بازاریابی محتوایی: مدیریت فرآیند خلق محتوا(۱)

بازاریابی محتوایی: مدیریت فرآیند خلق محتوا(۱)
مجموع 5 از 2 رای

مدیریت فرآیند خلق محتوا

بازاریابی محتوایی: مدیریت فرآیند خلق محتوا (۱)

خیلی از برندها سال هاست که به خواست ناشران، محتواهای خوب و کامل را تولید می کنند؛ اما متاسفانه بسیاری دیگر از برندها هنوز برای نشر محتوای خود آماده نیستند؛ این بدان معنا نیست که آنها از نقش فرایند بازاریابی محتوایی آگاه نیستند، بلکه آنها فقط برای بازاریابی سنتی آمادگی دارند.

به منظور آماده و موفق شدن در بازاریابی محتوایی، باید چهار مولفه ی زیر را داشته باشید:

افرادی که آن را انجام می دهند؛

نقش و وظایفی برای این افراد؛

برنامه ای که به وسیله ی آن کارها انجام شود؛

قوانین و خط مشی ها.

شاید سخت ترین اینها، یافتن افراد و تخصیص نقش هایی در درون شرکت برای هدایت این فرآیند باشد.

شما با توجه به اندازه ی سازمان خود می توانید یک یا چند نفر را مسئول طرح بازاریابی محتوایی خود کنید: با وجود این، به طور کلی مهم نیست که چند نفر در واقع مسئول انجام یک کار هستند؛ نقش های زیر، مورد نیاز هستند.

  • مدیر یا مدیر ارشد محتوا Chief content officer or CCO

حداقل یک نفر در سازمان باید برنام و طرح محتوا را در اختیار داشته باشد. فردی که این وظیفه را انجام می دهد مسئول محقق کردن اهدافی است که شما تعیین کرده اید. وقتی بازاریابی محتوایی شکست می خورد، این امر معمولا به دلیلی نبودن محتوای با کیفیت نیست؛ بلکه به دلیلی نقص در اجراست.

مدیر مهم ترین دارایی است, علیرغم اینکه ممکن است هیچ محتوایی تولید نکند؛ چرا که او باید از عالی بودن تمام ابعاد تاکتیک بازاریابی محتوایی، اطمینان حاصل کند، از جمله:

محتوا/ نحوه ی نگارش

طراحی/ هنر/ عکس ها

منابع اینترنتی محتوا

یکپارچگی بازاریابی و محتوا، شامل رسانه های اجتماعی

تامین بودجه ی پروژه

مذاکره با فری لنسرها

ایجاد مخاطب

تحقق و اندازه گیری

در سازمان هایی که بودجه ای برای وجود یک CCO وجود ندارد، این نقش به مدیر بازاریابی سپرده می شود. بسیاری از برندها نیز این کار را برون سپاری می کنند. اما خیلی مهم است که CCO در داخل سازمان حضور داشته باشد.

  • سر ویراستارها Chief storyteller

ویراستارها نقش بسیار مهمی در فرآیند بازاریابی محتوایی ایفا می کنند. وقتی که برندها می خواهند محتوای بیشتری تولید کنند، از کارکنان خواسته می شود که از طرف شرکت های خود بنویسند. متاسفانه، سبک نگارش افرادی که هرگز محتوا تولید نکرده اند، اصلا مطلوب نیست.

اینجا جایی ست که سر ویراستار وارد می شود. این نقش گاهی اوقات برون سپاری می شود و گاهی جزو مسئولیت های CCO است. این فرد فعالیت های نگارشی بازاریابی محتوایی را مدیریت می کند و مسئول تولید محتوای روزانه ی شما است. در تولید محتوا به کارمندان داخلی کمک می کند و در همسو ساختن نوشته ی شما با اهداف سازمانی، به افراد خارجی یاری می رساند.

سر ویراستارها با افراد در زمینه های مختلف کار می کنند:

تولید محتوا

برنامه ریزی زمان محتوا

انتخاب واژه های کلیدی برای بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو برای پست ها

اصلاحات سبکی

برچسب زنی و تصاویر

گاهی اوقات سر ویراستارها به کارمندان یاد می دهند که چگونه می توانند به تنهایی کار بیشتری انجام دهند. آنها همچنین می توانند بعنوان مربی فعالیت کنند و مدیران، تیم اجرایی یا حتی نویسنده های بیرون از سازمان را به تولید محتوا بر اساس زمان بندی اعلام شده، تشویق کنند.

بقیه ی نقش ها را در مقاله ی آینده توضیح خواهیم داد!

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن