بازاریابی محتوایی: مدیریت فرآیند خلق محتوا(۲)

بازاریابی محتوایی: مدیریت فرآیند خلق محتوا(۲)
مجموع 5 از 1 رای

مدیریت فرآیند خلق محتوا
بازاریابی محتوایی: مدیریت فرآیند خلق محتوا (۲)

در ادامه ی مقاله ی گذشته، بقیه ی نقش هایی که در تولید محتوا نقش دارند را توضیح می دهیم:

  • خلق کنندگان محتوا Content creator

خلق کنندگان محتوا، محتوایی را تولید می کنند که در نهایت، به بیان ماجرا کمک خواهد کرد. این نقش معمولا با نقش سر ویراستارهایی که محتوا را نیز تولید می کنند، همپوشانی دارد؛ اما این کار نیز ممکن است به راحتی توسط فردی که متخصص مورد نظر در سازمان است، انجام شود.

بعنوان مثال، تولید کننده های محتوای معمولی شامل اعضای هیات مدیره، مدیر تولید، مدیر خدمات مشتریان یا یک مشاور هستند. در بسیاری از موارد، وقتی که سازمانی با کمبود یا شکاف منابع برای تولید محتوا مواجه است، این وظیفه برون سپاری می شود. لازم به یادآوری است که این فرد لازم نیست نویسنده باشند.

  • تولید کننده های محتوا Content producer

تولید کننده های محتوا بسته ی نهایی که محتوا در قالب آن ارائه می شود را طراحی یا خلق می کنند. یعنی آنها محتوا را زیبا می کنند. احتمال دارد این نقش قبلا تا حدی در سازمان شما وجود داشته باشد؛ می توان این نقش را هم در داخل سازمان انجام داد و هم می توان به یک شرکت دیگر سپرد. این می تواند یک شرکت وب باشد البته اگر محصول نهایی یک بلاگ یا وب سایت است.

  • مدیر ارشد استماع Chief listening officer CLO

نقش مدیر ارشد استماع، ایفای نقشی مانند یک اپراتور برج مراقبت، در رسانه های اجتماعی و سایر کانال های محتوایی شما است. CLO ها به حرف های گروه ها گوش می کنند؛ مکالمه را برقرار نگه می دارند و اعضای مناسب تیم را که می توانند در گفتگو شرکت کنند، اعزام می کنند.

برای فرآیند بازاریابی محتوایی، این کارکرد به مثابه هسته ی مرکزی “پست های شنیداری” عمل می کند. شما پست های شنیداری را ایجاد می کنید تا بتوانید به تغذیه ی اطلاعات کمک کنید؛ سپس همیشه می توانید برای پاسخ دادن و سازگار شدن با واکنش و تغییر مشترکان خود آماده باشید.

اغلب شرکت های امروزی، دارای CLO هایی برای اهداف واکنش به رسانه های اجتماعی هستند؛ اما سعی نمی کنند این وظایف را برای اهداف بازخورد بازاریابی محتوایی انجام دهند. خوشبختانه؛ محتوای شما می تواند واکنش هایی را در جامعه ایجاد کند. CLO سپس می تواند بازخوردهای مهم را به CCO (مدیر ارشد محتوا) منتقل کند تا گزارشگر اصلی بتواند برنامه را به صورت مستمر اصلاح کند.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن