موردی را آنلاین، در ایمیل مستقیم، بسته های خبری press kits، بعنوان جزوات فروش handouts وغیره به اشتراک بگذارید.
وبینار / وبکست
ارائه ی خود را آنلاین به اشتراک بگذارید: این ماهیت وبینار (اسلاید و صوت) یا وبکست (اسلایدها، صوت و ویدئو) است. محتوای بصری اسلاید به اسلاید و به صورت زنده ارائه می شود. بخش صوتی می تواند از طریق تلفن یا کامپیوتر ارائه گردد. به یاد داشته باشید می توانید این کار را با میل یا طبق درخواست، انجام دهید.
نکات کلیدی:
وبینارها، از دیگر اشکال محتوا مانند کتاب های الکترونیکی، مقالات سفید، خبرنامه ها و … تعداد درخواست بیشتری برای اقدام یا پیشنهاد برای پیگیری دارند.
شما دو بار سود می کنید: اول از زنده بودن رویداد؛ سپس از مردمی که این رویداد بایگانی شده را دانلود می کنند. در یک دوره ی شش ماهه، عموما ۸۰ درصد از آن افرادی که برای وبینار ثبت نام می کنند یا در نسخه ی درجریان online یا بایگانی شده archived version شرکت خواهند کرد.
وبینار موفق، نیازمند استراتژی ترفیعات تهاجمی aggressive است که عموما از طریق وبسایت، وبلاگ، خبرنامه ی الکترونیکی و دیگر رسانه ها یا کانال های رسانه ی اجتماعی قابل انجام است.
موسسه ی بازاریابی محتوا CIM هر ماه دو وبینار در خصوص مساله ی مربوط به بازاریابی محتوا ایجاد می کند. CIM از رهبران فکری صنعت و شرکت متخصص تکنولوژی برای هر وبینار استفاده می کند. به طور متوسط ۷۵۰ هزار نفر برای هر وبینار ثبت نام می کنند و در حدود ۳۵ درصدر از آنهایی که ثبت نام می کنند در رویداد زنده حضور می یابند.
(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)
ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…
دیدگاهتان را بنویسید