بازاریابی محتوایی: بیانیه ی ماموریت مجله ی اینک

بازاریابی محتوایی: بیانیه ی ماموریت مجله ی اینک
مجموع 5 از 2 رای

بازاریابی محتوایی
بازاریابی محتوایی : بیانیه ی ماموریت مجله ی اینک

مجله ی اینک Inc.com بیانیه ی ماموریت خود را در خط اول صفحه ی “درباره ی ما” نوشته است.

به اینک دات کام، جایی که در آن کارآفرین ها و صاحبان مشاغل می توانند اطلاعات، مشاوره، آگاهی، منابع و الهام برای هدایت و رشد شرکت های خود پیدا کنند، خوش آمدید.

اجازه دهید کمی این را تجزیه کنیم. “اینک” شامل موارد زیر است:

مخاطبان هدف اصلی: کارآفرین ها و صاحبان مشاغل.

چه مواردی به مخاطبان ارائه خواهید شد: اطلاعات مفید، مشاوره، آگاهی، منابع و الهام.

خروجی برای مخاطبان: ارتقا و رشد شرکت های آنها.

بیانیه ی ماموریت “اینک” به طرز باور نکردنی، ساده است؛ و شامل هیچ واژه ای نیست که باعث سوء تفاهم بشود. سادگی، کلید نحوه ی استفاده ی شما از بیانیه ی ماموریت بازاریابی محتوایی است.

بیانیه ی ماموریت محتوایی در عمل

پی اند جی (Procter & Gamble)، سایت HomeMadeSimple.com را بیش از یک دهه است که راه اندازی کرده است. میلیون ها مشتری و مصرف کننده در این سایت برای دریافت آپدیت ها و نکات برای کاربردی تر شدن زندگی در خانه ثبت نام کرده اند.

پی اند جی

این بیانیه، ماموریت بازاریابی محتوایی هوم میدسیمپل است:

فرقی نمی کند یک دستور پخت خوشمزه، یک ایده ی دکوراسیون الهام بخش یا یک رویکرد نیروبخش برای سازمان دهی در میان باشد؛ در هر حال، به شما کمک می کنیم تا خانه ای بسازید که واقعا مال خودتان است. هر کاری که ما اینجا انجام می دهیم، برای تقویت و الهام دادن به شما در هر چه بهتر ساختن خانه ی خود و از آن مهم تر، مکانی برای عشق ورزیدن در آن طراحی شده است.

مخاطبان هدف اصلی: مادران بسیار گرفتار (پی اند جی آشکارا نمی گوید که این سایت برای دلایل روشنی طراحی شده است؛ اما آنها مخاطبان سایت هستند.)

چه مواردی به مخاطبان ارائه خواهد شد: روش های پخت، ایده های الهام بخش؛ و رویکردهای جدید سازمان دهی.

خروجی برای مخاطبان: بهبود سبک زندگی.

بنابراین از نظر پی اند جی اگر ایده ی داستان منطبق بر این سه اصل نباشد، برای موفقیت کافی نیست.

چرا بیانیه ی ماموریت بازاریابی محتوایی آنقدر برای کسب و کارها و محتوای آنها مهم است؟ تیم شما باید مدام ایده های محتوایی بزرگی، برای بلاگ، صفحه ی فیس بوک شما و برای خبرنامه ی شما ارائه می دهد. برای فهمیدن این که آیا ایده ها مناسب هستند یا خیر؛ می توانید هر یک را با بیانیه ی ماموریت بازاریابی محتوایی خود چک کنید.

اگر فردی از پی اند جی دارای ایده ی بزرگی برای پدران باشد و بخواهد آن را در هوم میدسیمپل بگذارید، پذیرفته نخواهد شد؛ او مخاطب هدف اشتباهی را انتخاب کرده است. اگر داستان درباره ی نحوه ی درست کردن یک تایر باشد چی؟ نه خیر، این با وعده ی آنچه قول داده اید، متناقض خواهد بود.

(منبع: بازاریابی محتوایی، جو پولیتسی)

ادامه ی مقالات بازاریابی محتوایی را دنبال کنید…


دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
با خبرم کن